Inlägg från: PennyJenny |Visa alla inlägg
  • PennyJenny

Cerclage?

MagdaA skrev 2010-07-03 11:27:29 följande:
    hej på er

här fortsätter det med små blödningar. vaknade i natt igen med en liten blödning. Känns jobbigt men det är väl bara å gilla läget å hoppas det går bra.
    Vilken vecka är du i nu? Jobbigt med blödningar :( Vad säger läkarna? Min dr har bara sagt till mig att jag måste säga till om jag börjar blöda för då kan det vara så att cerklaget har börjat "skära sig in".
  • PennyJenny
    MagdaA skrev 2010-07-03 14:57:56 följande:
    Jag är bara i vecka 8 och har inte något cerklage än, så det kan inte vara det som spökar.
    Aha, okej! Då håller jag tummarna för att det bara är som det spökar allmänt för dig. Har själv haft stora problem med blödningar i 3 av 4 graviditeter och vet hur jobbigt det kan vara :(
  • PennyJenny

Hej tjejer

Hur är det med er?

Här är det väl rätt okej. Gillar dock inte att mina sd börjat trycka på ordentligt nedåt när de kommer :( Det gör mig så himla orolig!! De har inte kontrollerat mig med VUL/UL sedan cerklage sattes för 10 dagar sedan så jag vet ju inte alls hur det ser ut där inne. Ska be dr göra det nu när han kommer tbx, förhoppningsvis imorgon. Borde ju kunna vara så långt gången nu att jag kan få kortisonsprutor?? V22+4 imorgon.

• PennyJenny
    tigerkaka skrev 2010-07-04 10:39:38 följande:
    hej på er!

pennyjenny jag fick spruta för lungmognad vecka 23+0, vet inte hur dom gör i lund dock.

här är de inge vidare, är helt öppen med ceklaget kvar som inte verkar sitta fast såå hårt som de ska , läskigt..
    gjorde ul i fredags o fick världens chock då han sa att de inte fanns ngt kvar av tappen alls. dom som mätte innan på helgen måste ha mätt helt fel då var den 26 mm. vill knappt stiga upp mer då de känns som han ska ramla ut.
    han ligger o trycker ner med så när han rör sig känns de som ha ligger nere i bäckenet.
    väldigt obehagligt...

barnläkaren var här i går med o prata lite och hoppades att vi inte skulle ses på väldigt länge , speciellt då det är en pojke med.

är också speciellt orolig då jag har gbs, får dock kåvepenin nu men hu kmr de att bli sen liksom..

ja ingen som vet och det är just denna ovissheten som är värst, snart har jag legat inne i tre veckor..
    dagarna går långsamt och varje dag räknas..

men jag kämpar på!!!

massa styrkekramar till er alla!
    '
    nu klarar vi det här!
    Åh, fy sjutton! Det är ju precis det jag är rädd håller på att hända med mig också :( Känner att jag måste få det kollat! Vilken vecka är du i nu tigerkaka? Väntar ju oxå en pojke och vet att de har sämre överlevnadschanser än tjejer :(  
  • PennyJenny
    Grazila skrev 2010-07-04 10:58:13 följande:
    Oj tigerkaka, har tänkt på dig!! Fyyy vad tufft du har det. Vilken vecka är du i nu?

22+5 ansåg man i Lund att det var motiverat att ge Betapreden när jag låg där. Alltså för att man från 23+0 kan ge bebben en chans och det behövs injektion x2. Skulle tro att det inte förändrats, ta upp det med dem PennyJenny.

Sen när bebisen kommer prematurt får man det ju igen längre fram. Jag fick det även vid vattenavgången 31+6 för att det gått så lång tid emellan att bebis skulle vara hjälpt av det.

Tigerkaka, ska du verkligen vara uppe då när cerklaget uppenbarligen inte räcker för att hålla igen? Förstår att du mest ligger, men kanske du borde ligga helt? 

