-
Är väl sådär. Mår rätt dåligt rent mentalt just nu. Snart 8 veckor helt sängliggande börjar ta ut sin rätt. Har dessutom fått svar på att jag lider av bakterien Clostridium Dificile i tarmarna så man ska börja medicinera för det, är tydligen en rätt farlig bakterie om den får för mkt fäste... Men är i v26+1 idag iaf, känns skönt!Thalis skrev 2010-07-29 18:03:13 följande:Penny: Hur är det? Har tänkt så mycket på er..... -
Herregud... Fy vilken tur det inte blev nån skrapning! Har faktiskt varit med om samma sak, dr ville göra skrapning men jag vägrade. Som tur var!! Min "skrapning" är 11 år i år....Thalis skrev 2010-07-30 11:30:18 följande:Glömde berätta att vi var på VUL igår efter all dramatik med den förra läkaren
Men nu fick vi en av mina favoritläkare och hon hittade en lite bebis som både dansade och vinkade, läkaren kunde inte mätta bebis ordentligt eftersom bebisen rörde på sig varje gång hon försökt men enligt det hon kunde mätta då så var jag igår minst i v.9+1 (enligt senaste mensen borde jag ha varit i v.9+6) så att kanske bli tillbakadragen 5 dagar är helt ok och inom det normala.
Den första läkarens försvarstal var: Att jag har så mycket foster vatten att hon inte kunde se fostret, och att det var därför hon trodde att det var en ofosterig graviditet och ville skrapa mig! MEN det är inte första gången denna läkare mistar sig. Hon ville också skrapa mig 2006 när jag väntade vår lilla ängel Adam.
Blir så jäkla trött på denna läkare!!
Har haft diskussioner med dr igen om min dificile och de vill ta nya toxinprover och avvakta med behandling (det kan läka ut av sig själv) då jag inte varit sjuk sedan den 19. Känns skönt. -
Grazila: Lyyyyycka till
Kanske bebis snart då, vem vet!
Thalis: Vi finns här när du lugnat dig! -
Vad skönt att det löste sig till slut. Tyvärr är det ofta så idag att man måste skrika och bråka för att få nån hjälp alls. Jag tackar min lyckliga stjärna för att jag stod på mig och själv ringde till Lund och fick en tidigare kontroll av tappen (då det upptäcktes att jag var öppen och hade buktande hinnblåsa, två dagar senare sattes cerklage akut). Hade jag inte gjort det hade min bebis kommit hemma. Så fruktansvärt skrämmande tanke! Lycka till imorgon!!!Thalis skrev 2010-08-02 15:04:42 följande:Penny: Hur går det?
Länkar till orsaken till varför jag är så förbannad.
www.familjeliv.se/Forum-5-98/m53762956.html
.........................
Måste ge lite beröm till sjukvården oxå :) Här var det nyss "storlarm" (okej inte riktigt!) då jag satt på sängkanten och drog ett djupt andetag och då bara riiiitz i kejsarsnittsärret och så bubblade det till. Blev jätterädd att nu jäklar sprack ärret där inne! Men CTG var fint och ulj av livmodern var också bra, vatten fanns där så nåt hål kan det inte vara. Blöder inte och har inte ont så det var förhoppningsvis ingenting. Pjuuuh..... -
Hur mår du idag?? Din stackare, kan inte varit nån hit det där :(Grazila skrev 2010-08-02 19:05:51 följande:Thalis, visst är det skandal. Exakt orsaken varför jag dissar allt som har med MVC att göra och bokar tid hos ÖL så fort jag blir gravid :/ Sanslöst!!
Nä FAAN det blev inget idag, för knuten och en stor del av stumparna var så överväxta att läkaren misshandlade mig en bra stund för att ens inse att det förhöll sig på det viset. Skickades hem med en tid på op onsdag
Kan ju säga att smdr har förvärrats kraftigt av detta grävande. Läkaren föreslog att vi "som på andra ställen" inväntar förlossningsstart och klipper när det ändå gör ont och drar. Jag undrar bara var fan man gör nåt sånt medvetet??? Med risk att jag går sönder, smärtan är ju outhärdlig. Och då skulle det alltså vara ett alternativ???
Nästa grej var att han tyckte vi skulle sätta igång mig i samma veva om det inte kommer igång av att man manipulerar med cervix och skär i slemhinnan för att komma åt knuten. Varför sätta igång? Ser nån detta som en fördel? Jag tycker en naturlig start känns mer... tilltalande. Nä. Alltså dagens upplevelse var... inte bra. Dr tyckte att "men det är väl skönt att veta när det blir"?! Eh joo.... men nää...!
