• Senap

Bugaboo-tråd nr 21

Här håller vi Bugaboo-frälsta till! Vi kan allt om Bugaboo. {#lang_emotions_wink}

Bugaboos modeller:
    Cameleon - Huvudmodellen.
    Bee - ny uppgraderad modell kommer nu under våren.
    Gecko - har numera utgått ur sortimentet.
    Frog - har utgått men säljs i USA.

Information om vagnarna finns på Bugaboos hemsida:
    What you get - för info om vad som ingår.
    Välj land USA för att få info om Frog.

Info och jämförelsetabell finns i vår FAQ:
    Läs gärna vår egna FAQ innan du ställer frågor i tråden!

Bildtråd:
    Här visar vi upp våra Buggor - även pimpade.

Svammel-tråd:
    Inget svammel i den här tråden. Vill man svamla får man gärna komma hit!

~ ~ ~ OBS! ~ ~ ~
    Vi undanber oss frågor om begagnatpriser då det kan ses som annonsering av FL. Vårt stående råd är att kolla Blocket eller FLs köp & sälj.
    ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~

Välkomna! {#lang_emotions_smile}

Bugaboo rules!
  • Svar på tråden Bugaboo-tråd nr 21
  • thj
    Kaerlighet skrev 2010-12-05 22:56:07 följande:
    Den är fantastiskt fin!
    Jag övertygade sambon om att bygga ihop den med mig... Fick lura med lite glögg och handrullat marsipangodis, men ooh, nu står den här och är redo!
    Lägger upp en bild i morgon så jag har lite bättre ljus och färgerna syns ordentligt. Så himla nöjd! 
    Ohh vad kul :) kan se framför hur fin den är,vilken lycka!
    Ser fram emot bilden
    Kram/j
    Joddan skrev 2010-12-05 21:15:03 följande:
    Någon som hört något om när syskonvagnen kommer? Mer specifikt än i "vår" alltså
    Ska se om jag kan få en glutt på framtiden :)
    Kram/J
    Lev idag,imorgon kan det vara försent!
  • Miniigirl

Ami: Tack! Så bra det lät:) bi har oxå ganska korta barn,så då borde som få plats ett tag till:Den man kan byta ram annars va? Fast,då passar ju inte tygen förstås. Men hur är det toppklädseln,den från camen passar frog oxå va?

• thj
    Miniigirl skrev 2010-12-06 08:15:33 följande:
    Ami: Tack! Så bra det lät:) bi har oxå ganska korta barn,så då borde som få plats ett tag till:Den man kan byta ram annars va? Fast,då passar ju inte tygen förstås. Men hur är det toppklädseln,den från camen passar frog oxå va?
    Basklädsel till cameleon passar bra på frog med,lite för stor men inte så det stör,topptyget går också bra fördelaktigt är att byta ut suflettspännena till cams ingen stor kostnad och då passar camens suflett toppen :)
    Ramen går att byta med:)

Kram/J
  • thj
    Miniigirl skrev 2010-12-06 08:39:54 följande:
    Bra:) tack för ditt svar:)
    Så lite så :)
  • Asereht

Instämmer med ami.

Jag är toppennöjd med vår Frog. Jag har visserligen inte haft någon cam men iaf.

• Tant Pruselius
    ami skrev 2010-12-05 22:43:01 följande:
    Jag har haft cameleon, men har Frog nu. Jag gillar den bättre. Den är i mitt tycke stabilare och mer lättkörd (med större barn i, märks mest framåtvänt) Sen tycker jag det är en fördel att chassit inte går att reglera, kan inte gå sönder just där. Jag tycker det är en toppenvagn. Den är 5 cm kortare i ramen, det är väl nackdelen, men våra barn har vårit små till normalstora så för oss har det inte varit några problem. Köpte den till vår då 3-åring som var 93 cm lång. Nu åker lillasyster i den.
    hur är det med fodret i sufflan, är det fortfarande nikotingult?*ryser*
    Och om man inte byter till camfästen så kan man inte ha cam sufletter på den va?

Vad skiljer frog mot geckon?
  • Tant Pruselius
    Tant Pruselius skrev 2010-12-06 09:39:52 följande:
    hur är det med fodret i sufflan, är det fortfarande nikotingult?*ryser*
    Och om man inte byter till camfästen så kan man inte ha cam sufletter på den va?

Vad skiljer frog mot geckon?
    såg att svar kom längre ner
  • Asereht

Prus, det stämmer med suffletterna. Men jag tycker det är en småsak. Sufflettfästena kostar inte mkt och camsuffletterna är snyggare.

• Noiis

Skillnad Frog-gecko är Storleken, gecko är mindre än Frog Färg, gecko finns i endast 3 ärtgrön röd och svart Fälla sitsen anordningen på Frog är de samma som cameleon med två vita knappar på sidan. Medans man ändrar läge på gecko genom trycka ihop mitt stången under sitsen. Ramen gecko har inget skumgummi vilket Frog och cameleon har. Man kan inte ha bumperbar på gecko. Tror det är allt

Svar på tråden Bugaboo-tråd nr 21