• Senap

Bugaboo-tråd nr 21

Här håller vi Bugaboo-frälsta till! Vi kan allt om Bugaboo. {#lang_emotions_wink}

Bugaboos modeller:
    Cameleon - Huvudmodellen.
    Bee - ny uppgraderad modell kommer nu under våren.
    Gecko - har numera utgått ur sortimentet.
    Frog - har utgått men säljs i USA.

Information om vagnarna finns på Bugaboos hemsida:
    What you get - för info om vad som ingår.
    Välj land USA för att få info om Frog.

Info och jämförelsetabell finns i vår FAQ:
    Läs gärna vår egna FAQ innan du ställer frågor i tråden!

Bildtråd:
    Här visar vi upp våra Buggor - även pimpade.

Svammel-tråd:
    Inget svammel i den här tråden. Vill man svamla får man gärna komma hit!

~ ~ ~ OBS! ~ ~ ~
    Vi undanber oss frågor om begagnatpriser då det kan ses som annonsering av FL. Vårt stående råd är att kolla Blocket eller FLs köp & sälj.
    ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~

Välkomna! {#lang_emotions_smile}

Bugaboo rules!
  • Svar på tråden Bugaboo-tråd nr 21
  • Joddan

Jag vill ha röda Paul Frank men den verkar inge vilja dyka upp någonstans. Vill ha den i min röd-svarta Swift. Frågan är om sonen får plats i den då Uj- åkpåsen var för kort .

• Kajsan
    thj skrev 2010-12-13 16:41:37 följande:
    Vilka väljer du mellan?
    Varför har jag inte åkpåse problem för
    VILL ha en bebbis
    Haha, jag har ju ingen bäbis heller, men jag kan nog klämma ner henne i en åkpåse ivarjefall

Jag tror det står mellan offwhite, sand eller rosa. eller kanske...svart?
    Jo just det!
  • thj
    Kajsan skrev 2010-12-13 16:44:32 följande:
    Haha, jag har ju ingen bäbis heller, men jag kan nog klämma ner henne i en åkpåse ivarjefall

Jag tror det står mellan offwhite, sand eller rosa. eller kanske...svart?
    jag gick på nåder i somras på semestern när jag tryckte ner Eddie i sin fina Bee+ i offwhite "älskar den"
    Kram/J
    Framgång är att få det man vill ha -Lycka är att vilja ha det man får!
  • Kajsan
    Joddan skrev 2010-12-13 16:43:42 följande:
    Jag vill ha röda Paul Frank men den verkar inge vilja dyka upp någonstans. Vill ha den i min röd-svarta Swift. Frågan är om sonen får plats i den då Uj- åkpåsen var för kort .
    Jag såg den på Bonti förra veckan...
    Jo just det!
  • Joddan

Iiiiiiii är det sant Kajsan!
    Får be tomten om den då, tror du att min lilla herre på 20 månader går ner i den? Har sålt mina buga-påsar så jag kan inte prova.
    Annars vill jag ändå ha och spara till lillasyster som hon kan ha nästa vinter

• Kajsan

Joddan
    Gå in och testa, det var på Odenplan jag såg den.
    Om den nu finns kvar...du får ringa och höra!

Jo just det!
  • Bellbox

men tror ni, med er erfarenhet (puffar för frågan) att man kan sälja en åkpåse original i december eller januari?
    Borde väl gå med tanke på att det kommer vara kallt många månader... (skulle kanske sålt den i oktober egentligen...)

(¯`°?.¸ ღ ♥ ღ Stumpan ♀ 08 & Lill-Stumpen ♂ 10 ღ ♥ ღ .?°´¯)
  • stinamaria
    Bellbox skrev 2010-12-13 19:51:56 följande:
    men tror ni, med er erfarenhet (puffar för frågan) att man kan sälja en åkpåse original i december eller januari?
    Borde väl gå med tanke på att det kommer vara kallt många månader... (skulle kanske sålt den i oktober egentligen...)
    Tror absolut det går! Jag sålde en grå typ i april-maj och då trodde jag inte det skulle vara någon som ville köpa. Men jag fick 650 för den
  • MamaPapa

Hej - hoppas det här är rätt tråd nu...

Jag har några frågor till er som har erfarenhet av en Bugaboo:

1. Tycker det ser ut som att barnet kommer rätt lågt ner - alltså nära marken/långt från föräldern jämfört med en del andra vagnar. Är det någon som tyckt det varit jobbigt?

2. Hur fungerar den i snö och ute på landsvägar etc

3. Hur är det med varukorg - vissa bilder ser jag en på, andra inte. Är det tillval? Och är den bra?

• Bellbox
    MamaPapa skrev 2010-12-13 20:23:35 följande:
    Hej - hoppas det här är rätt tråd nu...

Jag har några frågor till er som har erfarenhet av en Bugaboo:

1. Tycker det ser ut som att barnet kommer rätt lågt ner - alltså nära marken/långt från föräldern jämfört med en del andra vagnar. Är det någon som tyckt det varit jobbigt?

2. Hur fungerar den i snö och ute på landsvägar etc

3. Hur är det med varukorg - vissa bilder ser jag en på, andra inte. Är det tillval? Och är den bra?

Med risk att låta som "vi i 5:an"
    "På a svarar jag: nej (inte lågt; min man är 2m ')
    på b) svarar jag: ja den funkar men det finns terränghjul som är större framtill att köpa
    & på c svarar jag: ja det ingår & den är kanon! Rymmer massor men är lite svår att nå under perioden man har liggdel...men den perioden är kort!
    (¯`°?.¸ ღ ♥ ღ Stumpan ♀ 08 & Lill-Stumpen ♂ 10 ღ ♥ ღ .?°´¯)
Svar på tråden Bugaboo-tråd nr 21