• Senap

Bugaboo-tråd nr 21

Här håller vi Bugaboo-frälsta till! Vi kan allt om Bugaboo. {#lang_emotions_wink}

Bugaboos modeller:
    Cameleon - Huvudmodellen.
    Bee - ny uppgraderad modell kommer nu under våren.
    Gecko - har numera utgått ur sortimentet.
    Frog - har utgått men säljs i USA.

Information om vagnarna finns på Bugaboos hemsida:
    What you get - för info om vad som ingår.
    Välj land USA för att få info om Frog.

Info och jämförelsetabell finns i vår FAQ:
    Läs gärna vår egna FAQ innan du ställer frågor i tråden!

Bildtråd:
    Här visar vi upp våra Buggor - även pimpade.

Svammel-tråd:
    Inget svammel i den här tråden. Vill man svamla får man gärna komma hit!

~ ~ ~ OBS! ~ ~ ~
    Vi undanber oss frågor om begagnatpriser då det kan ses som annonsering av FL. Vårt stående råd är att kolla Blocket eller FLs köp & sälj.
    ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~

Välkomna! {#lang_emotions_smile}

Bugaboo rules!
  • Svar på tråden Bugaboo-tråd nr 21
  • Katjan
    stjernan skrev 2010-11-23 19:38:54 följande:
    Man kan ju tycka att just vad gäller chassin som reklameras att de kunde se igenom tvåårsregeln, iaf när man nyligen fått ett nytt chassi... Om det chassit jag har skulle suttit på en ny vagn skulle man ju fått det utbytt... Kanske ska pröva att mejla Babytrader eller bugaboo?
    Testa att maila babytrader.. hoppa att det löser sig.
    Tyvärr får du nog inte mkt för vagnen om chassit glider.
  • Alisa

För mig som fick problem med glidande chassi efter två år(och garantitiden) gjorde jag en egen lösning och lagade bromsen själv, jag hittade två smala metallplattor i verktygslådan och "knödde" in dem innan jag klämde tillbaka de vita bromsdelarna. Nu fungerar den perfekt, glider inte alls längre. Jag är mycket nöjd eftersom jag blev hänvisad till att köpa nytt chassi.  

• redfox

Annars kan man ju alltid "steloperera" chassit genom att poppnita handtaget på önskad höjd.

• Bellbox
    Alisa skrev 2010-11-23 22:40:27 följande:
    För mig som fick problem med glidande chassi efter två år(och garantitiden) gjorde jag en egen lösning och lagade bromsen själv, jag hittade två smala metallplattor i verktygslådan och "knödde" in dem innan jag klämde tillbaka de vita bromsdelarna. Nu fungerar den perfekt, glider inte alls längre. Jag är mycket nöjd eftersom jag blev hänvisad till att köpa nytt chassi.  
    Kan du beskriva mer detaljerat steg-för-steg (för mig som är trög-tänkt)
    (¯`°?.¸ ღ ♥ ღ Stumpan ♀ 08 & Lill-Stumpen ♂ 10 ღ ♥ ღ .?°´¯)
  • Joddan

Garantitiden är två år, men de många glömmer är att enligt svensk lag har man reklamationsrätt 3 år...

Silas 2009-03-03 Lillasyster bf 2011-04-20 minigard.blogspot.se
  • JohannaL

Hej fick nyss reda på att jAg har knodd i magen, skulle beställa en CAM men funderar nu på om det funkar bra med en 3 åring och nyfödd? El om man ska behålla syskonvagnen.

Nån som har 3 åring som inte har vagn?

• Stargirl
    JohannaL skrev 2010-11-24 08:02:22 följande:
    Hej fick nyss reda på att jAg har knodd i magen, skulle beställa en CAM men funderar nu på om det funkar bra med en 3 åring och nyfödd? El om man ska behålla syskonvagnen.

Vi har ju bara använt vagn på resor till en 3 åring. Dottern är nu 3,5 och henne skulle jag absolut inte sätta i en vagn längre...behövs inte. Men hänger här iaf. Fast jag inte har vagnbarn
  • thj
    Stargirl skrev 2010-11-24 08:11:21 följande:
    Vi har ju bara använt vagn på resor till en 3 åring. Dottern är nu 3,5 och henne skulle jag absolut inte sätta i en vagn längre...behövs inte. Men hänger här iaf. Fast jag inte har vagnbarn
    Jag vill med hänga här mitt intresse för bugaboo är lika stort nu som när barnen var små Drömmer..
    Kram
    Lev idag,imorgon kan det vara försent!
  • Insomnie
    JohannaL skrev 2010-11-24 08:02:22 följande:

Jag skulle inte sätta en 3åring i vagn om man inte skulle gå långt och det är på kvällen osv. Men då kanske man ändå är två och har en sulky eller nått som man kan använda? Ibland vill ju inte 3åringar riktigt vara med och dom är tunga att bära... Men jag skulle nog hellre ha t.ex. en Cam och en ståbräda i de flesta andra situationer...
Svar på tråden Bugaboo-tråd nr 21