• Senap

Bugaboo-tråd nr 21

Här håller vi Bugaboo-frälsta till! Vi kan allt om Bugaboo. {#lang_emotions_wink}

Bugaboos modeller:
    Cameleon - Huvudmodellen.
    Bee - ny uppgraderad modell kommer nu under våren.
    Gecko - har numera utgått ur sortimentet.
    Frog - har utgått men säljs i USA.

Information om vagnarna finns på Bugaboos hemsida:
    What you get - för info om vad som ingår.
    Välj land USA för att få info om Frog.

Info och jämförelsetabell finns i vår FAQ:
    Läs gärna vår egna FAQ innan du ställer frågor i tråden!

Bildtråd:
    Här visar vi upp våra Buggor - även pimpade.

Svammel-tråd:
    Inget svammel i den här tråden. Vill man svamla får man gärna komma hit!

~ ~ ~ OBS! ~ ~ ~
    Vi undanber oss frågor om begagnatpriser då det kan ses som annonsering av FL. Vårt stående råd är att kolla Blocket eller FLs köp & sälj.
    ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~

Välkomna! {#lang_emotions_smile}

Bugaboo rules!
  • Svar på tråden Bugaboo-tråd nr 21
  • Överbandsfürern
    jean1 skrev 2010-09-18 22:51:19 följande:
    Jag har hört att den ska vara tjockare iaf, och då känns det som att den borde vara varmare?

I vintras hade vi -20 väldigt många dagar och då tror jag faktiskt inte buggans egna åkpåse håller måttet =/.
    Ja det hade vi med i vintras, då la jag på henne en virkad gallerfilt i ylle.
    Men vi var ärligt talat inte ute så mycket i vintras.
    Buggan är en urusel vintervagn :-/

Men jag älskar den ändå Och nu är den snyggare än nånsin, ser ut som en halv regnbåge ungefär. hihi
  • jean1
    Överbandsfürern skrev 2010-09-18 22:57:16 följande:
    Ja det hade vi med i vintras, då la jag på henne en virkad gallerfilt i ylle.
    Men vi var ärligt talat inte ute så mycket i vintras.
    Buggan är en urusel vintervagn :-/

Men jag älskar den ändå Och nu är den snyggare än nånsin, ser ut som en halv regnbåge ungefär. hihi
    Vår dotter föddes i dec när det var som kallast och det fortsatte in i jan/feb. Vi gick bara ut när det var -15 eller varmare och då hade vi en "täck-åkpåse" i liggdelen, inte buggans egna alltså. Den här vintern vill jag ha en varm och gosig åkpåse (helst 7am) så hon inte behöver ligga i vagnen med en vinteroverall.

Vi har vinterhjulen och då tycker jag nog Buggan håller måttet ganska bra i all snö!
  • Överbandsfürern
    jean1 skrev 2010-09-18 23:03:48 följande:
    Vår dotter föddes i dec när det var som kallast och det fortsatte in i jan/feb. Vi gick bara ut när det var -15 eller varmare och då hade vi en "täck-åkpåse" i liggdelen, inte buggans egna alltså. Den här vintern vill jag ha en varm och gosig åkpåse (helst 7am) så hon inte behöver ligga i vagnen med en vinteroverall.

Vi har vinterhjulen och då tycker jag nog Buggan håller måttet ganska bra i all snö!
    Blir ju som vilken pansarvagn som helst med de på ju
    Man blir väldigt snabbt bortskämd med att vagnen är lättstyrd annars.

Nåja, ska köpa en annan vagn att ha på dagis, fö rjag ställer inte kvar buggan där bland kladdiga och lortiga barn hehe. Eller så får jag anställa nån som vaktar den.

Usch, får nästan ångest bara jag tänker på all snön som var...

Men Buggan blev ju bara ännu finare i det vita

• jean1

Nej den blir absolut inte lika smidig med vinterhjulen på och även lite stötig som vintervagn. Tyckte det var lite jobbigt ibland när det var som guppigast att köra runt vår lilla dotter på 3 kg när vagnen var så stötig, kommer kännas bättre i år när hon är större.

Nästan så man längtar lite efter vinter och snö när man ser bilden! Vi hade likadant. Jag har gärna mycket snö men gärna inte kallare än -5 .

• S a C
    lolo21 skrev 2010-09-16 15:16:19 följande:
    Halloj

Nu har buggan blivit tvättad, smörjd och ihopsatt med nytvättad klädsel. Den är såå snygg med sin nya P&T-mjuklift:)

Har en fråga. Sufletten är så "vek" eller vad man ska säga, den är liksom slapp och inte spänd. Det var så även innan, så det har inte blivit sen vi satte ihop den på nytt. Hur kan man fixa så den blir mer spänd?
    Du har alltså liggdelen på?
    Då har jag upplevt att tyget blir slappare. Har märkt det när jag syr egna sufletter...
    Det är för att vinkeln på liggdelen är rakare och den lilla flärpen som går över chassikanten inte kan bli lika spänd. I så fall ordnar det sig när du byter till sittdelen.
  • Dumlekolan
    MissR skrev 2010-09-18 20:36:19 följande:
    Var kan man köpa den?
    Finns tyvärr inte i butiken där jag bor=(
    Kan man beställa på nätet?
    Vi har köpt vår från US gm strollers.com. En släkting tar med den och nu har den enligt SAS flygtider landat. Glad Tillbehöret iphoneholder kändes oundgängligt... så det blev det, vinterhjul, åkpåse, mugghållare och lite annat tjafs...
  • haberg

hej alla buggaproffs !  nån som orkar hjälpa mig med min ståbräda? har en cameleon från -07 och köpte en ståbräda på blocket,men får det inte att funka . Den ligger så löst på så den åker av,går inte att stå på den, då ramlar den åt sidan. Går inte o hänga upp den m snodden, då åker den av. Vad är fel, nån del måste saknas....

snälla hjälp en okunnig! mvh/ Hanna

• bohusbebis
    haberg skrev 2010-09-19 09:26:12 följande:
    hej alla buggaproffs !  nån som orkar hjälpa mig med min ståbräda? har en cameleon från -07 och köpte en ståbräda på blocket,men får det inte att funka . Den ligger så löst på så den åker av,går inte att stå på den, då ramlar den åt sidan. Går inte o hänga upp den m snodden, då åker den av. Vad är fel, nån del måste saknas....

snälla hjälp en okunnig! mvh/ Hanna
    Det ska finnas nån form av plast"adapter" som man knäpper fast på chassit så att ståbrädan får fäste. Är det en ny med vit hjulsida eller en äldre med helsvart hjul? Jag satte nyligen på den nyare varianten på vår Bee+ och med den fanns det två olika plastkapslar/adaptrar, en till Bee och en till Cam tror jag.
Svar på tråden Bugaboo-tråd nr 21