• Senap

Bugaboo-tråd nr 21

Här håller vi Bugaboo-frälsta till! Vi kan allt om Bugaboo. {#lang_emotions_wink}

Bugaboos modeller:
    Cameleon - Huvudmodellen.
    Bee - ny uppgraderad modell kommer nu under våren.
    Gecko - har numera utgått ur sortimentet.
    Frog - har utgått men säljs i USA.

Information om vagnarna finns på Bugaboos hemsida:
    What you get - för info om vad som ingår.
    Välj land USA för att få info om Frog.

Info och jämförelsetabell finns i vår FAQ:
    Läs gärna vår egna FAQ innan du ställer frågor i tråden!

Bildtråd:
    Här visar vi upp våra Buggor - även pimpade.

Svammel-tråd:
    Inget svammel i den här tråden. Vill man svamla får man gärna komma hit!

~ ~ ~ OBS! ~ ~ ~
    Vi undanber oss frågor om begagnatpriser då det kan ses som annonsering av FL. Vårt stående råd är att kolla Blocket eller FLs köp & sälj.
    ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~

Välkomna! {#lang_emotions_smile}

Bugaboo rules!
  • Svar på tråden Bugaboo-tråd nr 21
  • lilyanna

Ni experter i denna tråd; Hur mkt kan det kosta att skicka ett par vinterhjul med posten? Kan det stämma med 76

Oliver 070327, Alvin 090804
  • Fröken Småland
    Asereht skrev 2010-12-06 13:39:49 följande:
    Ja Frog har funnits i denim, men jag har för mig att det var en limited variant. Inte säker dock, tror jag läste det någonstans.

Jag lyckades snubbla över en sån klädsel som var till salu och den kunde jag ju inte motstå. Denim är ju snyggt även när det blir lite använt och blekt. Insidan på suffletten är inte så snygg då främre delen av fodret blekts rätt ordentligt. Får se om jag får energi nog att försöka mig på att sy på annat tyg.
    Jag kom att tänka på en sak; måste det vara innefoder i suffletten? Kanske inte sömmarna från ytterlagret är så fula? Eller går kanske att stryka på ett kantband precis över sömmen i så fall? *spånar*
  • Fröken Småland
    Fröken Småland skrev 2010-12-06 14:03:50 följande:
    Jag kom att tänka på en sak; måste det vara innefoder i suffletten? Kanske inte sömmarna från ytterlagret är så fula? Eller går kanske att stryka på ett kantband precis över sömmen i så fall? *spånar*
    Och bara så alla vet så har jag tidigare varit inkopplad i lösningen-på-den-solblekta-Frog-suffletten... Bara så ni inte tror att jag tvingar på Asereht en idé som hon inte efterfrågar
  • Tant Pruselius
    Asereht skrev 2010-12-06 13:39:49 följande:
    Ja Frog har funnits i denim, men jag har för mig att det var en limited variant. Inte säker dock, tror jag läste det någonstans.

Jag lyckades snubbla över en sån klädsel som var till salu och den kunde jag ju inte motstå. Denim är ju snyggt även när det blir lite använt och blekt. Insidan på suffletten är inte så snygg då främre delen av fodret blekts rätt ordentligt. Får se om jag får energi nog att försöka mig på att sy på annat tyg.
    men det är inte nikotingult?
    Fröken Småland skrev 2010-12-06 14:05:14 följande:
    Och bara så alla vet så har jag tidigare varit inkopplad i lösningen-på-den-solblekta-Frog-suffletten... Bara så ni inte tror att jag tvingar på Asereht en idé som hon inte efterfrågar
  • Fröken Småland

Fru Pruselius: Nej, på den orange och den (ljus)grå sufflan samt denim så är fodret marin. Aubergine, svart, marin och röd har kissfoder.

• Kavat
    Asereht skrev 2010-12-06 13:13:27 följande:
    Prus, japp jag kör med camsuffla för det mesta iaf. Om jag inte kör denim för då använder jag frogsufflan men den är blå inuti. Solblekt tyvärr så jag fnular på hur jag bäst/snyggast ska åtgärda det.
    Back to jeans färg!?
  • Kavat
    Kavat skrev 2010-12-06 14:39:06 följande:
    Back to jeans färg!?
    Fast då måste du ta hela klädseln förstås!

Och jag har inte varit inblandat i diskusionen, men lägger mig i ändå. Cool
  • Asereht
    Kavat skrev 2010-12-06 14:39:06 följande:
    Back to jeans färg!?
    Det är alltså insidan som är fult blevkt från att ha varit marinblå till något mer åt lila. Själva suffletten är mer som mellanljusa lite slitna jeans och det gillar jag. Men insidan på främre delen är ful.
    ♥ Grabbarna Bus, Syrrans & Liten Nöffes Mamma ♥   Blogg: www.stickig.se
  • Asereht
    Fröken Småland skrev 2010-12-06 14:03:50 följande:
    Hmmmm... får dra lite och fundera på den.
    ♥ Grabbarna Bus, Syrrans & Liten Nöffes Mamma ♥   Blogg: www.stickig.se
  • Fröken Småland

Angående Frog Denim: såvitt jag vet så tillverkades den bara i 200 (?) exemplar som en Limited Edition (tillsammans med den lilla fåniga väskan ). Senare kunde man dock köpa enbart klädseln så det finns nog ganska många fler numera även om den fortfarande är riktigt ovanlig. Jag tycker den är fiiin Hjärta

Svar på tråden Bugaboo-tråd nr 21