Cerclage?
Ja, det måste väl räcka!! Min tapp började växa på sig så fort jag börjat med progesteronet och jag fick ju bara hälften av det du får :) Vet inte om man kan jämföra olika "märken" så dock!
Ja, det måste väl räcka!! Min tapp började växa på sig så fort jag börjat med progesteronet och jag fick ju bara hälften av det du får :) Vet inte om man kan jämföra olika "märken" så dock!
Sofie: Jo, imorgon är det dags för att klippa cerclaget, då är jag i v. 36+4. Är så nervös att det ska göra ont (görs ju utan bedövning), samtidigt som jag förstår det knäppa i att oroa sig för den smärtan när man snart ska föda vaginalt :D
Trist att höra att tappen din krympt! Vilken vecka är du i nu? Håller du på med Lutinus nu? Och hur ligger du under dagarna?
Sofie: Mellan de satte cerclaget och vecka 28 låg jag mer eller mindre hela tiden. Hade benen högt och gick bara upp för toabesök, dusch och för att hämta lunchen som min sambo förberett!
Soullight: sjukt att höra att du upplevde klippet som så lätt. Jag har varit på klippförsök idag och det gick åt skogen. Gjorde så ont att tårarna sprutade trots både lustgas och sen morfin. Tillslut var de 3 st som hjälptes åt men de lyckades ändå inte klippa bandet. Tappen var helt mjuk tydligen och hade dragit upp sig på nåt vis. Så det blir operation imorgon, antingen under sövning eller komplett ryggbedövning
Ebolms: Bli inte nervös, det behöver inte alls vara så för dig. Läkaren sa att detta var ovanligt svårt att få bort.
Soullight: de kollade inte med ultraljud innan utan hon försökte titta och känna. Jag går på SÖS. Tråden har liksom suttit jättebra innan men nu var det ju flera veckor sen de kollade sist. Kollade de med VUL på dig innan de klippte?
Ebolms: åh tack snälla!!
Soullight: Ja, det känns verkligen inte kul att det ska behöva bli operation av det hela. Känner mig livrädd för att det ska hända bebisen nåt.
Men GRATTIS Linda!!!!! Vad skönt och snabbt! Du ska se att det får vägen denna gången!!
Nu är mitt cerclage borta oxå. Men till och med under operation var det svårt att få bort. Tydligen är det väldigt ovanligt så jag tror inte ni övriga behöver oroa er. Fick väl ingen direkt förklaring på varför det var så svårt men får känslan att det är en kombo mellan läkaren som kändes ovan och att tappen var så mjuk och nu satt så högt upp.
Jag är hemma igen efter 12 timmar på sjukhuset och mår jättebra i tapp och vagina. Men däremot fick jag vrålont i urinröret av katetern, känns som att jag kissar brinnande rakblad. Minns inte om det var samma sak efter katetern när jag satte cerclaget.
BRA att de satte dit ett nytt cerclage Sofie. Innan du vet ordet av är set du som ligger inne för att få det klippt!
Ebolms: Lustgasen var mycket mildare än jag trodde, och jag är känslig. Det gick snabbt att reglera om man dragit i sig mycket genom att ta några andetag utanför masken. Sen finns det ju olika doser så du kan ju börja med det lägsta.
Hoppas det gått bra idag ebolms!!
Linda: Haha, det var det första vi frågade läkaren :D
Hon sa att så fort man slutat få blod/blodrester så var det fritt fram. Jag har fortfarande lite brungula rester (eller om det är slemproppen som börjat gå?!) så vi tänkte väl gardera oss någon dag till för att slippa infektioner.
Soullight: har du börjat känna av några tecken på förlossning ännu? Vilken vecka är du nu? (Jag är v.37+2)
Ebolms: Skit oxå, trodde verkligen du skulle slippa det där eftersom det inte är så vanligt. Det gjorde ju så helvetiskt ont. Fick du epiduralbedövning på op oxå?
Bra att du fick en bra upplevelse av lustgas nu iaf! Och skönt att cerclaget är borta! Har de satt ctg på dig?