• Senap

Bugaboo-tråd nr 21

Här håller vi Bugaboo-frälsta till! Vi kan allt om Bugaboo. {#lang_emotions_wink}

Bugaboos modeller:
    Cameleon - Huvudmodellen.
    Bee - ny uppgraderad modell kommer nu under våren.
    Gecko - har numera utgått ur sortimentet.
    Frog - har utgått men säljs i USA.

Information om vagnarna finns på Bugaboos hemsida:
    What you get - för info om vad som ingår.
    Välj land USA för att få info om Frog.

Info och jämförelsetabell finns i vår FAQ:
    Läs gärna vår egna FAQ innan du ställer frågor i tråden!

Bildtråd:
    Här visar vi upp våra Buggor - även pimpade.

Svammel-tråd:
    Inget svammel i den här tråden. Vill man svamla får man gärna komma hit!

~ ~ ~ OBS! ~ ~ ~
    Vi undanber oss frågor om begagnatpriser då det kan ses som annonsering av FL. Vårt stående råd är att kolla Blocket eller FLs köp & sälj.
    ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~

Välkomna! {#lang_emotions_smile}

Bugaboo rules!
  • Svar på tråden Bugaboo-tråd nr 21
  • bebbe10

Hej

Jag har nyss köpt en Bugaboo Cameleon och funderar på åkpåse.
    Den jag hade till min förra vagn åker bara ner hela tiden.

Någon som har bra förslag på bra åkpåse?

Jag hitta en Eskimo Star som jag gillar. Någon som har den i sin vagn?

• danosani

Frågan var ju uppe för ett tag sen om huruvida det funnits topset i guld till Cam. Till slut blev det väl sagt att det INTE funnits (jag har aldrig sett det heller) men nu såg jag en T-annons där det angetts att toppen är "gold edition canvas". Den ser t o m lite guldig ut på de kassa bilderna..
    Hmm? Har säljaren hittat på en egen liten edition? Aldrig hört talas om den iaf.

www.tradera.com/Bugaboo-Cameleon-auktion_340816_124055932

Ej min.

Nike Mathilda 080926 - BF 110416
  • thj
    danosani skrev 2010-12-08 23:03:34 följande:
    Frågan var ju uppe för ett tag sen om huruvida det funnits topset i guld till Cam. Till slut blev det väl sagt att det INTE funnits (jag har aldrig sett det heller) men nu såg jag en T-annons där det angetts att toppen är "gold edition canvas". Den ser t o m lite guldig ut på de kassa bilderna..
    Hmm? Har säljaren hittat på en egen liten edition? Aldrig hört talas om den iaf.

www.tradera.com/Bugaboo-Cameleon-auktion_3408...

Ej min.
    Hihi tror det är en helt vanlig sand canvas faktiskt har aldrig hört om guld Edt
    Lev idag,imorgon kan det vara försent!
  • thj
    Kavat skrev 2010-12-08 08:34:08 följande:
    Asereht har gjort de med blommor! Solig Superduperfina!

http://www.familjeliv.se/hem/asereht/gallery/phpctxxx6.jpg
    Jösses så mysigt det ser ut,helt underbar!
    Lev idag,imorgon kan det vara försent!
  • straw2008

Jag undrat oxå över gold edition??

Ett barn ska jag ha när jag blir stor med smala ben o mjuka skor....
  • liar

Chassit gick sönder!
    Jag skulle gå på pendeltåget och tryckte ner styret för att ställa vagnen på bakhjulen för att komma över från perrong till tåg och chassit knäcktes i leden! Jag hade de större hjulen fram och de mindre hjulen bak eftersom det är vinterväglag i Stockholm. Jag fastnade mellan tåg och perrong och fick hjälp av medpassagerare att lyfta på vagnen med min tvååriga son i (är dessutom höggravid). Blev superrädd eftersom vi kunde ha fastnat när dörrarna gick igen och tåget började köra.

Har de hänt någon av er?

Sonen väger bara 14,5 kg och vagnen har ju en seat capacity of 40 lbs så jag hade inte direkt överbelastat vagnen.
  • Noiis

Finns nån mer som vart med om liknande. Men där handlade det om fel användning. Kontakta bugaboo eller din ÅF! Tåg åker inte iväg om nåt är ivägen för dörrarna, det är en säkerhets mekanism så det behöver du inte känna oro över

• liar
    Sjukhus Mamman skrev 2010-12-09 10:44:00 följande:
    Finns nån mer som vart med om liknande. Men där handlade det om fel användning. Kontakta bugaboo eller din ÅF! Tåg åker inte iväg om nåt är ivägen för dörrarna, det är en säkerhets mekanism så det behöver du inte känna oro över
    Jag är redan i kontakt med Bugaboo. Vad menar du när du säger felanvändning?
  • Noiis

Kommer inte ihåg hur de va i de fallet men va nåt om att dra den i trappa oxå med bakhjulen fram har jag för mig. Men ja kan kolla om jag hittar inlägget när jag har en dator

Svar på tråden Bugaboo-tråd nr 21