• Senap

Bugaboo-tråd nr 21

Här håller vi Bugaboo-frälsta till! Vi kan allt om Bugaboo. {#lang_emotions_wink}

Bugaboos modeller:
    Cameleon - Huvudmodellen.
    Bee - ny uppgraderad modell kommer nu under våren.
    Gecko - har numera utgått ur sortimentet.
    Frog - har utgått men säljs i USA.

Information om vagnarna finns på Bugaboos hemsida:
    What you get - för info om vad som ingår.
    Välj land USA för att få info om Frog.

Info och jämförelsetabell finns i vår FAQ:
    Läs gärna vår egna FAQ innan du ställer frågor i tråden!

Bildtråd:
    Här visar vi upp våra Buggor - även pimpade.

Svammel-tråd:
    Inget svammel i den här tråden. Vill man svamla får man gärna komma hit!

~ ~ ~ OBS! ~ ~ ~
    Vi undanber oss frågor om begagnatpriser då det kan ses som annonsering av FL. Vårt stående råd är att kolla Blocket eller FLs köp & sälj.
    ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~

Välkomna! {#lang_emotions_smile}

Bugaboo rules!
  • Svar på tråden Bugaboo-tråd nr 21
  • danosani
    Bellbox skrev 2010-11-23 12:39:52 följande:
    JA det är fixat; ändrat från skruv till popnit
    Så det går att se på insidan av snap-fästet
    -sen var det ju bara en viss tid dessa chassin fanns men klart några finns säkert på Blocket; precis som det finns problem med några av alla märkens barnvagnar på marknaden
    Fast vissa chassin med popnit glider ju också
    Nike Mathilda 080926 - BF 110416
  • Bellbox
    danosani skrev 2010-11-23 12:51:31 följande:
    Fast vissa chassin med popnit glider ju också
    vissa ja... herrejisses; årsmodellen från 2006 och bakåt börjar ju bli gamla de nu, vet flera som har problem med dessa men inte skriver jag HÄR jämt om det som om "ALLA" hade problem eller hur?
    De av oss som INTE upplevt problem (& som har vänner & bekanta utan problem) måste väl ändå få påpeka det?
    (¯`°?.¸ ღ ♥ ღ Stumpan ♀ 08 & Lill-Stumpen ♂ 10 ღ ♥ ღ .?°´¯)
  • danosani

Javisst får du påpeka det, jag har aldrig uttryckt att ALLA nya glider. Däremot upplyste jag genom ordvalet "vissa" om att ett popnitat chassi inte är en garanti för att det också är glidfritt. Något som Solino kanske ville veta eftersom hon efterfrågade råd ang begagnatköp

• stjernan

Mitt chassi med popnit gled för första gången alldeles nyss...:( det har klarat sig i ett år men nu så... Det är tredje chassit jag är inne på och trodde det skulle vara ok nu med popnit, men icke...
    Jag köpte vagnen jan 08 så nu har jag inte garanti kvar heller...! Eller är det nån som vet om kanske garantin gäller på chassit från det att jag fick det nya och två år framåt??
    Jag köpte från Babytrader.

Börjar allvarligt överväga att sälja vagnen nu innan det börjar glida ännu mer för att överhuvud taget få ut nåt för den... Men vad 17 ska man ha istället?

• Tant Pruselius
    Miss Lau skrev 2010-11-23 11:13:25 följande:
    Vi funderade på att köpa Bee att ha redan från födseln men "alla" sa att den inte riktigt passade osv. Jag lyssnade och skaffade en Cam istället. Ångrade mig nästan på en gång och skaffade en Bee istället. Går du inte i terräng fungerar Bee utmärkt. Eller så skaffar du en till vagn att ha om ni ska terrängköra. Vi har en UJ och en Bee och de kompletterar varandra perfekt!

