Dallis skrev 2010-08-12 00:47:34 följande:
Välkommen hit IrisBlå!
Hoppas verkligen att allt kommer gå vägen för dig!
Själv så sitter jag här med en hel del ångest just nu.
Har haft en del sammandragningar de senaste dagarna, varav ungefär hälften har gjort ont. Får dessutom rätt så många sparkar neråt som känns rejält i cerclaget. Läkaren jag träffade sist sa att det inte är någon fara att bebisen sparkar neråt, för det kan ändå inte hända något. Det känns verkligen inte som "inte något".
Tycker att det svider runt cerclaget mest hela tiden, men enligt läkaren är det normalt, eftersom jag har ett främmande föremål i kroppen.
Jag vet inte om jag ska ignorera smärtan eller söka för det. Det känns som att läkarna kommer ge samma svar... Är i vecka 26+5 idag..
Har ni kännt något liknanade?
Jag tycker absolut du ska söka! Mitt cerklage sved och det stack liksom i livmodertappen och vid nästa koll hade det glidit och satt inte längre på plats. Nu känner jag ingenting av det (och gjorde inte innan det började glida heller). Vill inte på nåt sätt skrämma dig eller så men kolla upp det så kan du vara lugn sen.
Idag är jag 28 FULLA VECKOR

Är helt underbart!!! Detta är mitt absolut största mål på hela vägen, att komma upp i magiska 28 veckor! TJOHO!!