• Senap

Bugaboo-tråd nr 21

Här håller vi Bugaboo-frälsta till! Vi kan allt om Bugaboo. {#lang_emotions_wink}

Bugaboos modeller:
    Cameleon - Huvudmodellen.
    Bee - ny uppgraderad modell kommer nu under våren.
    Gecko - har numera utgått ur sortimentet.
    Frog - har utgått men säljs i USA.

Information om vagnarna finns på Bugaboos hemsida:
    What you get - för info om vad som ingår.
    Välj land USA för att få info om Frog.

Info och jämförelsetabell finns i vår FAQ:
    Läs gärna vår egna FAQ innan du ställer frågor i tråden!

Bildtråd:
    Här visar vi upp våra Buggor - även pimpade.

Svammel-tråd:
    Inget svammel i den här tråden. Vill man svamla får man gärna komma hit!

~ ~ ~ OBS! ~ ~ ~
    Vi undanber oss frågor om begagnatpriser då det kan ses som annonsering av FL. Vårt stående råd är att kolla Blocket eller FLs köp & sälj.
    ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~

Välkomna! {#lang_emotions_smile}

Bugaboo rules!
  • Svar på tråden Bugaboo-tråd nr 21
  • FridaLee
    FL Lisa skrev 2010-12-01 18:15:42 följande:
    Ja det finns det.
    Jag beställde en graco adapter till vår bee + från kidzshopen för några veckor sedan och fick hem den bara någon dag efter beställning
    Men va perfekt! Jag har googlat men inte hittat nån butik i sverige. Vilken tur att det går att beställa där i från  när jag betsällt bugga + tillbehör flera ggr förut där och varit nöjd.
  • BaBBels
    Mammas Kalle skrev 2010-12-01 21:06:07 följande:
    Babbels:

Härligt!!!! Va gött att det ordna sig 
    Jag blev också fundersam varför det blev så på min vagn, jämförde med den "hela" sidan o ser nästan ut som om det ligger nån typ av skyddstejp/ plast i vägen för metallbrickan.

Men visst är det underligt när det bara hux flux är fel från ingenstans...
    Hmm... okej men då kanske man kan fixa det på något sätt. Så att det sitter menar jag. Tur att jag inte tappade den i snön :-O Är såååå glad och lättad att det är fixat i alla fall! Nu slipper jag irritera mig på det imorgon vid promenaden till dagis.

Tack igen!
  • thj
    FridaLee skrev 2010-11-30 17:22:37 följande:
    Men visst finns det en graco adapter till bee + också?? Kommer antingen köpa logico s eller tario (samma stol) men vill ju ha den på bee +.
    Det finns akta graco adapter det vat jag /kram
    Lev idag,imorgon kan det vara försent!
  • Tant Pruselius
    Fröken Småland skrev 2010-12-01 19:59:40 följande:
    AnnaT: kul men inte så snygg tycker jag
    inte sett, show me!
  • MrSpock

När vi fäller upp vår Bugaboo Cameleon i "normalt" läge och monterar i liggdelen, med kåpan framåt (över de små hjulen) så klickar inte handtagsbygeln i på vänster siga i uppfällt läge. Någon som vet varför? Det bara klickar men det fastnar liksom inte och vänster sidan går att böja neråt / mot dig när man kör med vagnen.

• Stargirl
    MrSpock skrev 2010-12-02 11:17:21 följande:
    När vi fäller upp vår Bugaboo Cameleon i "normalt" läge och monterar i liggdelen, med kåpan framåt (över de små hjulen) så klickar inte handtagsbygeln i på vänster siga i uppfällt läge. Någon som vet varför? Det bara klickar men det fastnar liksom inte och vänster sidan går att böja neråt / mot dig när man kör med vagnen.
    Jag är inte helt säker på hur du menar.....det låter ju skumt men är inte övertygad om att jag vet precis vad du menar.
  • MrSpock
    Stargirl skrev 2010-12-02 11:21:33 följande:
    Jag är inte helt säker på hur du menar.....det låter ju skumt men är inte övertygad om att jag vet precis vad du menar.
    Alltså, när man fällt upp hela chassit och monterat i liggdelen så snäpper inte handtaget / bygeln i på vänstersidan. Detta medför att man t ex inte kan stegra upp den på bakhjulen, för handtaget / bygeln bara sviktar neråt, på vänstersidan...
  • straw2008

Jag förstår precis, handtaget sitter bara fast på en sida liksom. Ja reklamera skulle jag säga, chassit är trasigt.

Ett barn ska jag ha när jag blir stor med smala ben o mjuka skor....
  • Stargirl
    MrSpock skrev 2010-12-02 12:47:45 följande:
    Alltså, när man fällt upp hela chassit och monterat i liggdelen så snäpper inte handtaget / bygeln i på vänstersidan. Detta medför att man t ex inte kan stegra upp den på bakhjulen, för handtaget / bygeln bara sviktar neråt, på vänstersidan...
    Ja den är ju trasig isåfall. Förutsatt att garanti tiden inte gått ut så ska du ju reklamera den till den butiken där du köpt den.
  • MissR

Åhhh så besviken.....beställde en cam på www.fruugo.com i söndas. pengarna drogs direkt och idag fick jag ett mail om att varan är slut=(
    Det dröjer innan dom får in den igen och då skickas den i tur och ordning till alla kunder som beställt.....bläää!

Någon annan bra sida att beställa på?
    Vilken sida var det man fick ett extra top-set i fleece?

Svar på tråden Bugaboo-tråd nr 21