Cerclage?
Felicia: Wow grattis!! Det är så vansinnigt skönt att läsa dessa framgångshistorier och få lite hopp. Just nu knarkar jag överlevnadsstatistik för prematurer men jag börjar nu (24+5) våga börja tro att det faktiskt kan gå bra detta.
Kändes det bra eller dåligt att det satte igång så snart efter klippet?
Bjooork: det kommer gå bra denna gång oxå, nu har du alla rätta förutsättningar redan från start ju. Din förra graviditet är ju ett riktigt mirakel och nu kommer du börja med allt innan det ens börjar närma sig det minsta lilla akut. Blir du sjukskriven efter cerclaget? Behövde du själv driva att få cerclage denna gång eller var det klart redan från början?
Progesteron verkar ju verkligen fungera fantastiskt bra. Jag tycker att det är extremt konstigt att det inte används i alla fall med tanke på vad studier i USA visar. Jag fick själv propsa på att jag skulle få det och till slut sa läkaren att "ja, det skadar ju inte iaf" och sen jag började med det har min tapp växt till det dubbla!!
Men det känns obehagligt varje gång jag ska sätta in dem trots att jag tagit dem i över 2 månader. Inte så att det alls gör ont men man är rädd att göra fel på nåt sätt.