Enda kruxet är väl det här med snö, synd att det inte finns vinterhjul till Bee det hade varit perfekt
    hade ni liggdelen på uj då, för jag tycker dne förlorar iom att den är frånvänd...och liggdelen har jag fått för mig är välldans liten?
    Fröken Småland skrev 2010-11-23 11:23:04 följande:
    Och jag var antagligen en av de som sa till Vallmar att Bee inte är en riktig vagn och inte lämpar sig för en liten bebis . Jag är fortfarande av samma åsikt men det finns många som inte håller med mig  
    för mig är Bee'n en lyx-sulky mer än en vagn... fast smaken är som baken...
  • Bellbox
    stjernan skrev 2010-11-23 14:04:37 följande:
    Mitt chassi med popnit gled för första gången alldeles nyss...:( det har klarat sig i ett år men nu så... Det är tredje chassit jag är inne på och trodde det skulle vara ok nu med popnit, men icke...
    Jag köpte vagnen jan 08 så nu har jag inte garanti kvar heller...! Eller är det nån som vet om kanske garantin gäller på chassit från det att jag fick det nya och två år framåt??
    Jag köpte från Babytrader.

Börjar allvarligt överväga att sälja vagnen nu innan det börjar glida ännu mer för att överhuvud taget få ut nåt för den... Men vad 17 ska man ha istället?
    ja fy det är ju verkligen tråkigt att vissa haft såna problem usch så trist...

Ang det här med chassit; Man får väl anta att Bugaboo tagit till sig av kritiken och att om det hade strömmat in av felaktiga chassin så borde väl produktionen förändrats kan man hoppas? Tycker det vore konstigt annars... återförsäljarna rapporterar väl in till Bugaboo gissar jag när det uppkommer ett garantiärende?
    Det ligger väl knappast i Bugaboos intresse att massfabricera barnvagnar av dålig kvalité eftersom de hela tiden haft så pass gott rykte...
    Blir lite nyfiken på hur de gör med snapfästena på den nya DONKEY'n? Någon som vet?

som sagt, vi är många nöjda ägare också
  • Miss Lau
    Tant Pruselius skrev 2010-11-23 14:36:03 följande:
    hade ni liggdelen på uj då, för jag tycker dne förlorar iom att den är frånvänd...och liggdelen har jag fått för mig är välldans liten?
    Fröken Småland skrev 2010-11-23 11:23:04 följande:
    Och jag var antagligen en av de som sa till Vallmar att Bee inte är en riktig vagn och inte lämpar sig för en liten bebis . Jag är fortfarande av samma åsikt men det finns många som inte håller med mig  
    för mig är Bee'n en lyx-sulky mer än en vagn... fast smaken är som baken...
    Ja, vi hade liggdelen. Den är inte speciellt mycket mindre än andra liggdelar vad jag vet (däremot är liggdelen till syskonvagnen väldigt liten). Vi använde liggdelen i 7 mån och när det blev för trångt var det mitt i vintern med overall, åkpåse och hela köret. Hade det varit sommar hade den fungerat längre. När sen sonen var 7 mån körde vi enbart Bugga för att kunna ha honom vänd mot oss.
  • danosani
    Miss Lau skrev 2010-11-23 14:42:37 följande:
    Ja, vi hade liggdelen. Den är inte speciellt mycket mindre än andra liggdelar vad jag vet (däremot är liggdelen till syskonvagnen väldigt liten). Vi använde liggdelen i 7 mån och när det blev för trångt var det mitt i vintern med overall, åkpåse och hela köret. Hade det varit sommar hade den fungerat längre. När sen sonen var 7 mån körde vi enbart Bugga för att kunna ha honom vänd mot oss.
    Exakt så kommer vi att göra med lillebror som kommer i april. Tycker att singel-liggdelen ser alldeles normalstor ut. Vi började inte använda vår UJ förrän tjejen var 1,5 just för att den bara är framåtvänd. Denna gången blir det UJ - Bugga - UJ Swift. Många vagnbyten för att hålla sig nöjd
    Nike Mathilda 080926 - BF 110416
  • Bellbox
    danosani skrev 2010-11-23 14:49:22 följande:
    Exakt så kommer vi att göra med lillebror som kommer i april. Tycker att singel-liggdelen ser alldeles normalstor ut. Vi började inte använda vår UJ förrän tjejen var 1,5 just för att den bara är framåtvänd. Denna gången blir det UJ - Bugga - UJ Swift. Många vagnbyten för att hålla sig nöjd
  • Tant Pruselius
    danosani skrev 2010-11-23 14:49:22 följande:
    varför inte swiften från början? *sugen på swift*
Svar på tråden Bugaboo-tråd nr 21