• Senap

Bugaboo-tråd nr 21

Här håller vi Bugaboo-frälsta till! Vi kan allt om Bugaboo. {#lang_emotions_wink}

Bugaboos modeller:
    Cameleon - Huvudmodellen.
    Bee - ny uppgraderad modell kommer nu under våren.
    Gecko - har numera utgått ur sortimentet.
    Frog - har utgått men säljs i USA.

Information om vagnarna finns på Bugaboos hemsida:
    What you get - för info om vad som ingår.
    Välj land USA för att få info om Frog.

Info och jämförelsetabell finns i vår FAQ:
    Läs gärna vår egna FAQ innan du ställer frågor i tråden!

Bildtråd:
    Här visar vi upp våra Buggor - även pimpade.

Svammel-tråd:
    Inget svammel i den här tråden. Vill man svamla får man gärna komma hit!

~ ~ ~ OBS! ~ ~ ~
    Vi undanber oss frågor om begagnatpriser då det kan ses som annonsering av FL. Vårt stående råd är att kolla Blocket eller FLs köp & sälj.
    ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~

Välkomna! {#lang_emotions_smile}

Bugaboo rules!
  • Svar på tråden Bugaboo-tråd nr 21
  • Miss Lau
    ÄrtaMärta skrev 2010-12-09 15:18:32 följande:
    Vadå felanvändning?
    Man ska väl kunna ställa vagnen på två hjul utan att den ska kunna knäckas mitt itu eller?
    Fast frågan är om vagnen verkligen ska hålla för att tryckas ner på framhjulen? Buggan är ju inte riktigt konstruerad på det sättet.

Och eftersom jag också brukade köra med bakhjulen fram vet jag hur det känns att försöka trycka ner de småhjulen och det krävs rätt mycket kraft om man ska häva upp vagnen på det sättet.

Men jag jobbar inte varken som återförsäljare eller på Bugaboo, det kanske anses som en helt normal användning och att en sån reklamation godtas.
  • Katjan

Om man inte får häva med dom små hjulen när man kör med stora hjulen fram så ska det stå klart och tydligt i manualen. Hur många vänder vagnen när de ska upp på en trottoar under vintertid när de kör med bakhjulen fram eller de som går skogspromenader där man ibland måste häva vagnen.

• Leiben

hej alla buggisar!

har en liten bebbe och vi båda två älskar vår bugaboo cameleon förutom när vi ska handla mat. Var tusen placerar man varorna? ¨på ungen eller?

undrar om jag måste sy mig någonsorts påse/bag som man kan hänga på samma sätt som en skötväska.

hur gör ni?

• Nils K Pyssling

Tänkte bara informera er som tänker beställa cameleon från Fruugo.com att det verkar fungera. Någon skrev ju här tidigare att det skulle ta väldigt lång tid innan de fick in dem i lagret igen. Jag beställde förra söndagen  (28/11)och fick meddelande några dagar senare att de var slut i lager. Jag har idag fått en ny uppdatering om att  vagnen är skickad.. Kan ju inte svära på att det stämmer eftersom jag inte fått den än, men det verkar ju lovande iaf!

• Bellbox
    Stargirl skrev 2010-12-05 18:24:59 följande:
    Nej. det kan man garanterat inte göra. Skumt skumt...
    Förresten det där med Fruugo, dont get your hopes up....jag vet mer än jag får skriva här. Men mitt tips är att inte hoppas på för mycket.....
    OBS ang Fruugo!!
    Så här skrev "vår egen" Stargirl nyss (se ovan)
    (¯`°?.¸ ღ ♥ ღ Stumpan ♀ 08 & Lill-Stumpen ♂ 10 ღ ♥ ღ .?°´¯)
  • Honey1982
    Leiben skrev 2010-12-10 13:30:00 följande:
    hej alla buggisar!

har en liten bebbe och vi båda två älskar vår bugaboo cameleon förutom när vi ska handla mat. Var tusen placerar man varorna? ¨på ungen eller?

undrar om jag måste sy mig någonsorts påse/bag som man kan hänga på samma sätt som en skötväska.

hur gör ni?
    Man kör vagnen med ena handen och har en matkasse i den andra ;).

Jag har en SkipHop Duo Deluxe och den hänger jag på styret när vi går promenad. Den hänger dock inte där annars.
    ♥ Adam 060123 ♥ Amelia 100907 ♥
  • Bellbox
    Leiben skrev 2010-12-10 13:30:00 följande:
    hej alla buggisar!

hur gör ni?
    Det blir 1000ggr bättre så snart du har sittdelen på!! Då är det världens bästa varukorg Sväljer ALLT vilket man inte tror när man först ser den...
    (men det löser ju inte ditt nuvarande problem)
    men som någon ovan sa; man kör den ju med 1 hand vagnen (hur många vagnar kan man köra & styra med 1 pekfinger typ?!)
    -men bra när man har liggdelen på; det är den inte *tummen ner*
    (¯`°?.¸ ღ ♥ ღ Stumpan ♀ 08 & Lill-Stumpen ♂ 10 ღ ♥ ღ .?°´¯)
  • Snoppan

Lasta den inte för tungt bara för då spricker den Glad Precis som min! Skrikandes

• Leiben
    Bellbox skrev 2010-12-10 15:48:07 följande:
    Det blir 1000ggr bättre så snart du har sittdelen på!! Då är det världens bästa varukorg Sväljer ALLT vilket man inte tror när man först ser den...
    (men det löser ju inte ditt nuvarande problem)
    men som någon ovan sa; man kör den ju med 1 hand vagnen (hur många vagnar kan man köra & styra med 1 pekfinger typ?!)
    -men bra när man har liggdelen på; det är den inte *tummen ner*
    men vadå? varje vara ni tar inne i affären böjer ni er och lägger under vagnen? har aldrig sett nån lasta varor från under vagnen upp på bandet. snacka om jojoande.

eller...även om ni kör vagnen med en hand, plockar ni och håller varorna i den andra. så avancerad kommer jag aldrig att bli ;)
Svar på tråden Bugaboo-tråd nr 21