• Trassel

Cerclage?

MiScHoOo,
    det är nog mindre stressande för dej att vara hemma och nu när du kommit så långt så är ju 2,5cm tapp helt ok! Jag gick ju utan cerkalge sista månaden med Sander och var två cm öppen och i stort sett ingen tapp kvar så det verkar ju kunna gå det med. Den förlossningen började med att jag låg och vilade och kl 19.00, när sportradion började, knakade det till och vattnet började sippra. Inga förvärkar inget ont alls men eftersom jag skulle få penicillin när vattnet gått åkte vi in men det var inte förren 23-24 som jag hade etablerade värkar med 3-4min mellanrum. Sen är han född 03.39 så det gick helt ok.

Vixan, det låter ju perfekt med en nattsovande liten tös! Kan beställa en sån?

Mamma till Gabriel f/d 25/8 2007 & Sander f 4/12 2008
  • Trassel

MiScHoOo, nej det ska nog gå bra med ditt cerklage! Hur långt innan du blev gravid fick du det inopererat? Och snittet går säkert finemang det med!

Penicilinet fick jag i dropp så det hanns med och det sa de när Sande föddes att det hade hunnit gå igenom, det kändes på lukten

• Trassel
    Melinda, kul att höra om hur det var och att det gick vägen till slut trots lite seg start! Tar gärna en fika en dag sen när du känner dej redo!Måste ju få se Ingo på utsidan också!

Viola, Gabriel föddes ju i 21+4 och jag räknades både som omföderska och inte, det var väldigt olika faktiskt. Jag kände mej som en omföderska i alla fall.
  • Trassel

MiScHoOo, bäckenet låter som en trolig orsak och så släng på foglossningen på det så kan jag tänka mej att det gör ont! Som sagt ovan, tänk på att hålla ihop kroppen och små steg och håll ihop benen när du sitter osv. Har du något bälte?

Kramig, Beklagar verkligen! Förlorade min första son, i v 21+4 2007, så som du beskriver, tyst öppnande och inga värkar.
    Vet också att de måste påpeka missfallsrisken vid cerklaget men nu andra gången jag har det sa de inget om det. Har heller aldrig hört om nån som just vid sättandet av cerklaget har fått missfall.
    Några genom åren här i tråden så har cerklaget inte funkat lite längre fram men vad jag kan påminna mej just nu utom för mischooo så har det funkat över de kritiska veckorna, rätta mej nån om jag minns fel?
    Hoppas att ett planerat cerklage funkar för dej med nu lite längre fram när det är dags!

Ska också på läkarbesök imorn så får vi se hur det står till. Som Viola sa, alltid lite nervöst!

• Trassel

MammaMys, å vad segt... men snart så!

MiScHoOo, håller tummarna för tre veckor till det ska nog gå vägen!

Var på koll idag men eftersom jag känner mej helt ok och alla prover var utan anmärkning ( kors i taket! ) så tyckte hon inte att jag behövde hoppa upp i gynstolen. Känns jättekonstigt men det känns helt ok!
    Det fanns tyvärr inget schema upplagt i januari annars hade jag fått min klipptid idag, kanske får jag den nästa vecka. Det kommer bli i mitten på januari i alla fall, 7-8 veckor kvar!
    Sen kan det ju dröja för det men det trodde hon inte....

• Trassel

Njae, närma sig känns ju lite fjärran Som sagt,, det går fortare för alla andra Men det är ju inte så långt kvar trots allt och jag hoppas julen snabbar på väntandet lite!

Viola, Tappen sköter sig!!

Mammamys, ombud till Ullared är nog bättre än att åka själv

MiScHoOo, du får be mannen ta fram och packa ned det som ska med!
    Jag vet inte hur dt är hos er men här får man inte tillgång till några våtservetter och det första svarta bajset sitter som klister i rumpan så ta med egna våtservetter!

• Trassel

MiScHoOo,
    Man glömmer ju själv men förutom det mest vanliga så jag tog med egna bindor, man tröttnar rätt snart på madrasserna man får i trosorna.
    Sköna kläder till dej, en egen filt till bäbisen tog vi med, en stooor godispåse ( belöning!! ) Öronproppar tog jag faktiskt med också. En bra handkräm för man tvättar sönder händerna med en nyfödd. Hade allt i en väska på hjul, smidigt när man ska hem sen och ska kånka på allt ( som man inte får)

• Trassel

MiScHoOo.
    sist fick jag dela rum under dagen med en mamma som pratade i telefon hela dagen och varje samtal började med " Det känns som jag sket ut en melon, jag kan knappt röra mej" varpå hon pinnade iväg ut och rökte....
    Då var jag rätt glad att jag fick med mej öronproppar och på em fick jag ett eget rum.
    Lite belöning är kanon att knapra på!

MammaMys,
    Ja bara torra lappar med lite vatten på kom man ju ingenstans. Lyckades jaga rätt på lite barnolja efter ett tag sist.

Becka,
    visst är det segt... har du inget roligt pyssel att ta tag i?

Idag tog jag bilen upp till skogen och plockade lite granris och mossa! Hade jag aldrig gjort sist men det funkade faktiskt. Tog det luuugnt och fint...

• Trassel

Jomajano, det låter ju konstigt att de ska klippa cerklaget när förlossningen sätter igång, det tror jag ingen här gjort innan om det inte varit så att förlossningen satt igång lite tidigare och de varit tvugna att klippa då.
    Runt v 36+0-37+0 verkar vara det vanligaste, på mej så vill läkaren klippa mellan 35+0-36+0.

Lill Z, hoppas det onda lugnar ner sig. Jag har kännt av mina cerklage som mest veckorna efter ditsättandet sen har det blivit lite bättre.

• Trassel
    {#emotions_dlg.flower}Slapptapparnas BFlista{#emotions_dlg.flower}

Vixan BF 28/10 Klipp 11/10 född: 2/11 i V 40+4
    FruHellström BF 4/11 klipp 12/10 född:24/10
    MeOnFire BF 4/11 Klipp 11/10 född:3/11
    Melinda88 BF 19/11 Klipp 25/10 född:11/11
    Mamma mys BF 27/12-11 klipp: 29/11 född:???
    MiScHoOo Bf enligt rul 9 jan, snittas 27 dec
    Silverklar BF 24 jan 2012 klipp:5/1  född:???
    Pupp BF 30/1,Snitt i början av januari född: 20/10 i v. 25+2
    Trassel BF 15/2 -12  Klipp ??? född:???
    Violatricolor BF 10/3-12 klipp???född:???
    Becka81: BF 20/3-12 klipp??? född???
    Lill Z  BF 12/5-12 snitt i mitten av april
Svar på tråden Cerclage?