• Senap

Bugaboo-tråd nr 21

Här håller vi Bugaboo-frälsta till! Vi kan allt om Bugaboo. {#lang_emotions_wink}

Bugaboos modeller:
    Cameleon - Huvudmodellen.
    Bee - ny uppgraderad modell kommer nu under våren.
    Gecko - har numera utgått ur sortimentet.
    Frog - har utgått men säljs i USA.

Information om vagnarna finns på Bugaboos hemsida:
    What you get - för info om vad som ingår.
    Välj land USA för att få info om Frog.

Info och jämförelsetabell finns i vår FAQ:
    Läs gärna vår egna FAQ innan du ställer frågor i tråden!

Bildtråd:
    Här visar vi upp våra Buggor - även pimpade.

Svammel-tråd:
    Inget svammel i den här tråden. Vill man svamla får man gärna komma hit!

~ ~ ~ OBS! ~ ~ ~
    Vi undanber oss frågor om begagnatpriser då det kan ses som annonsering av FL. Vårt stående råd är att kolla Blocket eller FLs köp & sälj.
    ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~

Välkomna! {#lang_emotions_smile}

Bugaboo rules!
  • Svar på tråden Bugaboo-tråd nr 21
  • Miss Lau
    OoSOLINoO skrev 2010-11-23 10:59:55 följande:
    Hallå alla Bugaboo experter. Jag ska få barn i vår och funderar på att köpa en Bee+. Är det en bra vagn. Har lite pengar (därför inte en Cam) och behöver en enkel vagn som är lätt att köra och fälla ihop då vi reser mycket på tåg, bussar och i bil. Hänger mest i köpcentrum eller på stan eller olika kollektiva resealternativ. Det vill säga jag är inte så mycket i terräng. Kommer även mest att ha bebis i sjal så vagnen ska vara ett kompliment.
    Finns det större hjul att köpa till Bee+ ifall det blir en hemsk vinter nästa år...Känns inte som de hjulen är så bra i snö. Eller kan man köra med de större hjulen som finns til Cam.
    Är den stabil? Värd att köpa?

Vill veta allt ni vet då jag inte vet något. Hade en enorm Emmaljunga edge duo till mitt första barn och får bara ångest när jag tänker på att släpa på en sån igen.

Tacksam för svar!
    Vi funderade på att köpa Bee att ha redan från födseln men "alla" sa att den inte riktigt passade osv. Jag lyssnade och skaffade en Cam istället. Ångrade mig nästan på en gång och skaffade en Bee istället. Går du inte i terräng fungerar Bee utmärkt. Eller så skaffar du en till vagn att ha om ni ska terrängköra. Vi har en UJ och en Bee och de kompletterar varandra perfekt!

Enda kruxet är väl det här med snö, synd att det inte finns vinterhjul till Bee det hade varit perfekt
  • Bellbox
    Miss Lau skrev 2010-11-23 11:13:25 följande:
    Enda kruxet är väl det här med snö, synd att det inte finns vinterhjul till Bee det hade varit perfekt
    Men hade nog sett roligt ut
    (¯`°?.¸ ღ ♥ ღ Stumpan ♀ 08 & Lill-Stumpen ♂ 10 ღ ♥ ღ .?°´¯)
  • OoSOLINoO

Tack för svar! Vill helst köpa en ny då man får garanti etc. Eftersom bebis kommer i vår så kanske han/hon kan sitta i en sittvagn till vintern (har en brio race). Jag får helt enkelt väga fördelar/nackdelar med att köpa begagnat/nytt. Ny så blir det Bee+ och begagnat Cam. Men gillar Bee+...Fastnat för den. 

• Fröken Småland

Och jag var antagligen en av de som sa till Vallmar att Bee inte är en riktig vagn och inte lämpar sig för en liten bebis . Jag är fortfarande av samma åsikt men det finns många som inte håller med mig  

• OoSOLINoO

Om jag skulle bestämma mig för att köpa en Cam begagnad så undrar jag hur stor "skillnad" det är mellan de olika årsmodellerna? Någon som vet.

• Bellbox
    OoSOLINoO skrev 2010-11-23 11:41:04 följande:
    Om jag skulle bestämma mig för att köpa en Cam begagnad så undrar jag hur stor "skillnad" det är mellan de olika årsmodellerna? Någon som vet.
    Du kan läsa under "FAQ" som står i trådstarten. T.ex står det:

Vad är det för skillnad på en 06:a och en 07:a?
    Ingen alls. Bugaboo har inte årsmodeller. Det går att byta basdelar och toppklädsel mellan vagnar från olika år.
    Den uppdaterade Cameleon (se rubrik "den nya Cameleon") kom till butikerna under senare hälften 2007 men det är ingen årsmodell.
  • danosani
    OoSOLINoO skrev 2010-11-23 11:41:04 följande:
    Vill du vara helt, jättesäker på att få ett glidfritt chassi är det 2006 och tidigare som du ska kolla efter. Handtaget regleras med skruvar istället för snappfästen.
    Huruvida det är fixat på de allra senaste modellerna eller inte, överlämnar jag åt någon annan att svara på
    Nike Mathilda 080926 - BF 110416
  • Primrose
    OoSOLINoO skrev 2010-11-23 11:22:00 följande:
    Tack för svar! Vill helst köpa en ny då man får garanti etc. Eftersom bebis kommer i vår så kanske han/hon kan sitta i en sittvagn till vintern (har en brio race). Jag får helt enkelt väga fördelar/nackdelar med att köpa begagnat/nytt. Ny så blir det Bee+ och begagnat Cam. Men gillar Bee+...Fastnat för den. 
    Ja, h*n kan nog sitta i Brio:n till vintern. Men då gäller det att ni inte går ut vid sovtiderna, tycker jag. Vi bor i Stockholm, så inte jättemycket "terräng" att ta sig igenom. Men jag gick på långa promenader dagligen och han sov mycket i vagnen (är född i oktober) och därför passade Cam jättebra. När han var 1,5 år (i våras) fick det bli en Bee och vi var jättenöjda och använde inte Cam något mer (den är nu såld). Vi har dock köpt en Brio Spin nu till hösten/vinter, för jag skulle inte vilja köra Been på vintern (förra året var vinterhjulen en definitiv nödvändighet på Cam, även i stan).
  • Kaerlighet
    ÄrtaMärta skrev 2010-11-22 17:03:15 följande:
    Glöm inte köpa till vinterhjul!
    Vagnen rör sig inte ur fläcken med blötsnö om man har de små hjulen :D!
    Jag hade en bugaboo cameleon till min äldsta dotter så jag har koll på julen.
    Dock så ingår vinterhjul till ocean.
    Åkpåse också! :)

• Bellbox
    danosani skrev 2010-11-23 12:05:39 följande:
    Vill du vara helt, jättesäker på att få ett glidfritt chassi är det 2006 och tidigare som du ska kolla efter. Handtaget regleras med skruvar istället för snappfästen.
    Huruvida det är fixat på de allra senaste modellerna eller inte, överlämnar jag åt någon annan att svara på
    JA det är fixat; ändrat från skruv till popnit
    Så det går att se på insidan av snap-fästet
    -sen var det ju bara en viss tid dessa chassin fanns men klart några finns säkert på Blocket; precis som det finns problem med några av alla märkens barnvagnar på marknaden
Svar på tråden Bugaboo-tråd nr 21