• Senap

Bugaboo-tråd nr 21

Här håller vi Bugaboo-frälsta till! Vi kan allt om Bugaboo. {#lang_emotions_wink}

Bugaboos modeller:
    Cameleon - Huvudmodellen.
    Bee - ny uppgraderad modell kommer nu under våren.
    Gecko - har numera utgått ur sortimentet.
    Frog - har utgått men säljs i USA.

Information om vagnarna finns på Bugaboos hemsida:
    What you get - för info om vad som ingår.
    Välj land USA för att få info om Frog.

Info och jämförelsetabell finns i vår FAQ:
    Läs gärna vår egna FAQ innan du ställer frågor i tråden!

Bildtråd:
    Här visar vi upp våra Buggor - även pimpade.

Svammel-tråd:
    Inget svammel i den här tråden. Vill man svamla får man gärna komma hit!

~ ~ ~ OBS! ~ ~ ~
    Vi undanber oss frågor om begagnatpriser då det kan ses som annonsering av FL. Vårt stående råd är att kolla Blocket eller FLs köp & sälj.
    ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~

Välkomna! {#lang_emotions_smile}

Bugaboo rules!
  • Svar på tråden Bugaboo-tråd nr 21
  • MissR

Fick precis hem min fina Cam i plocke-pinn variation=) Givetvis kan jag ju inte vänta tills mannen kommer så jag började själv osh det går....sådär.......

När man har satt på att hjulen och skall fälla upp schassit så klickar ju handtaget men schassi är inte fast vid fram-axeln eller vad man ska säga. Skulle jag gå upp för et trotoar nu så skulle den böja sig....någon som förstå vad jag menar?! Ska det vara så?

Bromsen låter massor på ena hjulet, vad gör jag åt det?

• Snoppan

MissR: den låser sig när du sätter på sitt/liggdelen.

• MissR
    Snoppan skrev 2010-12-09 15:08:30 följande:
    MissR: den låser sig när du sätter på sitt/liggdelen.
    Taaack=)

Vet du hur jag gör med bronsen också?
    Den ligger liksom mot en hjulet fast den inte är bromsad?
  • Snoppan

MissR: nää, det vet jag inte.. Låter ju som att vajern är mer spänd än den ska vara :S

• liar

LillaFrugan: Återförsäljaren finns inte kvar så jag har kontaktat Bugaboo direkt. Vagnen är en -08.

• MissR
    Snoppan skrev 2010-12-09 15:21:32 följande:
    MissR: nää, det vet jag inte.. Låter ju som att vajern är mer spänd än den ska vara :S
    Vågar man skruva lite på vajern själv?
  • Snoppan

MissR: ingen aning.. Borde man ju kunna göra.. Men jag vill inte lova nåt :)

• Bellbox
    MissR skrev 2010-12-09 15:48:48 följande:
    Vågar man skruva lite på vajern själv?
    min ÅF gjorde det åt mig
    (¯`°?.¸ ღ ♥ ღ Stumpan ♀ 08 & Lill-Stumpen ♂ 10 ღ ♥ ღ .?°´¯)
  • Noiis
    ÄrtaMärta skrev 2010-12-09 15:18:32 följande:
    Vadå felanvändning?
    Man ska väl kunna ställa vagnen på två hjul utan att den ska kunna knäckas mitt itu eller?
    nu pratade jag inte om vad som hade hänt i detta fall utan i ett annat! om de e så som jag vill minnas så drog den personen vagnen med framhjulen bak i en trappa! man ska inte dra vagnen i en trappa ÖHT så jo då klassas det som fel användning. men det är enda gången jag känner till att liknande har uppstått och det var det hon undrade över om det hade hänt nån annan!
  • MissR

Jag skruvade lite å vajern och nu är problemet med bromsen också löst. Nu står vagnen färdigmonterad och glänser i vardagsrummet och där får den stå iaf i 13 veckor=) Men såååå fiiiiin

Svar på tråden Bugaboo-tråd nr 21