• Senap

Bugaboo-tråd nr 21

Här håller vi Bugaboo-frälsta till! Vi kan allt om Bugaboo. {#lang_emotions_wink}

Bugaboos modeller:
    Cameleon - Huvudmodellen.
    Bee - ny uppgraderad modell kommer nu under våren.
    Gecko - har numera utgått ur sortimentet.
    Frog - har utgått men säljs i USA.

Information om vagnarna finns på Bugaboos hemsida:
    What you get - för info om vad som ingår.
    Välj land USA för att få info om Frog.

Info och jämförelsetabell finns i vår FAQ:
    Läs gärna vår egna FAQ innan du ställer frågor i tråden!

Bildtråd:
    Här visar vi upp våra Buggor - även pimpade.

Svammel-tråd:
    Inget svammel i den här tråden. Vill man svamla får man gärna komma hit!

~ ~ ~ OBS! ~ ~ ~
    Vi undanber oss frågor om begagnatpriser då det kan ses som annonsering av FL. Vårt stående råd är att kolla Blocket eller FLs köp & sälj.
    ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~

Välkomna! {#lang_emotions_smile}

Bugaboo rules!
  • Svar på tråden Bugaboo-tråd nr 21
  • lilyanna
    Hannah74 skrev 2010-09-19 21:04:47 följande:
    Helt förvirrad idag, ska ägga ut en bugaboogrej på t, men vad heter det, det är en ny sittdelsskydd, heter det så lr finns det ett bättre namn? En sån man drar över sittdelen..?
    Sittdelsöverdrag har jag sett att många skriver.
    Oliver 070327, Alvin 090804
  • Hannah74

Åh, tack!

Vårt mirakel JOHN 080226, Vårt under LINA 090503
  • mallan brallan

Det här med att bryta av med nån klatschig färg är inte riktigt jag...
    Ungarna har nog med färger på ytterkläderna som stör (läs bryter av).

Svart eller vit? Svart. Nä vit. Näää, det blir svart.

eller vit.

• mollan nu
    Leiben skrev 2010-09-19 19:15:54 följande:
    hej hej!

har en liten fråga så här på valkvällen. tänk att man jämt tänker på knytet i maggen!

iaf undrar jag hur ni som har phil & teds mjuklift bäddar? har nu blivit rekomenderad att trycka i en åkpåse från mountin buggy som tydligen ryms. Åkpåse känns så klart smidigt men tänkte att mjuklift blir trångt nog. ska ha barn i november. vad tänker ni om bäddning?
    Jag bäddade med tunn filt i början, sen när det vart 10-15 minut hade jag pläd i botten och tjockare filt över. På sonen hade jag fleeceoverall. Runt hals och bröst la jag en extra tunn filt då det blev kallt där när det var riktigt kallt ute.
    Jag tog bort madrassen i liggdelen och la liggunderlag i botten, då får man plats med liften en filt över liften (bra om det är riktigt kallt) och sen på med liggdelslocket.

När det var snökaos i vintras var regnskyddet skitbra att ha på, det gjorde även att värmen stannade kvar runt ansiktet på sonen.
    ♥♥ Alma 060809 ♥♥ ♥♥August 091030♥♥
  • straw2008
    bohusbebis skrev 2010-09-19 16:20:32 följande:
    Apropå åkpåsar, såg på ebay att det fanns Bugaboo Fårskinns-footmuff:ar i england!!!??? Dock inte möjliga att köpa från sverige... nån som vet mer?
    En sån vill jag SÅÅÅÅÅÅ gärna a men tyvärr för dyr... är visserligenskräddarsydd men det blir väl närmare 3000 med frakt tills verige!

Ni menar denna va??

http://cgi.ebay.co.uk/NEW-Bugaboo-Bee-Lambskin-Footmuff-Stroller-Bag-/250685864651?pt=UK_Baby_Pushchair_Accessories_parts_ET&hash=item3a5e0abacb
    Ett barn ska jag ha när jag blir stor med smala ben o mjuka skor....
  • Peter Pop
    Kavat skrev 2010-09-18 10:14:05 följande:
    Man är nog mer galen om man klarar att överleva med bara en.
    Hahaha! Gäller alltså att ha en Buffé av åkpåsar?! Är det någon som har erfarenhet av Bugaboos Transportväska? Är den bra? Någon som använt den i praktiken? Är i kraftigt behov av en Transportväska/Skyddsväska när vi skall ta med oss vagnen på flyget. 
  • Hannah74

Jo:) bara man inte spammar en tråd:)
    Nya regler. Jättebra i ex traderatråden!

• Noiis
    Hannah74 skrev 2010-09-19 22:23:16 följande:
    Jo:) bara man inte spammar en tråd:)
    Nya regler. Jättebra i ex traderatråden!
    hoppas verkligen att du har rätt för vi värnar om vår tråd och vill inte att den stängs ner där av uppmanas alla i tråden via ts att sånt inte ska förekomma!
    Japp min profil är låst! inboxa om ni vill komma in!
  • Noiis
    straw2008 skrev 2010-09-19 21:53:29 följande:
    En sån vill jag SÅÅÅÅÅÅ gärna a men tyvärr för dyr... är visserligenskräddarsydd men det blir väl närmare 3000 med frakt tills verige!

Ni menar denna va??

cgi.ebay.co.uk/NEW-Bugaboo-Bee-Lambskin-Footm...
    när jag kikade på den i butik så låg den på runt 900-1000 kr. och jag har för mig att det fanns några i UJ tråden som beställde dom direkt från tyskland och betalade runt 500 kr ink frakt! så jag skulle kolla på dom alternativet istället
    Japp min profil är låst! inboxa om ni vill komma in!
Svar på tråden Bugaboo-tråd nr 21