Stor styrkekram!  
    Tack, då vet jag det Grazila :) Borde jag ju kunna få imorgon! Känns inte bra alls just nu nämligen :(
  • PennyJenny
    tigerkaka skrev 2010-07-04 11:31:39 följande:
    jag är i vecka 23+4 , dom säger att jag kan gå på toa men de försöker jag att undvika, ska prata med drn i morron om det här.
    varit en för jävlig helg, fick traktasile dropp i fredags då det efter lunch verkade som de skulle dra i gång.

står på adelat nu me vilket gör att mitt blodtryck blir lägre, har normalt i vanliga fall, nu ligger jag på 100/55.
    på kvällarna har jag ont i benen o de kryper som myror så jag blir helt galen, man vill bara upp o springa liksom men de går inte.. ligger o viftar me tårna som en tok men de verkar hjälpa väldigt lite.

de är mkt små saker att kämpa me varje dag, men de ska gå !!!
    försöker slappna av men de är svårt, det som verkar lugna mig mest just nu är musik..

kramar från värmen på ks
    Okej en dryg vecka längre än jag då! Bara önskar att tiden kunde gå fortare... Har fått en bricanylinjektion nu då jag hade vääldigt mkt sd :( Är så sketans rädd att detta ska gå fel, orkar inte förlora en liten till. Detta är min sista chans till en bebis, sen är min livmoder "förbrukad". Det får bara inte gå fel *ledsen*

Kram till alla kämpar här ute, vilken tur att ni finns!!!
  • PennyJenny
    MagdaA skrev 2010-07-04 15:13:42 följande:
    Vad är det för problem med din livmoder?
    Jag fick ruptur vid min sista förlossning. Min son dog och de sa att jag får aldrig mer bli gravid. Men sen ändrade dom sig pga att sonen dog och sa att jag får EN chans till...
  • PennyJenny
    Dallis skrev 2010-07-05 11:12:13 följande:
    Här är det oförskämt bra just nu. Magen växer och Plutt blir starkare och starkare för varje dag. Får några välriktade sparkar emellanåt :)
    Känner mig dock extremt trött hela tiden. Hade jag tillåtit mig själv, så hade jag sovit konstant...
    Värmen tar ganska mycket på krafterna och det blir ju inte bättre av att man inte får svalka sig med ett bad...
    Har nu gått in i v22 (21+2) och det innebär att jag har passerat den hemska 21:a veckan som vår Mio föddes i. Delmål två avklarat. Nästa delmål är v24.
    Härligt :) Ha en skööön semester!!

....................................................
    Har precis haft ronden här med "min" doktor som varit ledig över helgen. Rum är bokat på rätt avdelning, jag ska få flytta så fort ett enkelrum blir ledig, ska bli sååå skönt att slippa ligga här på "missfallsavdelningen" :)

Diskuterade kortisonsprutor och det ges inte om det inte är indikationer på att bebis ska komma och det är det inte säger han. Känns både bra och dåligt... Han menar på att såhär tiidgt är det osäkert hur mkt nytta det gör, man riskerar bara en tillväxthämmad bebis ist.

Mitt antibiotika sätts ut idag, nervöst!! CRP var igår helt ok och det är nu 11 dagar sedan cerklaget sattes. Han är iaf mkt hoppfull sa han idag och det känns ju skönt.

kram på er
  • PennyJenny
    almam skrev 2010-07-06 23:20:52 följande:
    Idag kom han, vår mirakel bebis. 1200g och verkar efter omständigheterna må bra.
    Hoppas ni mår bra.
    Penny Jenny du kanske kan få det rum som jag låg på avd 44.
    Kram till alla och kämpa på
    GRATTIS :) De pratade om att det ev blir ett rum ledigt snart, var kanske ditt?? :)
  • PennyJenny
    Grazila skrev 2010-07-07 09:24:40 följande:
    PennyJenny: flyttat än? 
    Noop, jag ligger här nere och möglar ännu :-/ Hoppas få komma upp snart, man kanske t om får almams rum då Vad konstigt, jag vet inte ens vilka ni är ändå finns vissa av er i samma byggnad som en själv :)

Funderar mkt på det här med kortisonsprutorna också, att dr inte vill ge mig dom :( Tycker det känns väldigt konstigt, de vet ju inte ens hur det ser ut "down there" efter cerklagesättningen för 12 dagar sedan. Tänk om han kommer pang bom liksom?

Ska försöka få upp en neonatalare sen när jag kommit upp på 44:an och se om de kan dela mina bekymmer lite och ge lite tankar som dom har. Dr tänker ju mest på mig medan dr på neo tänker på barnet (just like me!).

Håller tummarna för dig Grazila. Har du diabetes? Jag har haft gravdiabetes i en av mina graviditeter så jag får nog kolla mitt blodsocker snart. Är inte kollat sedan v12.
Svar på tråden Cerclage?