Inlägg från: PennyJenny |Visa alla inlägg
  • PennyJenny

Cerclage?

Dallis skrev 2010-08-18 12:37:10 följande:
    Pratade precis med Lund, så nu blir det en tur ner dit. Ska bara vänta på mor min, så jag har någon med mig
    Braaaa! Hoppas vi slipper bli grannar nu bara (förstå mig rätt!!) Håller tummarna för att det ser bra ut.
  • PennyJenny
    tigerkaka skrev 2010-08-18 14:11:10 följande:
    jag vet inte men nu är d slut på att vara trevlig, redan fräst som en ilsken katt idag åt den nya barnmorskan som jag aldrig träffat innan. fick ont i cerklaget efter min påtvingade promenad i morse sen ville hon att jag skulle sitta uppe resten av dagen... nä skulle inte tro de. kommer få ett jävla utbrott på drn snart me om han börjar prata om sina jävla studier och att jag inte kmr att kunna ta hand om mitt barn efter mitt långa sängliggande. de är riktigt fula tricks dom kör me nu grrrrrrrr
    Dallis skrev 2010-08-18 12:37:10 följande:
    Pratade precis med Lund, så nu blir det en tur ner dit. Ska bara vänta på mor min, så jag har någon med mig
    Mäh,vad är det för människor egentligen? Klart du kan ta hand om ditt barn sen, vilken nonsens. Jag vet själv att dr körde med fula tricks när jag var nyop och vägrade gå ur sängen på några dagar av rädsla. Tji fick han, jag vägrade som sagt och inte f-n hände det nåt av det han hotade om. Visst, jag kan förstå en del av deras medicinska synpunkter men... ibland känns det verkligen som om de gör övertramp, som i ditt fall här! Stå på dig, du har en hel hög cerklagebrudar bakom dig som backar upp

Dallis: Hoppas du fått bra news i Lund??
  • PennyJenny

Dallis: Vilken jädra tur att du åkte ner!! Hoppas du snabbt blir av med infektionen.

• PennyJenny
    Grazila skrev 2010-08-19 09:07:37 följande:

Penny, hur går det? Närmar sig väl nu? 
    Hej

Jodå det går bra förutom att tiden återigen sniiiiiiglar sig fram, ungefär som veckorna när cerklaget var lagt och man bara kunde hålla andan och hoppas. Blev lite orolig igårkväll bara, trodde att vattnet hade börjat sippra men det var det inte som tur var! Det närmar sig sakta men säkert och nu hoppas jag så innerligt att han stannar kvar till snittet så jag slipper bli sövd och genomgå katastrofsnitt igen. Detta blir ju min sista graviditet och att avsluta det hela med ett katastrofsnitt vore så himla trist (3 av 4 graviditeter isf). Sååå, nu håller jag tummarna att detta håller en tid till! Hur är det själv?
  • PennyJenny
    MagdaA skrev 2010-08-19 23:43:10 följande:
    Grazila: jag hade cerklage förra grav. fick det då i vecka 20 då de såg att tappen började ge efter. (första grav förlorade vi en flicka i v 20 men de visste inte om dt berodde på försvagning el infektion, därför gick jag på täta kontroller med pojken). anledningen till att min läkare vill avvakta lite till nu är för att tappen är så mkt längre och utgångsläget ett annat. dessutom så är det ju en risk med att sätta cerklage. rosk att sätta igång det hela och risk för infektioner.

nu ska jag på ny koll om 2,5 vecka. då kommer vi jämföra med hur lång tappen var förra grav och utifrån de bestämma hur vi ska gå vidare. det är en annan läkare jag ska träffa då. känns faktist bra att få en annan läkares åsikt också. har träffat henne förut och fick ett gott intryck.
    Håller tummarna för dig!
  • PennyJenny
    MagdaA skrev 2010-08-20 09:52:13 följande:
    Tack

otroligt eg hur mycke ni tjejer i den här tråden kan betyda. bara veta att ni förstår och störrar ger otroligt mycket! Hjärta
    Kan bara hålla med :) Detta plus ett par andra forum här inne har verkligen varit min livlina under dessa fruktansvärda veckor man haft :)
  • PennyJenny

Grazila:Håller tummarna för en helgbebis för din del

• PennyJenny

Dallis: Vad fick du för medicin mot infektionen? Flagyl? Det har jag ätit först efter cerklageinsättningen och så nu en vecka mot min tarminfektion. Slutade med dom idag,gööööött!

Själv har jag sedan ett par dagar tbx onda sd igen plus att det värker och sticker i tappen/cerklaget som finns kvar. Bådar inte gott, är orolig att det ska starta innan ks. Vore inte alls kul, vill ju ha ett luuuugnt planerat snitt!!

• PennyJenny

Schäfer: Välkommen hit  till en toppentråd :) Själv fick jag akut cerklage i v20 som höll till v26. Nu ligger jag här och är i v29 med planerat prematursnitt om en tid. hoppas bara det håller så länge till!

• PennyJenny
    Thalis skrev 2010-08-23 10:38:26 följande:
    Hur mås det PJ?
    Tackar som frågar :)

Vi har precis varit på flöde som var u a. På vägen mot hissen kom "vår"dr som satte mitt cerklage och som följt mig hela vägen. Han har haft semester och frågade om vi fått reda på vem som ska snitta mig. Det har vi inte, det är ju inte bestämt så långt fram ännu men han jobbar den dagen och ville gärna vara den som snittar  :) Känns kanon!! Blir nog en längre op eftersom min livmoder äri så dåligt skick, de ska försöka göra nya kanter som ska läka ihop osv :( Ser inte fram emot konvalecensen kan jag säga!!

Nu är det snart dags för viktuppskattning, ska bli spännande att se vad han väger nu i v29+4.
Svar på tråden Cerclage?