• Senap

Bugaboo-tråd nr 21

Här håller vi Bugaboo-frälsta till! Vi kan allt om Bugaboo. {#lang_emotions_wink}

Bugaboos modeller:
    Cameleon - Huvudmodellen.
    Bee - ny uppgraderad modell kommer nu under våren.
    Gecko - har numera utgått ur sortimentet.
    Frog - har utgått men säljs i USA.

Information om vagnarna finns på Bugaboos hemsida:
    What you get - för info om vad som ingår.
    Välj land USA för att få info om Frog.

Info och jämförelsetabell finns i vår FAQ:
    Läs gärna vår egna FAQ innan du ställer frågor i tråden!

Bildtråd:
    Här visar vi upp våra Buggor - även pimpade.

Svammel-tråd:
    Inget svammel i den här tråden. Vill man svamla får man gärna komma hit!

~ ~ ~ OBS! ~ ~ ~
    Vi undanber oss frågor om begagnatpriser då det kan ses som annonsering av FL. Vårt stående råd är att kolla Blocket eller FLs köp & sälj.
    ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~

Välkomna! {#lang_emotions_smile}

Bugaboo rules!
  • Svar på tråden Bugaboo-tråd nr 21
  • bohusbebis
    Pms Lisa skrev 2011-01-20 13:52:15 följande:
    Har en fråga som kanske redan är svarad på... men orkar inte gå igenom 877 sidor Skrattande
    Kan man färga sufletten? har en brun i canvas te cameleon men den e solblekt Rynkar på näsan Tänkte på sån där färg man kör i tvättmaskinen,,, eller blir loggan färgad då också? Nån som vet?

annars kanske ja provar å köpa textilfärg å målar vita zebraränder på, blir ju som en egen "special edition"
    MOHAHAHAHA!!!
    Har ingen erfarenhet från Bugga Sufflor men jag använde en gång Schablonfärg på en UJ-sufflett och det blev jättebra - "svampades" på. Har även sett i nån FL-tråd de som använt textilfärg från Panduro (ska vara för ljus färg om jag minns rätt, annars klumpade det sig). Sen "härda" med hårtork (eller om man skulle stryka på med en frottéhandduk under). Men det var ett tag sen jag läste det så jag ska inte svära på det....
  • bohusbebis
    Asereht skrev 2011-01-20 07:41:33 följande:
    *ha ha* Sån är jag med! Vågar ju knappt använda vagnen när den är sprillans! Min man höll på att få spel på mig när vi hade nyköpt vagn sist. När de blev en repa på den höll jag nästan på att börja gråta. Det var ju knappt barnet fick sitta i den!

Nä, jag trivs med bättre begagnat.
    samma här! Blir oftast att vi använder skruttvagnen och "fin-buggan" står på vardagsrumsgolvet...
  • straw2008

Fast det går hur bra som helst att tvätta i varmare, jag tvättar alltid på 4o o ibland 60 o mi à ser alltid som nya ut....

Ett barn ska jag ha när jag blir stor med smala ben o mjuka skor....
  • OsynligtSmåkryp

Har ett problem med min cam.
    Vagnen är helt ny och endast använd på tre kortare promenader då dottern bara är 10 dagar.
    Nyss när vi skulle gå ut så hakar ena sidan på handtaget ur nedtill så att den sidan hänger. Det går dock att putta upp den sidan så att den hakar fast igen, men två sekunder senare händer samma sak igen.

Någon som vet vad problemet kan vara? Vi ska iväg till barnvagnsaffären på lördag men tänkte att ni härinne kanske vet problemet innan dess.
    Är ganska så störande på en ny och såpass dyr vagn, vi vill ju kunna gå ut och gå utan att riskera att någonting händer med vagnen och bebisen där i!

Bifogar en bild på den nedre delen av chassit där det hakar ur så kanske ni får en bättre bild av det hela!
  • thisissarah
    straw2008 skrev 2011-01-20 14:45:31 följande:
    Fast det går hur bra som helst att tvätta i varmare, jag tvättar alltid på 4o o ibland 60 o mi à ser alltid som nya ut....
    Så det går bra att både tvätta sufletten som är i canvas och fleece?
  • BeautifulFlower

nån som vet hur man designar sin egen bugaboo på kidzshop.se? Får bara inte till det..

• Tant Pruselius
    bohusbebis skrev 2011-01-20 14:40:37 följande:
    Har ingen erfarenhet från Bugga Sufflor men jag använde en gång Schablonfärg på en UJ-sufflett och det blev jättebra - "svampades" på. Har även sett i nån FL-tråd de som använt textilfärg från Panduro (ska vara för ljus färg om jag minns rätt, annars klumpade det sig). Sen "härda" med hårtork (eller om man skulle stryka på med en frottéhandduk under). Men det var ett tag sen jag läste det så jag ska inte svära på det....
    jag använde textilfärg från panduro på solblekt uj-klädsel blev kalas bra.... men som sagt det va ju ujkläder...
  • Tant Pruselius
    Fröken Småland skrev 2011-01-20 22:51:45 följande:
    Tant Prus: det var ju en Coco du färgade och den rosa delen är i bomull. Tror inte det funkar på nylon tyvärr.
    du har sådan koll du.... tur jag/vi har dig
Svar på tråden Bugaboo-tråd nr 21