• Senap

Bugaboo-tråd nr 21

Här håller vi Bugaboo-frälsta till! Vi kan allt om Bugaboo. {#lang_emotions_wink}

Bugaboos modeller:
    Cameleon - Huvudmodellen.
    Bee - ny uppgraderad modell kommer nu under våren.
    Gecko - har numera utgått ur sortimentet.
    Frog - har utgått men säljs i USA.

Information om vagnarna finns på Bugaboos hemsida:
    What you get - för info om vad som ingår.
    Välj land USA för att få info om Frog.

Info och jämförelsetabell finns i vår FAQ:
    Läs gärna vår egna FAQ innan du ställer frågor i tråden!

Bildtråd:
    Här visar vi upp våra Buggor - även pimpade.

Svammel-tråd:
    Inget svammel i den här tråden. Vill man svamla får man gärna komma hit!

~ ~ ~ OBS! ~ ~ ~
    Vi undanber oss frågor om begagnatpriser då det kan ses som annonsering av FL. Vårt stående råd är att kolla Blocket eller FLs köp & sälj.
    ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~

Välkomna! {#lang_emotions_smile}

Bugaboo rules!
  • Svar på tråden Bugaboo-tråd nr 21
  • Alisa
    Alisa skrev 2011-01-13 21:14:02 följande:
    Jag tryckte in två små metallbitar (hittade i verktygslådan) mellan vita plastdelen som låset handtaget och handtaget. Mitt gled innan och glider inte längre. Detta kan man säkerligen gå in till någon cykelhandlare och fråga om de har (metallbit ca 1 x 2 cm).
    miljarden skrev 2011-01-13 22:38:55 följande:
    Vi är olika långa och vill kunna justera handtaget, så jag tycker det är jättebra om de fixar det åt mig. Helt klart värt 400 kr.
    Jag kan fortfarande justera handtaget. Vid ett tillfälle höll metallbiten på att glida pr, men jag tryckte in den igen.
    Men det är absolut värt 400 kronor, bättre än behöva köpa nytt chassi 
  • Nilam 84

Tjohoo, nu kan jag hänga på er igen. Hängde i buggatråden för nåt år sen.
    Jag hade en cameleon denim 007 som ja köpte ny när min dotter va typ 1. Hade den och en city cross som ja också köpte ny när ja vänta henne + en carena easy.
    Sålde buggan efter ett tag då det var den vi använde minst, sen sålde jag easyn också. Och nu har ja köpt tillbaks min älskade gamla Bugga :) Alltså samma vagn :) med samma tillbehör som jag sålde med den. Rosa canvas top och denim top. Sååå fin.

Men lite knäpp e man väl som köper en cam till en tjej på 3 och ett halvt år...

• stjernan

Nilam: min son är 3,5 och har växt ur camen...

• Nilam 84
    stjernan skrev 2011-01-15 19:35:56 följande:
    Nilam: min son är 3,5 och har växt ur camen...
    Lade in bild på min tjej i camen. Vi använder ju knappt vagn mer, men det händer ju att man är en heldag och shoppar t.ex.  och då behöver vi vagn, för hon orkar inte gå 6-7 timmar i butiker och shoppa...

Har ju city crossen också, och den används mest vid långpromenader när hon inte orkar gå...
  • madde84b

Hej alla proffs! Orkar inte läsa igenom tråden (ni har säkert pratat om det) men vet ni om det kommer att gå att köpa liggdel och varukorg i denim 107? Har redan en cam som jag är nöjd med, så vill ju helst inte behöva köpa en ny....men den är ju så snygg! 

Elisa 061114 Vilmer071229 Alicia 090522Lillebror bf 110520
  • Noiis
    madde4 skrev 2011-01-15 20:29:09 följande:
    Hej alla proffs! Orkar inte läsa igenom tråden (ni har säkert pratat om det) men vet ni om det kommer att gå att köpa liggdel och varukorg i denim 107? Har redan en cam som jag är nöjd med, så vill ju helst inte behöva köpa en ny....men den är ju så snygg! 
    det ska inte gå, men man ska aldrig säga aldrig
  • madde84b

*Hoppas, hoppas* Annars får det bli en bee i den färgen

Elisa 061114 Vilmer071229 Alicia 090522Lillebror bf 110520
  • cage1981

Hej på er!

Jag är gravid i v 9 men har redan snöat in på och bestämt oss för en Cameleon.. =) Det är faktiskt främst maken som fastnat för just Camen.. =) 

Har försökt läsa ikapp men dryga 850 sidor är lite mycket.. ; ) Funderar iaf på att ganska snart (är lite otålig.. ;)köpa den från Holland via fruugo.com eftersom priset är så pass mycket lägre än i Sverige (skiljer ca 3500 kr..).. Vet ni om det är något man bör tänka lite extra på när man köper utomlands ifrån? Är det samma saker som ingår i "grundköpet" oavsett vart man handlar den??

Tack!

• stjernan

Nilam: min son skulle aldrig kunna gå så många timmar och shoppa heller... Så barn är väldigt olika helt enkelt!!! Önskar nästan att dottern blir en sån som kan sitta i vagnen på shoppingtur... Men hon är rätt aktiv i nuläget (8 mån) så det får nog ske ett under isf ;)

• FridaLee
    Sjukhus Mamman skrev 2011-01-15 12:01:24 följande:
    haha Jag drömmer om marinblå bas Hjärta
    Ooo det vore snyggt!
Svar på tråden Bugaboo-tråd nr 21