• Senap

Bugaboo-tråd nr 21

Här håller vi Bugaboo-frälsta till! Vi kan allt om Bugaboo. {#lang_emotions_wink}

Bugaboos modeller:
    Cameleon - Huvudmodellen.
    Bee - ny uppgraderad modell kommer nu under våren.
    Gecko - har numera utgått ur sortimentet.
    Frog - har utgått men säljs i USA.

Information om vagnarna finns på Bugaboos hemsida:
    What you get - för info om vad som ingår.
    Välj land USA för att få info om Frog.

Info och jämförelsetabell finns i vår FAQ:
    Läs gärna vår egna FAQ innan du ställer frågor i tråden!

Bildtråd:
    Här visar vi upp våra Buggor - även pimpade.

Svammel-tråd:
    Inget svammel i den här tråden. Vill man svamla får man gärna komma hit!

~ ~ ~ OBS! ~ ~ ~
    Vi undanber oss frågor om begagnatpriser då det kan ses som annonsering av FL. Vårt stående råd är att kolla Blocket eller FLs köp & sälj.
    ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~

Välkomna! {#lang_emotions_smile}

Bugaboo rules!
  • Svar på tråden Bugaboo-tråd nr 21
  • Joddan

Nej tyvärr inte i småland. Gävle Skrikandes

Har smsat henne nu och sagt att jag inte gärna köper den utan att ha provat den och frågar hur den gått sönder, om hon vet det. Fall den bara är lite skev och inte något i chassit gått sönder kanske det bara är som du drömt att böja lite FlörtFlörtFlört

Silas 2009-03-03 Lillasyster bf 2011-04-20 minigard.blogspot.se
  • miljarden

Reparationsrapport: Har inte lämnat in min vagn än men pratade med en kompis som har gjort det, med samma fel som min vagn (handtaget glider). Hon fick sin lagad på cykelstaden i stockholm, för de har tydligen samlat på sig lite reservdelar, något som bugaboo själva inte vill sälja. Min kompis hade fått sin vagn perfekt lagad så nästa vecka ska jag lämna in min. 

• withhope
    Fröken Småland: var det inte du som skulle maila bugaboo om plastbrickor till hjul som vobblade? Hur gick det? Tänkte om man blev i samma sitts?
    Fröken Småland
    Jupp, det var jag! *räcker upp handen*
    Tack för ditt svar Skrattande
    Har precis sålt min fina underbara cam, vårdat den som min bebis Flört o köparen sa att den såg helt ny ut...
    Kommer att sakna den. Bugaboo är speciell, kände aldrig så med min Brio till förra barnet.

Håller på att beställa en Bee+ summer edt från Mölndal baby och barn, såg att ni nämt butiken tidigare. Hur är den? Har ni några erfarenheter?

Hörde att det går att beställa en svart "sits" till been, det stämmer väl. Tänkte man kunde byta lite som man gör med topset Solig
  • Fröken Småland
    withhope skrev 2011-01-13 18:35:35 följande:
    Tack för ditt svar Skrattande
    Har precis sålt min fina underbara cam, vårdat den som min bebis Flört o köparen sa att den såg helt ny ut...
    Kommer att sakna den. Bugaboo är speciell, kände aldrig så med min Brio till förra barnet.

Håller på att beställa en Bee+ summer edt från Mölndal baby och barn, såg att ni nämt butiken tidigare. Hur är den? Har ni några erfarenheter?

Hörde att det går att beställa en svart "sits" till been, det stämmer väl. Tänkte man kunde byta lite som man gör med topset Solig
    Jag tyckte de var bra, köpte min Bee där förra våren. Det går att köpa sitstyg för 600 kr och sufflett kostar 485 kr, jag kollade alldeles nyss eftersom jag suktar efter dessa delar i denim. En god vän Hjärta skulle kolla vad det kan tänkas kosta och om Fröken Småland skall överväga att ta fram plånboken även om det smärtar Cool
  • Bellbox
    miljarden skrev 2011-01-13 18:32:43 följande:
    Reparationsrapport: Har inte lämnat in min vagn än men pratade med en kompis som har gjort det, med samma fel som min vagn (handtaget glider). Hon fick sin lagad på cykelstaden i stockholm, för de har tydligen samlat på sig lite reservdelar, något som bugaboo själva inte vill sälja. Min kompis hade fått sin vagn perfekt lagad så nästa vecka ska jag lämna in min. 
    Vad bra !!
    Men gled alltså handtaget när det var helt låst och NU kan hon justera handtaget hur hon vill (alltså låsa det i alla lägen/längder) utan problem?
    Om det GÅR att lösa kan man ju tycka att Bugaboo kunde ha info att få tag på till dem vars garanti gått ut (att det går att lösa i många fall) och som har otur att råka ut för problemet? Kan ju tycka att Bugaboo borde vilja att deras vagnar ska rulla LÄNGE & slippa rykten om "dålig kvalité" (en eller några missnöjda kund/er kan sprida till ganska många har man ju märkt)
    (¯`°?.¸ ღ ♥ ღ Stumpan ♀ 08 & Lill-Stumpen ♂ 10 ღ ♥ ღ .?°´¯)
  • withhope

