• Senap

Bugaboo-tråd nr 21

Här håller vi Bugaboo-frälsta till! Vi kan allt om Bugaboo. {#lang_emotions_wink}

Bugaboos modeller:
    Cameleon - Huvudmodellen.
    Bee - ny uppgraderad modell kommer nu under våren.
    Gecko - har numera utgått ur sortimentet.
    Frog - har utgått men säljs i USA.

Information om vagnarna finns på Bugaboos hemsida:
    What you get - för info om vad som ingår.
    Välj land USA för att få info om Frog.

Info och jämförelsetabell finns i vår FAQ:
    Läs gärna vår egna FAQ innan du ställer frågor i tråden!

Bildtråd:
    Här visar vi upp våra Buggor - även pimpade.

Svammel-tråd:
    Inget svammel i den här tråden. Vill man svamla får man gärna komma hit!

~ ~ ~ OBS! ~ ~ ~
    Vi undanber oss frågor om begagnatpriser då det kan ses som annonsering av FL. Vårt stående råd är att kolla Blocket eller FLs köp & sälj.
    ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~

Välkomna! {#lang_emotions_smile}

Bugaboo rules!
  • Svar på tråden Bugaboo-tråd nr 21
  • Isbit
    LHUF skrev 2011-01-23 09:46:47 följande:
    sök på återförsäljare bugaboo pch staden du bor i?
    det är ju det jaggjortmen hittar inget.  Min närmaste stad är Hudiksvall
  • LHUF
    Isbit skrev 2011-01-23 13:06:29 följande:
    det är ju det jaggjortmen hittar inget.  Min närmaste stad är Hudiksvall
    ok, nja hittar inget, men i sundsvall fanns det en butik men det är ju lite långt kanske, om du då redan har en bit till hudiksvall...
    Tilde 080319
  • Fröken Småland
    tl79 skrev 2011-01-23 02:27:18 följande:
    Hej
    Måste fråga er!
    Det är så att jag Kan få köpa en ståbräda (Bugaboos egna) men den har några år på nacken. Passar den till en cameleon från 2010? Blev lite osäker på om det är någon skillnad på ståbrädorna?
    Den äldre modellen av ståbräda passar Cameleon/Gecko/Frog utan problem. Det finns bara en "äldre modell" och den passar alla utom Bee. Den nyare modellen har en annan fästanordning och passar alla Bugaboomodeller.

Så för att göra en lång historia kort : ja, alla orginal ståbrädor passar Cameleon, oavsett ålder på bräda eller vagn.
    ~~~~~~ Ladda ned Counting Cars till din iPhone ~~~~~~
  • sofie och laura
    Bellbox skrev 2011-01-23 12:21:09 följande:
    Ja även de första "nya" chassina har dessa vingar... men det är (nu har jag ju sålt min vagn så kan inte se den framför mig) men tror det är på insidan av dessa spännen på ramen/handtaget som du kan se om det är en liten skruv?
    (rätta mig gärna någon om jag skriver fel)
    sofie och laura skrev 2011-01-23 12:17:21 följande:
    Ja och det är lufthjul  suck ?
    Ska jag inhandla ett nytt chassi och slänga mer pengar på vagnen som jag fan inte vikll använda känner mig så osäker Handtaget vickar ju en aning och sittdelen med vickar lite
    Att handtaget vickar lite är så det ska vara (om det inte är extremt) för någon lärde mig här att det är del av fjädringen.
    *hoppas jag säger rätt*
    ja det är en liten skruv på insidan!!
    Nya eller gammla chassit?
  • straw2008

Men att reklamationerna minskat beror väl till stor del även på att, handen på hjärtat - folk slutat dra sina chassin i trappor.

Ett barn ska jag ha när jag blir stor med smala ben o mjuka skor....
  • Fröken Småland
    sofie och laura skrev 2011-01-23 13:31:24 följande:
    ja det är en liten skruv på insidan!!
    Nya eller gammla chassit?
    Om det är stora vingmuttrar för höjdjustering på chassits utsida så är det gamla chassit. Om det höjdjusteras med snäppfästen så är det nya.
    ~~~~~~ Ladda ned Counting Cars till din iPhone ~~~~~~
  • Isbit
    LHUF skrev 2011-01-23 13:24:03 följande:
    ok, nja hittar inget, men i sundsvall fanns det en butik men det är ju lite långt kanske, om du då redan har en bit till hudiksvall...
    Vilken butik i Sundsvall är det då?
  • thisissarah

Är det sämre att ha de luftfyllda däcken? Hon jag köpte vagnen av sa att däcken är som nya så jag hoppas att de ska hålla. Hon hade ändå haft den ett par år.

• BeautifulFlower

har idag bedställt en bugaboo ocean och passade även på att beställa rött och offwhite topset!* Lycklig*

• LHUF
    Isbit skrev 2011-01-23 14:54:43 följande:
    Vilken butik i Sundsvall är det då?
    www.bugaboo.com/retail-locator&p_p_lifecycle=0&p_p_state=normal&p_p_mode=view&p_p_col_id=column-2&p_p_col_count=2&_retail_WAR_retail_INSTANCE_nKK6_struts_action=%2Fretail%2Fview

hoppas länken fungerar... annars gå in på bugaboo.com sök på retailers och så län och kommun..
    Tilde 080319
Svar på tråden Bugaboo-tråd nr 21