• Senap

Bugaboo-tråd nr 21

Här håller vi Bugaboo-frälsta till! Vi kan allt om Bugaboo. {#lang_emotions_wink}

Bugaboos modeller:
    Cameleon - Huvudmodellen.
    Bee - ny uppgraderad modell kommer nu under våren.
    Gecko - har numera utgått ur sortimentet.
    Frog - har utgått men säljs i USA.

Information om vagnarna finns på Bugaboos hemsida:
    What you get - för info om vad som ingår.
    Välj land USA för att få info om Frog.

Info och jämförelsetabell finns i vår FAQ:
    Läs gärna vår egna FAQ innan du ställer frågor i tråden!

Bildtråd:
    Här visar vi upp våra Buggor - även pimpade.

Svammel-tråd:
    Inget svammel i den här tråden. Vill man svamla får man gärna komma hit!

~ ~ ~ OBS! ~ ~ ~
    Vi undanber oss frågor om begagnatpriser då det kan ses som annonsering av FL. Vårt stående råd är att kolla Blocket eller FLs köp & sälj.
    ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~

Välkomna! {#lang_emotions_smile}

Bugaboo rules!
  • Svar på tråden Bugaboo-tråd nr 21
  • stjernan

Någon som vill tipsa mej om hur jag ska sälja min bugga?
    Är det helt kört att sälja nu före jul tror ni?
    Funderar på om jag ska lägga ut tillbehören i samma blocket annons eller i en egen... Vinterhjul och adaptrar ska jag sälja separat.

Svårt att sätta ett pris oxå för alla som säljs är så olika vad gäller ålder och vilka tillbehör som finns med...

• Bellbox
    stjernan skrev 2010-12-09 11:28:50 följande:
    Någon som vill tipsa mej om hur jag ska sälja min bugga?
    Är det helt kört att sälja nu före jul tror ni?
    Funderar på om jag ska lägga ut tillbehören i samma blocket annons eller i en egen... Vinterhjul och adaptrar ska jag sälja separat.

Svårt att sätta ett pris oxå för alla som säljs är så olika vad gäller ålder och vilka tillbehör som finns med...
    Hur gammal är den?
    (¯`°?.¸ ღ ♥ ღ Stumpan ♀ 08 & Lill-Stumpen ♂ 10 ღ ♥ ღ .?°´¯)
  • stjernan

Den är från 08 men chassit är från hösten 09 och bara använt i 6 mån... Den är verkligen fin! På blocket varierar priserna från 5500 till 7500 i Sthlm där jag bor...

Säljer med mörkblått toppset i canvas som är nästan oanvänt.

• BeautifulFlower
    stjernan skrev 2010-12-09 12:16:13 följande:
    Den är från 08 men chassit är från hösten 09 och bara använt i 6 mån... Den är verkligen fin! På blocket varierar priserna från 5500 till 7500 i Sthlm där jag bor...

Säljer med mörkblått toppset i canvas som är nästan oanvänt.

Jag la ut min på tradera förra veckan och den blev såld direkt. Fick 5300 för den.

Men eftersom du bor i Stockholmsområdet så tror jag det är lätt för dig att få den såld. Du kan ju nämna i annonsen att adaptarna och vinterhjulen köps för sig,  så den som köper din vagn vet att dom finns, bara att de får ge lite extra :)

vad för tillbehöver har du till vagnen då? 6500 tycker jag du borde begära eftersom chassit är så gott som nytt

• Bellbox
    BeautifulFlower skrev 2010-12-09 13:16:29 följande:

Jag la ut min på tradera förra veckan och den blev såld direkt. Fick 5300 för den.

Men eftersom du bor i Stockholmsområdet så tror jag det är lätt för dig att få den såld. Du kan ju nämna i annonsen att adaptarna och vinterhjulen köps för sig,  så den som köper din vagn vet att dom finns, bara att de får ge lite extra :)

vad för tillbehöver har du till vagnen då? 6500 tycker jag du borde begära eftersom chassit är så gott som nytt

Hur gammal var din vagn?
    & var bor du i för del av Sverige?
  • stjernan

Problemet är att det finns rätt många bugaboos i Sthlm...

Jag tänker att parasoll och mugghållare ska ingå i köpet, men sälja ståbräda, adaptrar och vinterhjul för sig. Har även ett extra toppset men det är inte i superskick, kan kanske skicka med det på köpet om köparen vill.

Ja, 6500 är kanske ett bra startpris.

• lillkorpen
    Kavat skrev 2010-12-08 08:34:08 följande:
    Asereht har gjort de med blommor! Solig Superduperfina!
    Jättefint! Jag är grymt impad av alla som kan (och orkar) göra sådant där själv. Glad
  • Bellbox

Hi hi någon som vill köpa ett ÅKSKÅP ?? (inte mitt!!)

det är inte lätt att stava rätt & jag tyckte det var sött hi hi...

www.blocket.se/goteborg/Akskap_31125486.htm&w=1

• Miss Lau
    liar skrev 2010-12-09 10:37:46 följande:

Chassit gick sönder!
    Jag skulle gå på pendeltåget och tryckte ner styret för att ställa vagnen på bakhjulen för att komma över från perrong till tåg och chassit knäcktes i leden! Jag hade de större hjulen fram och de mindre hjulen bak eftersom det är vinterväglag i Stockholm. Jag fastnade mellan tåg och perrong och fick hjälp av medpassagerare att lyfta på vagnen med min tvååriga son i (är dessutom höggravid). Blev superrädd eftersom vi kunde ha fastnat när dörrarna gick igen och tåget började köra.

Har de hänt någon av er?

Sonen väger bara 14,5 kg och vagnen har ju en seat capacity of 40 lbs så jag hade inte direkt överbelastat vagnen.
    Oj, tur att det ändå gick bra!

Men jag förstår inte riktigt hur du menar. Förra vintern körde jag också med de större hjulen fram rätt mycket men då gick det inte alls att trycka ner styret för de små hjulen fjädrade ju. Menar du att du tryckte ner fjädringen helt och sen försökte få upp framhjulen (dvs. de stora hjulen som eg. är bakhjul)?
  • liar
    Miss Lau skrev 2010-12-09 14:26:19 följande:
    Oj, tur att det ändå gick bra!

Men jag förstår inte riktigt hur du menar. Förra vintern körde jag också med de större hjulen fram rätt mycket men då gick det inte alls att trycka ner styret för de små hjulen fjädrade ju. Menar du att du tryckte ner fjädringen helt och sen försökte få upp framhjulen (dvs. de stora hjulen som eg. är bakhjul)?
    Ja, jag tryckte ner fjädringen för att sedan försöka få upp den på bakhjulen. Man har ju friheten att ha hjulen åt vilket håll man vill och jag brukar i princip alltid ha de mindre hjulen fram, men nu har det varit så moddigt och svårmanövrerat. Blev bara så chockad att chassit knäcktes. Är nöjd med vagnen annars.
Svar på tråden Bugaboo-tråd nr 21