• Senap

Bugaboo-tråd nr 21

Här håller vi Bugaboo-frälsta till! Vi kan allt om Bugaboo. {#lang_emotions_wink}

Bugaboos modeller:
    Cameleon - Huvudmodellen.
    Bee - ny uppgraderad modell kommer nu under våren.
    Gecko - har numera utgått ur sortimentet.
    Frog - har utgått men säljs i USA.

Information om vagnarna finns på Bugaboos hemsida:
    What you get - för info om vad som ingår.
    Välj land USA för att få info om Frog.

Info och jämförelsetabell finns i vår FAQ:
    Läs gärna vår egna FAQ innan du ställer frågor i tråden!

Bildtråd:
    Här visar vi upp våra Buggor - även pimpade.

Svammel-tråd:
    Inget svammel i den här tråden. Vill man svamla får man gärna komma hit!

~ ~ ~ OBS! ~ ~ ~
    Vi undanber oss frågor om begagnatpriser då det kan ses som annonsering av FL. Vårt stående råd är att kolla Blocket eller FLs köp & sälj.
    ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~

Välkomna! {#lang_emotions_smile}

Bugaboo rules!
  • Svar på tråden Bugaboo-tråd nr 21
  • Noiis

Jag personligen tycker att 7600 kr e billigt för en ny bugaboo cameleon med garantier osv. en liggdel kan man ju lätt fynda på blocket och voila så har man en hel vagn som man säkert kan sälja för typ samma pengar som man köpt den för.
    förr när jag kollade på en ny cam till Noa så skulle jag köpa delarna separat tyckte jag för att få den billigare då jag bara behövde sittvagnen.
    men alla delar gick då på samma summa som för en komplett vagn. mao jag tjänade inte en spänn då.
    medans i dagens läge så gör man ju faktiskt det.

och ja visst... 7600 kr e mycket pengar, men om man ser de till vad man faktiskt får, en helt ny vagn i de utförandet man själv vill ha den, inkl garantier och säkerhet så tycker jag helt klart att det är värt dom pengarna!

• Tant Pruselius

Det må vara billigt för en ny bugga m garantier men faktum är att för mig är 7600kr mkt pengar, det var bara det jag syftade på... Jag är en beg köpare så vad kan man vänta sig ?! jag skulle få sådan fruktansvärd ångest vid första chassirepan eller liknande på en sproilans Ny vagn så det passar mig inte alls - köpte ny bee (till beg pris ) och det var det jobbigaste jag vart med om... Aldrig mer!!! Nu vill jag ju/ska ha CAM med gamlachassit så mina beg priser ligger ju inte så nära 7600.

• straw2008
    Fröken Småland skrev 2011-01-19 20:41:53 följande:
    Om man köper en komplett liggdel som dyker upp då och då på Blocket och Tradera så har man en galet billig vagn med fulla garantier.
    Galet billig har jag svårt att tycka...

3000 kr NY är galet billig!

7500 är för mig redan dyrt för en vvagn.

Har ändå alltid köpt bugaboo vagnar :)
    Ett barn ska jag ha när jag blir stor med smala ben o mjuka skor....
  • Asereht
    Tant Pruselius skrev 2011-01-20 07:06:30 följande:
    Det må vara billigt för en ny bugga m garantier men faktum är att för mig är 7600kr mkt pengar, det var bara det jag syftade på... Jag är en beg köpare så vad kan man vänta sig ?! jag skulle få sådan fruktansvärd ångest vid första chassirepan eller liknande på en sproilans Ny vagn så det passar mig inte alls - köpte ny bee (till beg pris ) och det var det jobbigaste jag vart med om... Aldrig mer!!! Nu vill jag ju/ska ha CAM med gamlachassit så mina beg priser ligger ju inte så nära 7600.
    *ha ha* Sån är jag med! Vågar ju knappt använda vagnen när den är sprillans! Min man höll på att få spel på mig när vi hade nyköpt vagn sist. När de blev en repa på den höll jag nästan på att börja gråta. Det var ju knappt barnet fick sitta i den!

Nä, jag trivs med bättre begagnat.
    Tistel med fem ♥ sticklingar ♥   Blogg: www.stickig.se
  • MissR
    Tant Pruselius skrev 2011-01-19 19:38:53 följande:
    svar - nej det kan man ej...
    vilken färg på suffla?
    Har en blå och en med Paul Frank
  • fröken ida
    Tant Pruselius skrev 2011-01-20 07:06:30 följande:
    Jag håller med. Sen tycker jag att andrahandsmarknaden för enbart sittvagnar ser sämre ut, men där kanske jag har fel?

Men det är bra att det finns för de som enbart vill köpa sittvagn
  • Pms Lisa

Har en fråga som kanske redan är svarad på... men orkar inte gå igenom 877 sidor Skrattande
    Kan man färga sufletten? har en brun i canvas te cameleon men den e solblekt Rynkar på näsan Tänkte på sån där färg man kör i tvättmaskinen,,, eller blir loggan färgad då också? Nån som vet?

annars kanske ja provar å köpa textilfärg å målar vita zebraränder på, blir ju som en egen "special edition"
    MOHAHAHAHA!!!

• straw2008
    Pms Lisa skrev 2011-01-20 13:52:15 följande:
    Har en fråga som kanske redan är svarad på... men orkar inte gå igenom 877 sidor Skrattande
    Kan man färga sufletten? har en brun i canvas te cameleon men den e solblekt Rynkar på näsan Tänkte på sån där färg man kör i tvättmaskinen,,, eller blir loggan färgad då också? Nån som vet?

annars kanske ja provar å köpa textilfärg å målar vita zebraränder på, blir ju som en egen "special edition"
    MOHAHAHAHA!!!
    Undrar jag med... det finns lite olika färg för nylon/akryl/konstmaterial tex:

Syn tint
    Dylon multi purpose dye

Men har aldrig prövat själv....
    Ett barn ska jag ha när jag blir stor med smala ben o mjuka skor....
  • Fröken Småland

Jag har aldrig sett någon färg för nylon som fäster vid 30 grader...

~~~~~~ Ladda ned Counting Cars till din iPhone ~~~~~~
Svar på tråden Bugaboo-tråd nr 21