Inlägg från: Dunderklumpen |Visa alla inlägg
  • Dunderklumpen

Bugaboo-tråd nr 21

thj skrev 2011-07-06 14:24:25 följande:
    Låter bilderna berätta :)
    Mest ändringar på baksidan ;) den är gjord att passa alla bugaboos modeller!
    Kommer först i slutet av september!
    Rosa,Orange,Svart,Sand och en blå är de nya färgerna!
    Men!!! Snyggt och smart! Misstänker att detta blir som en "parning" av dagens sittdelstyg och dynan?
    Kan du skvallra om vilka material det är?
    Julia 2010-08-08
  • Dunderklumpen

En lättare bildbomb av min röda Bugaboo Gecko med lite Cameleon tillbehör finns nu i bildtråden :)

Sittdelsbasen ska jag sy om lite ikväll tänkte kag, jag har fått för mig att om jag kortar av sittdelsbrunnen ca 2 cm så blir tyget stramare över ryggen, vi får se hur det blir med det.

Regnskydden är ett kapitel i sig.
    Geckons original är ju snyggt för att det sitter så tajt men det blir så väldigt mörkt iom att den svarta fotdelen går så högt upp. Och så tycker jag att det sitter lite väl snävt, det har en tendens att glida upp vid fotändan och glipa.

Därför använder vi Cameleon skyddet, lite större, lite slappare men dottern gillar att det är så ljust och jag är helt säker på att vagnen är täckt :)

Julia 2010-08-08
  • Dunderklumpen

@Surkatt
    Vi använder mugghållaren till Js vattenflaska. Smidigt tycker vi för då kan hon själv tala om när hon vill dricka (hon är 1 och hon pratar inte ännu utan pekar istället på flaskan)

Har vi inte med flaskan så åker plånbok, nycklar osv där istället

• Dunderklumpen

Frog-fråga

Jag har span på en Frog på Blocket men blir himla skeptisk till om den är äkta då den röda/orangea suffletten, som enligt säljaren är original och inköpt i USA för 4 månader sedan, inte är i den gul/vita quilten utan den är svart?

Och hur är det nu, skiljer bältet på de amerikanska vagnarna sig från bältet på de svenska?

Julia 2010-08-08
  • Dunderklumpen

Tack Fröken Småland!
    Säljaren säger att axelremmarna saknas men det går ju att beställa nya sådana antar jag. :)

• Dunderklumpen

Här sitter jag, i ett hav av leksaker som verkligen borde plockas undan (dottern sover för natten) men jag kan inte slita mig från Beet  jag fyndade på Barnbutikens rea:)

MEN jag har två frågor:
    1. Jag får inte regnskyddet att sitta snyggt, någon som har en video att länka till?

2. Är det någon här som har ett fäste nummer 3 eller 4 till mugghållaren att säja?

Julia 2010-08-08
  • Dunderklumpen
    jessii87 skrev 2011-12-30 21:35:35 följande:
    Dunderklumpen: Jag har båda två.. :))
    Är det sant?
    Kan du tänka dig att skilja dig från någon av dem?
    Julia 2010-08-08
  • Dunderklumpen

Det står så här i guiden:
    • Använd clips nummer 1 för Bugaboo Frog, Bugaboo Gecko och den oförlängda delen av styret på Bugaboo Cameleon.
    • Använd clips nummer 2 för den förlängda delen av styret på Bugaboo Cameleon.
    • Använd clips nummer 3 för den oförlängda delen av styret på Bugaboo Bee.
    • Använd clips nummer 4 för den förlängda delen av styret på Bugaboo Bee.

Och känner jag mig själv rätt är det clip nummer 4 som är mest aktuell för mig

Julia 2010-08-08
  • Dunderklumpen
    jessii87 skrev 2011-12-30 23:18:28 följande:
    Men om båda är för bee så behöver jag inte de :)) Har nämligen en CAM..
    Vilken tur för mej :)

Vi kanske ska fortsätta det här via PM ;)
    Julia 2010-08-08
  • Dunderklumpen

fruV
    De nya sviwelhjulen passar absolut till Geckon. Jag bytte ut dem i höstas på min nämligen :)

Precis som Lindadjo säger är de något högre men det är inget som märks när du väl använder vagnen

• Dunderklumpen

Har ni örnkoll på när den gröna åkpåsen från BB försvann ur sortimentet?

Funderade på att skambuda på en (den har legt ute sen i början av november) men jag kan inte hitta någon ytterligare info på BBs sida.

Julia 2010-08-08
  • Dunderklumpen

Det var en ren nyfikenhets grej

Säljaren har varken skrivit ut inköpsdatum eller postat en bild på sin åkpåse (utan använt en från nätet)

Julia 2010-08-08
  • Dunderklumpen
    Fröken Småland skrev 2012-01-11 12:10:20 följande:
    Den är väldigt läcker
    Nu har jag aldrig sett den IRL men jag älskar den görna nyansen (på bild iaf ;) ) och inbillar mig att den  skulle vara snygg till både ltd Mandarin och den gula sufflan på mitt Bee
    Julia 2010-08-08
  • Dunderklumpen

Jag är nyförälskad i min (jodå för den är mer min än dotterns Flört ) Bee och pysslar med den i evighet om kvällarna.

Ikväll klippte jag till fårskinnsfällen så att den är exakt som sitsen och började undra över D-ringarna som sitter i midjebältet. Vad är de till för egentligen?

Och är det bara jag som upplever att just midjebältet är ganska tajt?

Julia 2010-08-08
  • Dunderklumpen

Är det någon annan här inne som upplever selen i Bee + som snäv?

Dottern är 81 cm och 12 kg men när hon har overall på sig sotter selen som slickad runt kroppen :/

• Dunderklumpen

Lindadjo - Jag är i princip överallt där det pratad Bugaboo ;)

Svar på tråden Bugaboo-tråd nr 21