• Senap

Bugaboo-tråd nr 21

Här håller vi Bugaboo-frälsta till! Vi kan allt om Bugaboo. {#lang_emotions_wink}

Bugaboos modeller:
    Cameleon - Huvudmodellen.
    Bee - ny uppgraderad modell kommer nu under våren.
    Gecko - har numera utgått ur sortimentet.
    Frog - har utgått men säljs i USA.

Information om vagnarna finns på Bugaboos hemsida:
    What you get - för info om vad som ingår.
    Välj land USA för att få info om Frog.

Info och jämförelsetabell finns i vår FAQ:
    Läs gärna vår egna FAQ innan du ställer frågor i tråden!

Bildtråd:
    Här visar vi upp våra Buggor - även pimpade.

Svammel-tråd:
    Inget svammel i den här tråden. Vill man svamla får man gärna komma hit!

~ ~ ~ OBS! ~ ~ ~
    Vi undanber oss frågor om begagnatpriser då det kan ses som annonsering av FL. Vårt stående råd är att kolla Blocket eller FLs köp & sälj.
    ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~

Välkomna! {#lang_emotions_smile}

Bugaboo rules!
  • Svar på tråden Bugaboo-tråd nr 21
  • Favvo
    Jessiicaa89 skrev 2010-11-22 22:56:17 följande:
    Hej :) frågan är säkert ställd tusen gånger.. men.. Kan man göra med buggan i snön med vanliga hjul? Med vinterhjul? Vill inte tvingas köpa en ful gammal pansarvagn :O
    NEJ! Jag provade och körde bara fast, helt värdelöst! Skaffa vinterhjul... de gjorde jag o hoppas att det ska fungera bättre!
  • mollan nu

jag köpte vinterhjul förra vintern, men två barn i vagnen och massa snö funkade inte. Innan har jag kört med de vanliga hjulen utan problem i 3 år. Så nej man måste inte ha dom om man bar i ett område som plogas regelbundet.

♥♥ Alma 060809 ♥♥ ♥♥August 091030♥♥
  • Bellbox

Jag har inte heller använt vinterhjul/terränghjul...

(¯`°?.¸ ღ ♥ ღ Stumpan ♀ 08 & Lill-Stumpen ♂ 10 ღ ♥ ღ .?°´¯)
  • Bellbox
    Stargirl skrev 2010-11-23 10:24:41 följande:
    Jag ser den....kolla igen.
    ja nu syns den Solig *fiiiiiiin*
    (¯`°?.¸ ღ ♥ ღ Stumpan ♀ 08 & Lill-Stumpen ♂ 10 ღ ♥ ღ .?°´¯)
  • OoSOLINoO

Hallå alla Bugaboo experter. Jag ska få barn i vår och funderar på att köpa en Bee+. Är det en bra vagn. Har lite pengar (därför inte en Cam) och behöver en enkel vagn som är lätt att köra och fälla ihop då vi reser mycket på tåg, bussar och i bil. Hänger mest i köpcentrum eller på stan eller olika kollektiva resealternativ. Det vill säga jag är inte så mycket i terräng. Kommer även mest att ha bebis i sjal så vagnen ska vara ett kompliment.
    Finns det större hjul att köpa till Bee+ ifall det blir en hemsk vinter nästa år...Känns inte som de hjulen är så bra i snö. Eller kan man köra med de större hjulen som finns til Cam.
    Är den stabil? Värd att köpa?

Vill veta allt ni vet då jag inte vet något. Hade en enorm Emmaljunga edge duo till mitt första barn och får bara ångest när jag tänker på att släpa på en sån igen.

Tacksam för svar!

• Hannah74

Använde inte heller våra snöhjul, bor mitt i gbg.
    Sålde dem snabbt

Dessutom blev inte vagnen en bugga med dem på... Helt omöjlig!

Vårt mirakel JOHN 080226, Vårt under LINA 090503 Länk i pres
  • danosani

Det går inte att byta ut hjulen på varken gamla Bee eller Bee+.

Jag ska få barn nr 2 i vår och vi har en Bee, dock har vi bara tänkt använda den när det ska handlas, när jag tar med bebisen till universitetet, etc. Jag hade inte haft den som enda vagn, men då använder jag också mina vagnar dagligen, vart vi än ska, då vädret tillåter (då är jag lat och kör bil ).

Känner du att en ny Cam är för dyr så hade jag spanat runt på begagnatmarknaden. Det är trots allt en mer gedigen vagn för spädbarn (därmed inte sagt att Bee är instabil, för det tycker jag inte).

Nike Mathilda 080926 - BF 110416
  • straw2008

Vi har nästan kört uteslutande med bee till våra barn från födseln, älskar bee!! Bor i sthlms innerstad o drt har nästan alltid funkat problemfritt!!

Ett barn ska jag ha när jag blir stor med smala ben o mjuka skor....
Svar på tråden Bugaboo-tråd nr 21