• Senap

Bugaboo-tråd nr 21

Här håller vi Bugaboo-frälsta till! Vi kan allt om Bugaboo. {#lang_emotions_wink}

Bugaboos modeller:
    Cameleon - Huvudmodellen.
    Bee - ny uppgraderad modell kommer nu under våren.
    Gecko - har numera utgått ur sortimentet.
    Frog - har utgått men säljs i USA.

Information om vagnarna finns på Bugaboos hemsida:
    What you get - för info om vad som ingår.
    Välj land USA för att få info om Frog.

Info och jämförelsetabell finns i vår FAQ:
    Läs gärna vår egna FAQ innan du ställer frågor i tråden!

Bildtråd:
    Här visar vi upp våra Buggor - även pimpade.

Svammel-tråd:
    Inget svammel i den här tråden. Vill man svamla får man gärna komma hit!

~ ~ ~ OBS! ~ ~ ~
    Vi undanber oss frågor om begagnatpriser då det kan ses som annonsering av FL. Vårt stående råd är att kolla Blocket eller FLs köp & sälj.
    ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~

Välkomna! {#lang_emotions_smile}

Bugaboo rules!
  • Svar på tråden Bugaboo-tråd nr 21
  • FridaLee

Å jag hade den bästa drömmen i natt drömde att jag gick in på kidz sida för att beställa lite och så fanns det denim klädesel och brun klädsel till bee+ ha ha när jag vaknade kändes drömmen så sann att jag fick surfa in och kolla så jag verkligen drömt HA HA HA!!!

• Noiis
    FridaLee skrev 2011-01-15 11:17:49 följande:
    Å jag hade den bästa drömmen i natt drömde att jag gick in på kidz sida för att beställa lite och så fanns det denim klädesel och brun klädsel till bee+ ha ha när jag vaknade kändes drömmen så sann att jag fick surfa in och kolla så jag verkligen drömt HA HA HA!!!
    haha Jag drömmer om marinblå bas Hjärta
  • Fröken Småland
    FridaLee skrev 2011-01-15 11:17:49 följande:
    Oooh, om det ändå hade varit en sanndröm Jag har just klippt ut denimtyg till en sitsklädsel till Bee, återkommer med resultat (eventuellt någon gång under våren ).
    ~~~~~~ Ladda ned Counting Cars till din iPhone ~~~~~~
  • Tosstess

hej!
    Tankte hora med er bugaboo proffs harGlad
     Har haft min bugaboo cameleon i 2 och ett halft ar, dottern anvander den knappt langre men nu vantar vi andra barnet och jag har insett att sittdelen/liggdelen ramen inte gar att flytta  langre, de vita knapparna fastnar i intryckt lage. Sen sitter den som den sitter, man far anvanda vald och sta och skaka och rycka i den for att fa dom att "ploppa ut" igen. Bara for att det sedan ska fastna i ute laget och inte gar att trycka in igen.
     Jag har kollat i underhalsssetet och hittade silikon spray och petrolium fett.  Ar det nagot jag kan anvanda, och i sa fall hur smorjer jag in den? garantin ar ute  sen ett halvar tillbaka och det star inget om det i underhalls guiden.

Hoppas nagon vet vad man kan gora, man har ju lagt  ganska mkt pengar pa vagnen och vill att den ska fungera :S

• Bellbox
    Tosstess skrev 2011-01-15 13:36:06 följande:
    hej!
     Har haft min bugaboo cameleon i 2 och ett halft ar, dottern anvander den knappt langre men nu vantar vi andra barnet och jag har insett att sittdelen/liggdelen ramen inte gar att flytta  langre, de vita knapparna fastnar i intryckt lage. Sen sitter den som den sitter, man far anvanda vald och sta och skaka och rycka i den for att fa dom att "ploppa ut" igen. Bara for att det sedan ska fastna i ute laget och inte gar att trycka in igen.
     Jag har kollat i underhalsssetet och hittade silikon spray och petrolium fett.  Ar det nagot jag kan anvanda, och i sa fall hur smorjer jag in den? garantin ar ute  sen ett halvar tillbaka och det star inget om det i underhalls guiden.

Hoppas nagon vet vad man kan gora, man har ju lagt  ganska mkt pengar pa vagnen och vill att den ska fungera :S
    TROR att de som jag läst haft detta problem fått köpa nya vita pluppar via återförsäljare för typ 200kr... men kanske vet någon ett annat sätt? eller om det är något annat som är problemet?
    (¯`°?.¸ ღ ♥ ღ Stumpan ♀ 08 & Lill-Stumpen ♂ 10 ღ ♥ ღ .?°´¯)
  • thj
    hej!

Det finns ett reparationskit till det :) tror de kostar ett par hundra max!
    Kram
    Framgång är att få det man vill ha -Lycka är att vilja ha det man får!
  • Tosstess

Om reparationskitet ar "underhallnigns kitet" sa har jag det redan. Med pump, och trasor och silikon spray och det, men vet iten riktigt vad jag ska anvada och hur?
    Hittar varken vita plupparna eller ett separat reparationskit pa deras hemsida, hur far man tag pa dom grejerna? Bor i belgien utan bil sa forsoker gora det  jag kan via internet :)

• Bellbox
    Tosstess skrev 2011-01-15 14:20:29 följande:
    Om reparationskitet ar "underhallnigns kitet" sa har jag det redan. Med pump, och trasor och silikon spray och det, men vet iten riktigt vad jag ska anvada och hur?
    Hittar varken vita plupparna eller ett separat reparationskit pa deras hemsida, hur far man tag pa dom grejerna? Bor i belgien utan bil sa forsoker gora det  jag kan via internet :)
    inboxa thj så kan hon nog råda dig
    (¯`°?.¸ ღ ♥ ღ Stumpan ♀ 08 & Lill-Stumpen ♂ 10 ღ ♥ ღ .?°´¯)
  • thj
    Tosstess skrev 2011-01-15 14:20:29 följande:
    Hej igen!
    Det är inte samma set,det här ett med nya delar till ramen (de vita runda knapparna som justerar sitt/liggläget med)
    Kram
    Framgång är att få det man vill ha -Lycka är att vilja ha det man får!
  • John och Linas mamma
    hej!

Jag hade samma prblem, skruvade loss dem och gjorde rent och smörjde men det fungerade inte. Så köpte nya för 200 hos återförsäljaren, nu funkar den utmärkt!
    Vårt mirakel JOHN 080226, Vårt under LINA 090503 Länk i pres
Svar på tråden Bugaboo-tråd nr 21