• Senap

Bugaboo-tråd nr 21

Här håller vi Bugaboo-frälsta till! Vi kan allt om Bugaboo. {#lang_emotions_wink}

Bugaboos modeller:
    Cameleon - Huvudmodellen.
    Bee - ny uppgraderad modell kommer nu under våren.
    Gecko - har numera utgått ur sortimentet.
    Frog - har utgått men säljs i USA.

Information om vagnarna finns på Bugaboos hemsida:
    What you get - för info om vad som ingår.
    Välj land USA för att få info om Frog.

Info och jämförelsetabell finns i vår FAQ:
    Läs gärna vår egna FAQ innan du ställer frågor i tråden!

Bildtråd:
    Här visar vi upp våra Buggor - även pimpade.

Svammel-tråd:
    Inget svammel i den här tråden. Vill man svamla får man gärna komma hit!

~ ~ ~ OBS! ~ ~ ~
    Vi undanber oss frågor om begagnatpriser då det kan ses som annonsering av FL. Vårt stående råd är att kolla Blocket eller FLs köp & sälj.
    ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~

Välkomna! {#lang_emotions_smile}

Bugaboo rules!
  • Svar på tråden Bugaboo-tråd nr 21
  • Bellbox
    Leiben skrev 2010-12-10 17:40:12 följande:
    men vadå? varje vara ni tar inne i affären böjer ni er och lägger under vagnen? har aldrig sett nån lasta varor från under vagnen upp på bandet. snacka om jojoande.

eller...även om ni kör vagnen med en hand, plockar ni och håller varorna i den andra. så avancerad kommer jag aldrig att bli ;)
    jag trodde du menade NÄR du handlat & fyllt i påse såklart!!
    JAG har aldrig haft en vagn där jag fyller matvaror i vagnen (!) innan jag betalat!
    Nä då drar jag en korg med hjul efter mig
    (¯`°?.¸ ღ ♥ ღ Stumpan ♀ 08 & Lill-Stumpen ♂ 10 ღ ♥ ღ .?°´¯)
  • danosani

Eller så är man så otroligt hitech att man kör med självscanning ;) Då är det bara att hiva ner under vagnen.

• Leiben
    Bellbox skrev 2010-12-10 17:57:18 följande:
    jag trodde du menade NÄR du handlat & fyllt i påse såklart!!
    JAG har aldrig haft en vagn där jag fyller matvaror i vagnen (!) innan jag betalat!
    Nä då drar jag en korg med hjul efter mig
    :)

såna finns på ica men inte på VI tyvärr
  • Leiben
    danosani skrev 2010-12-10 18:18:38 följande:
    Eller så är man så otroligt hitech att man kör med självscanning ;) Då är det bara att hiva ner under vagnen.
    konsum!
  • Emmelinan

Jag kan vara lite hispig med nya saker, speciellt nu med graviditetshormoner som spokar.

Vad bor tvattas innan anvandning? Sjalva liggpasen till bassinetten, va? Men resterande tygdelar??.... Hur har ni gjort?

• MissR
    Emmelinan skrev 2010-12-10 18:31:24 följande:
    Jag kan vara lite hispig med nya saker, speciellt nu med graviditetshormoner som spokar.

Vad bor tvattas innan anvandning? Sjalva liggpasen till bassinetten, va? Men resterande tygdelar??.... Hur har ni gjort?
    Oj det har jag inte ens funderat över.....

Jag kommer nog inte tvätta några delar alls.....tvättar såklart lakan osv som jag ska ha i vagnen, men inte själva vagnen....
  • Emmelinan

Miss R: Ok. På tal om bäddning, den dör lilla påsen som kommer med liggdelen känns så fjuttig... Hur bäddar/har ni bäddat? Va har ni bäddat med? *planneringen är i full gång*

• Bellbox
    ÄrtaMärta skrev 2010-12-10 19:46:00 följande:
    ok, Men hur gör ni andra om ni ska uppför trappor och det inte finns en hiss?
    Alla andra vagnar kan man ju dra upp några trappsteg, är det verkligen så att buggan kan man inte göra så med?
    tyvärr står det hos MÅNGA andra barnvagnar också att garantin inte täcker trappor/rullstrappor o.s.v... knepigt men sant just när det är ledade handtag eller sånt som Bugaboo; då får man hålla UNDER denna punkt på vagnen typ om man måste uppför något enstaka trappsteg eller i rulltrappan.
    på BUGGAN kan man fälla ut handtaget HELT så är det inga problem har jag läst här innan
    (bor inte så att jag behöver gå i trappor eller åka rulltrappa...)
    (¯`°?.¸ ღ ♥ ღ Stumpan ♀ 08 & Lill-Stumpen ♂ 10 ღ ♥ ღ .?°´¯)
  • stjernan

Nej man ska inte göra det när det är teleskop handtag. Jag drar upp den fem trappsteg upp till vårt hus, men antingen har jag den i högsta läget eller så håller jag i handtaget nedanför clipsen där man låser handtaget.

• Hannah74

Jag lyfter hela vagnen jag i ett stadigt grepp:)

Svar på tråden Bugaboo-tråd nr 21