• Senap

Bugaboo-tråd nr 21

Här håller vi Bugaboo-frälsta till! Vi kan allt om Bugaboo. {#lang_emotions_wink}

Bugaboos modeller:
    Cameleon - Huvudmodellen.
    Bee - ny uppgraderad modell kommer nu under våren.
    Gecko - har numera utgått ur sortimentet.
    Frog - har utgått men säljs i USA.

Information om vagnarna finns på Bugaboos hemsida:
    What you get - för info om vad som ingår.
    Välj land USA för att få info om Frog.

Info och jämförelsetabell finns i vår FAQ:
    Läs gärna vår egna FAQ innan du ställer frågor i tråden!

Bildtråd:
    Här visar vi upp våra Buggor - även pimpade.

Svammel-tråd:
    Inget svammel i den här tråden. Vill man svamla får man gärna komma hit!

~ ~ ~ OBS! ~ ~ ~
    Vi undanber oss frågor om begagnatpriser då det kan ses som annonsering av FL. Vårt stående råd är att kolla Blocket eller FLs köp & sälj.
    ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~

Välkomna! {#lang_emotions_smile}

Bugaboo rules!
  • Svar på tråden Bugaboo-tråd nr 21
  • ami
    Tant Pruselius skrev 2010-12-06 09:39:52 följande:
    hur är det med fodret i sufflan, är det fortfarande nikotingult?*ryser*
    Och om man inte byter till camfästen så kan man inte ha cam sufletter på den va?

Vad skiljer frog mot geckon?
    Ja, fodret är väl inte så snyggt :) men jag har bytt till cam fästen, kostar nån hundring för båda om jag minns rätt. Jag har cam suflett och cam varukorg. Den är smart att byta ut, för camens rymmer lite mer och ser inte alls för stor ut. Går också att köpa löst.
    Det som är bättre med frog vs cam (tycker jag) är också att till större barn, typ 3-år, om man har den framåtvänd utan suflett så blir den mer sulky aktig. Om man har camen samma så tycker jag att den är lite rackig ex upp på trottoarkanter o likn. Sen tycker ju jag att ju mindre desto bättre när det gäller barnvagnar :) Vi har också haft Bee (gamla), den hade sina fördelar, men gillar ändå frogen bättre. Nackdel skulle också vara att de som oftast finns på blocket är ganska gamla, men iofs finns ju inte mycket som dirrekt kan gå sönder och alla reservdelar som är till cam passar ju även frog.
  • Tant Pruselius
    Asereht skrev 2010-12-06 09:54:38 följande:
    Prus, det stämmer med suffletterna. Men jag tycker det är en småsak. Sufflettfästena kostar inte mkt och camsuffletterna är snyggare.
    verkligen, din groda har väll camsuffla?
  • Tant Pruselius
    Sjukhus Mamman skrev 2010-12-06 09:55:14 följande:
    Skillnad Frog-gecko är Storleken, gecko är mindre än Frog Färg, gecko finns i endast 3 ärtgrön röd och svart Fälla sitsen anordningen på Frog är de samma som cameleon med två vita knappar på sidan. Medans man ändrar läge på gecko genom trycka ihop mitt stången under sitsen. Ramen gecko har inget skumgummi vilket Frog och cameleon har. Man kan inte ha bumperbar på gecko. Tror det är allt
    heja. du har koll
  • Asereht

Prus, japp jag kör med camsuffla för det mesta iaf. Om jag inte kör denim för då använder jag frogsufflan men den är blå inuti. Solblekt tyvärr så jag fnular på hur jag bäst/snyggast ska åtgärda det.

• Tant Pruselius
    Asereht skrev 2010-12-06 13:13:27 följande:
    Prus, japp jag kör med camsuffla för det mesta iaf. Om jag inte kör denim för då använder jag frogsufflan men den är blå inuti. Solblekt tyvärr så jag fnular på hur jag bäst/snyggast ska åtgärda det.
    så frog kom också i denim? trodde den var mer som geckon att den endast fanns i tex 3 färger - vinröd/plomonlila, röd och svart typ
  • Asereht

Ja Frog har funnits i denim, men jag har för mig att det var en limited variant. Inte säker dock, tror jag läste det någonstans.

Jag lyckades snubbla över en sån klädsel som var till salu och den kunde jag ju inte motstå. Denim är ju snyggt även när det blir lite använt och blekt. Insidan på suffletten är inte så snygg då främre delen av fodret blekts rätt ordentligt. Får se om jag får energi nog att försöka mig på att sy på annat tyg.

Svar på tråden Bugaboo-tråd nr 21