Inlägg från: Dunderklumpen |Visa alla inlägg
  • Dunderklumpen

Bugaboo-tråd nr 21

Fröken Småland skrev 2011-06-28 04:52:34 följande:
    Bild?
    Slänger upp en bild i em. när jag kommit hem igen och letat fram den bra kameran :)
    Julia 2010-08-08
  • Dunderklumpen

K Kavat - Jag har fått hem min klädsel och har såklart testat själv ;) Och det funkar, även om jag tycker att det hade vart snyggare med en dyna i helt brytande färg. Nu blir det ju liksom väldigt rött :)

• Dunderklumpen

SchumiFerrari: Ååh kan du inte vara snäll och dela med dig av mönstret sen :) Så slipper jag slakta min sufflett med.

• Dunderklumpen
    Melvinsmamma skrev 2011-07-04 15:08:45 följande:
    Hej!

En fråga fungerar en frog klädsel på en gecko? Sittdel- och varukorg? För att sufletten ska fungera, måste man byta då till frogfästen?

Tacksam för svar!
    Hej, Vad jag förstår är klädseln för Frogen längre än Geckos då Frogens ram är längre. Sittdelsskyddet funkar fint tycker jag iaf, korgen vågar jag inte svara för.

För att suffletten ska sitta bra måste du byta ut bågarna, fästena tror jag är de samma
    Julia 2010-08-08
  • Dunderklumpen
    AnPa skrev 2011-07-05 15:03:59 följande:
    Har den sandfärgade basen funnits i 2 olika varianter? Har en beg sittdelsbas och köpte nu en ny varukorg från Kidzshop och de skiljer sig i tyget
    Men kan inte det ha med produktionstillfället att göra då? Alltså att Bugaboo köpt tyget från annan underleverantör ngt år och att det därför skiljer sig
    Julia 2010-08-08
  • Dunderklumpen

Någon som har längd och bredd på Bugaboos sittdyna tillgängligt?

Ska ge mig på att sy en egen ikväll och tänkte köpa mellanlägg på vägen hem.

• Dunderklumpen

Tusen tack AnPa!
    40 kr gick det på så oj vad jag ska sy om detta blir bra :)

• Dunderklumpen

Jag tänkte att jag skulle sy en egen sittdyna genom att malla av min buggadyna. Men så kom jag på att jag inte gillar den där långa mittenbiten (vecket) för jag får ändå inte den att sitta snyggt i vagnen.

Hur har ni andra gjort?
    "Funkar" det att hoppa över det vecket och istället lägga typ tre rader med raksöm rätt över för att få till ett veck?

Julia 2010-08-08
  • Dunderklumpen
    imaj skrev 2011-07-06 09:54:32 följande:
    Vet inte vecket på Bugaboos dyna är men när jag själv sytt dyna till vagnen så har jag gjorde den rätt mycket smalare i mitten och sytt en rad med raksöm rätt över, tycker det har blivit jättebra och dynan har suttit superbra!

Som du ser på bilden har jag även sytt en raksöm på vardera sida om axelbanden för att få ännu bättre passform.
    Bifogar en bild på det jag kallar vecket :)

Tror jag skippar det på min dyna och kör på så somjag tänkt faktiskt.
    Julia 2010-08-08
  • Dunderklumpen
    Fröken Småland skrev 2011-07-06 13:05:55 följande:
    Thj: berätta mera!!!!
    Berätta MYCKET mer! :)
    Julia 2010-08-08
Svar på tråden Bugaboo-tråd nr 21