Ikväll blir det soffdepp säger jag bara. Och ont har man helt i onödan.Vi har köpt vagn nu faktiskt. Känns okej men lite pirrigt ändå. Vet ju dock sedan förra graviditeten att en vagn/säng/kläder etc inte gör sorgen värre, för mig var det nästan skönt att jag hade nåt att spara som minne (kläderna). Nåt annat har vi inte fixat, vi lär få tid till det när han ligger på neo :o)Dallis skrev 2010-08-01 22:46:25 följande:Vi var och beställde barnvagn i veckan och blrjan av OKTOBER ska den komma. Hoppas nu bara att Plutt får bo kvar i magen tills dess!
Hur har ni andra det? Har ni vagn, säng, bilstol etc klart?
Jag tänker på er alla varje dag och skickar all styrka jag kan undvara! -
Brrr.... Hoppas det inte är han som ska op dig imorgon!!Grazila skrev 2010-08-03 12:16:43 följande:Mm man kan ju undra. Trodde först han var städare eller nåt när han ropade upp mig (sant!!).De värsta smdr har lagt sig, men har lite ont än. Värst mår jag psykiskt efter att ha bearbetat allt som sades igår och ältat händelsen fram och åter. Dels så fattade han inte hur cerclaget skulle dras trots att jag förklarade. Han trodde alltså att man ska klippa av hela knuten förstod jag i efterhand. Thank God att han inte gjorde det! Inte alls säkert att man fått tag i nån ände att dra ut resten med då. Lite najs att ha ett snöre som sitter kvar i tappen... :PPennyJenny skrev 2010-08-03 10:09:47 följande:Hur mår du idag?? Din stackare, kan inte varit nån hit det där :(
Dels så avslutades vårt möte med ett "Vi ses på onsdag". Om han är på op så smäller jag av. Vad tror ni han kan göra med en skalpell? *snyft* -
Lycka till, håller tummarna!Grazila skrev 2010-08-04 04:54:07 följande:Trodde jag var van vid det mesta, men så visar det sig att man är extremt känslig för minsta grej som inte går enligt plan. 2 timmars sömn, snart bär det iväg... måtte det gå smidigt nu!
Hjälper att tänka lite på er andra, så mina "problem" får rimliga proportioner!
Tjing! -
Hej tjejer
Hoppas ni alla mår bra! Jag har varit på TUL idag och liten vägde hela 1004 gram :) Imorgon är jag 27 fulla veckor, känns otroligt bra. Ska på mätning av cervix och livmodervägg under em också då jag har börjat få mer ont i mitt ärr. Dr har pratat med neonatal och nu är det bestämt att det blir planerat snitt i v30!! De har ju sagt 32, gärna 34 förut men det har blivit ändrat. V30 känns dock helt okej för min del. Får se om jag klarar gå så länge till dock, det lär väl synas på VUL idag om inget annat... -
Härligt att höra :) Snart får du snusa bebis (och jag med!!! Bara 3 veckor kvar max, helt plötsligtGrazila skrev 2010-08-04 12:59:46 följande:Hej hopp o tack för allt pepp, tjejer! Såklart det va samma doktor..!! Men han har skött sig idag (om han inte tappat nåt därinne el dyl, eller vem vet, kanske klippt av fel grej)
. Betydligt trevligare bemötande också, han var kanske stressad sist. Jag kan vara rätt snabb med att avpollettera nån, men förtroendet för läkarkåren har ju fått sina törnar.
Knappt nån smärta sen jag vaknat, bara några smdr och en väldigt upprörd bebis. Det blödde tydligen ymnigt när han skar, men sen har det avtagit. Kanske 4 droppar på bindan.
Jag är sååå lättad! Nu ser vi framåt igen :)
Åh PennyJenny, vad härligt m. v.27+! Grattis! Nu ska det gå bra! Uppdatera om hur det ser ut!
)
-
Jag har tydligen en läkare som varkens håller sitt ord ELLER kan räkna! Fick nu prel snittdatum den 6 september! Hallå! Då är jag nästan inne i 32 fulla veckor. Var på ulj när hon sa det så jag kände bara att det var himla "sent" men hon säger "Då är du i v30, jag försökte få i v30+0 men de kunde inte den dagen".
Har gjort VUL precis och hon är pissdålig på det oxå (jag är så trött och sur just nu). Kollade bara lite snabb att "mjooo, det ser nog ut som sist ungefär". Jo, det kanske det gör men han som kollade mig då är en av sveriges bästa ulj-läkare och fick ju visa henne saker hon inte kunde se. Livmoderväggen kollade hon inte alls, för det förstod hon sig inte på. Grrrrr.................... Är iaf öppen hela vägen med hinnblåsan hängade ner i hela cervix. Den hänger dock inte utanför ännu, skönt.
Är så grymt frustrerad nu, och trött på alla bud hit och dit. Man vet ju aldrig vad som gäller.