• Senap

Bugaboo-tråd nr 21

Här håller vi Bugaboo-frälsta till! Vi kan allt om Bugaboo. {#lang_emotions_wink}

Bugaboos modeller:
    Cameleon - Huvudmodellen.
    Bee - ny uppgraderad modell kommer nu under våren.
    Gecko - har numera utgått ur sortimentet.
    Frog - har utgått men säljs i USA.

Information om vagnarna finns på Bugaboos hemsida:
    What you get - för info om vad som ingår.
    Välj land USA för att få info om Frog.

Info och jämförelsetabell finns i vår FAQ:
    Läs gärna vår egna FAQ innan du ställer frågor i tråden!

Bildtråd:
    Här visar vi upp våra Buggor - även pimpade.

Svammel-tråd:
    Inget svammel i den här tråden. Vill man svamla får man gärna komma hit!

~ ~ ~ OBS! ~ ~ ~
    Vi undanber oss frågor om begagnatpriser då det kan ses som annonsering av FL. Vårt stående råd är att kolla Blocket eller FLs köp & sälj.
    ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~

Välkomna! {#lang_emotions_smile}

Bugaboo rules!
  • Svar på tråden Bugaboo-tråd nr 21
  • Rödtott
    Miniigirl skrev 2011-01-22 10:22:17 följande:
    Rödtott: Vi har en som vi aldrig använt,fick med den när vi köpte vagnen men tyckte den bara var stor och klumpig! Men eftersom vi har gjort oss av med den andra använde jag bugabooväskan igår,älskar den numer:D tur jag inte fått den såld,för nu är det den vi kommer använda:D
    Tycker också att den känns väldigt stor och klumpig med det där jättebreda axelbandet.. Lite trist att den finns i så få färger också. Jag funderar på en Skip Hop dash i det där snygga cherry bloom mönstret.
  • Noiis
    Rödtott skrev 2011-01-22 10:25:02 följande:
    Tycker också att den känns väldigt stor och klumpig med det där jättebreda axelbandet.. Lite trist att den finns i så få färger också. Jag funderar på en Skip Hop dash i det där snygga cherry bloom mönstret.
    skötväskan finns i fler olika modeller är det den "nya" i skinn eller canvas du tänker på? för den har ju bredare axelband än den dom är äldre.
    den är oxå mer slät och snyggare i designen (tycker jag)
    det breda axelbandet är isånna fall för att den ska häng bra på axeln och inte skära in, samt hänga snyggt på vagnen.

men de finns jääätte många fina väskor till bugaboo vagnar oioi hobo, och petunia pickle bottom kör jag på
  • lillvilda
    candlelight skrev 2011-01-21 21:55:46 följande:
    okej!

tack för svar!

jag har dock köpt en bugaboo bee. köpte den på blocket. den var köpt 2009 och knappt använd pga. de hade köpt den när barnet var 3 år och inte ville sitta i den.

jag hoppas att jag blir nöjd med den. :)

är det någon som har bugaboo bee här i tråden som är nöjd med den? inte bee plus alltså.
    jag har den äldre bee jag köpte den i butik efter att jag sett det skulle komma en b+ men tyckte den äldre var snyggare.jag gillar den speciella sufletten. Men det är ju en smaksak. Visst vore de fiffigt att kunna höja ryggen men annars är jag väldigt nöjd med den. Jag har inte haft några problem alls med den. Jag har den med ståbrädan till mina killar 2 år och 3 år. å än så länge får de plats fint i den.
  • Miniigirl
    Sjukhus Mamman skrev 2011-01-22 10:19:47 följande:
    Minii, vart bor ni? Här har been funkat helt ok hela vintern. Ingen vagn är kul dom värsta snödagarna. Jag har kört EL SC värsta dagarna men vete tusan om de vart bättre. Jag har aldrig haft vintern hjul på cam eller gecko men vet att de finns endel här inne som inte gillar de. Synd att du inte kan testa been oxå för den är bra smidig om man ska ha en "in å ut ur bilen vagn" men du kommer säkert vänja dig med två delat!!
    Vi bor utanför Nyköping.
    Nej, vi har en emmaljunga scooter just nu som tillfällig vagn, men tycker den är jättedålig att köra med både nu när det är lite mindre snö men isigt och när det är mycket snö. Varken jag eller sonen verkar gilla den speciellt:-S Börjar känna att jag måste skaffa oss en vagn vi trivs med snart! Han börjar ju bli stor och vill ju kanske inte åka vagn sådär superlänge till ju...vill ju hinna använda våran "drömvagn" så lbnge det går:-P Ja, om det nu finns någon drömvagn för oss:-S
  • Noiis
    Miniigirl skrev 2011-01-22 11:08:27 följande:
    Vi bor utanför Nyköping.
    Nej, vi har en emmaljunga scooter just nu som tillfällig vagn, men tycker den är jättedålig att köra med både nu när det är lite mindre snö men isigt och när det är mycket snö. Varken jag eller sonen verkar gilla den speciellt:-S Börjar känna att jag måste skaffa oss en vagn vi trivs med snart! Han börjar ju bli stor och vill ju kanske inte åka vagn sådär superlänge till ju...vill ju hinna använda våran "drömvagn" så lbnge det går:-P Ja, om det nu finns någon drömvagn för oss:-S
    hur gammal är barnet?
  • Asereht

Vi bor också på landet utanför samma stad! jag använder bara buggan i stan. Här ute kör jag en brio happy.

• Noiis
    Asereht skrev 2011-01-22 12:12:58 följande:
    Vi bor också på landet utanför samma stad! jag använder bara buggan i stan. Här ute kör jag en brio happy.
    då kanske hon kan klämma på din
  • Miniigirl
    Sjukhus Mamman skrev 2011-01-22 12:11:33 följande:
    hur gammal är barnet?
    han är 1½ år.
    Storebror har ju typ precis slutat åka vagn, han är 3½ år, så ett litet tag till kommer han förhoppningsvis åka:-P Fast, han kanske inte vill åka bakåtvänt så länge till, det vet man ju inte. Men just nu vill han det ialalfall, när han vill åka frammåt så kan jag lika gärna köpa en liten sulky eller liknande bara
  • Rödtott
    Sjukhus Mamman skrev 2011-01-22 10:49:20 följande:
    skötväskan finns i fler olika modeller är det den "nya" i skinn eller canvas du tänker på? för den har ju bredare axelband än den dom är äldre.
    den är oxå mer slät och snyggare i designen (tycker jag)
    det breda axelbandet är isånna fall för att den ska häng bra på axeln och inte skära in, samt hänga snyggt på vagnen.

men de finns jääätte många fina väskor till bugaboo vagnar oioi hobo, och petunia pickle bottom kör jag på
    Ja det var den nya modellen jag tänkte på. Har inte sett någon äldre modell. Petunia-väskorna är superfina! Tack för tipset!
  • Miniigirl
    Asereht skrev 2011-01-22 12:12:58 följande:
    nemen jaha!! haha så skoj, åt vilket håll bor du då?
    Vad har du för bugga?
Svar på tråden Bugaboo-tråd nr 21