Jag ringde dem om dealen, summer edt och extra sufflet. De skulle maila hur vi skulle gå tillväga med betaningen då den ska skickas. Med En bee summer edt + svart extra sufflett för 4900 är inte helt fy skam Tyst
    Sen kan jag, nu när jag vet Skrattande, köpa sitstyg!!! Känns skönt att veta, så man kan hålla sanddynan fräschare längre. Och alla suffletter man kan köpa Ahh. Var såg du att man kunde köpa sitdelstyget?

• miljarden
    Bellbox skrev 2011-01-13 18:49:19 följande:
    Vad bra !!
    Men gled alltså handtaget när det var helt låst och NU kan hon justera handtaget hur hon vill (alltså låsa det i alla lägen/längder) utan problem?
    Om det GÅR att lösa kan man ju tycka att Bugaboo kunde ha info att få tag på till dem vars garanti gått ut (att det går att lösa i många fall) och som har otur att råka ut för problemet? Kan ju tycka att Bugaboo borde vilja att deras vagnar ska rulla LÄNGE & slippa rykten om "dålig kvalité" (en eller några missnöjda kund/er kan sprida till ganska många har man ju märkt)
    Ja, nu kan hon justera handtaget trots att det förut gled trots att det var helt låst, precis som mitt gör idag. Hon visade mig själv och det såg mycket lovande ut. 

Min kompis sa att det hela beror på att bugaboo inte vill sälja reservdelar. Jag mailade till bugaboo och frågade och de sa att det inte gick att laga. Jag tyckte ju att det lät konstigt att tillverka en vagn som inte går att reparera men vad ska man göra när de säger så. Lyckligtvis fick jag detta tipset. 
  • Tant Pruselius
    Joddan skrev 2011-01-13 18:08:44 följande:
    Hur ska jag göra med froggen?!?!?!?! AAAAAAH någon som vet om man kan fixa??????? *beslutsångest*

2000:- för en frog som är två år med två basar och två topset och en sommarsuflett mugghållare och regnskydd och myggnät... 

Eller beställa helt ny från kidz Drömmer . Dock inte lika billigt såklart Obestämd
    annars finns det en fining i E-tuna som även har bott hemma hos Frk S
  • Fröken Småland
    withhope skrev 2011-01-13 18:50:53 följande:

Jag ringde dem om dealen, summer edt och extra sufflet. De skulle maila hur vi skulle gå tillväga med betaningen då den ska skickas. Med En bee summer edt + svart extra sufflett för 4900 är inte helt fy skam Tyst
    Sen kan jag, nu när jag vet Skrattande, köpa sitstyg!!! Känns skönt att veta, så man kan hålla sanddynan fräschare längre. Och alla suffletter man kan köpa Ahh. Var såg du att man kunde köpa sitdelstyget?

Det går nog att köpa överallt men jag brukar gå in på bugababy.se när jag vill kolla reservdelar för de har så lätt och överskådlig webbutik
  • Tant Pruselius
    Fröken Småland skrev 2011-01-13 18:38:35 följande:
    Jag tyckte de var bra, köpte min Bee där förra våren. Det går att köpa sitstyg för 600 kr och sufflett kostar 485 kr, jag kollade alldeles nyss eftersom jag suktar efter dessa delar i denim. En god vän Hjärta skulle kolla vad det kan tänkas kosta och om Fröken Småland skall överväga att ta fram plånboken även om det smärtar Cool
    en god vän ....hmmmmm.......Guld i mun
Svar på tråden Bugaboo-tråd nr 21