Cerclage?
Hej!
Tänkte att jag kanske kunde hoppa in här i tråden lite. Jag är i vecka 18 och satte ett cerklage förra veckan eftersom min livmodertapp minskat från 3 cm till 2,2 cm på 2 veckor. Anledningen till att cervix är försvagad beror allra troligast på att jag gjorde en konisering för 6 år sedan då man skar bort en stor bit av livmodertappen för att få bort cellförändringar.
Operationen förra veckan var verkligen hemsk och jag grät hela tiden. Så det är skönt att det är över. Men jag måste säga att jag fortfarande är så otroligt orolig, men det vet väl ni allt om också 
Jag är så väldigt besviken över bristen på information när man sätter cerclage, och det känns inte som att läkarna direkt bryr sig. Jag har läst massvis om detta nu och det verkar som att många får både förebyggande antibiotika, bricanyl och progesteron efter operationen. Jag tog upp med läkaren som operererade mig och hon sa att "visst kunde jag få progesteron om jag ville, det skadade ju inte iaf" och så skrev hon ut vagiatorer till mig som jag ska ta en gång om dagen så snart jag inte längre har färg i mina flytningar. Men det andra kommenterade hon inte ens annat än att infektion hade hon inte hört talas om att man fick efter en sån här operation.. Det är liksom ingen heller som sagt några lugnande ord överhuvudtaget vilket gör att man verkligen bara befarar det värsta.