• Trassel

Cerclage?

Hej på er gamla och nya cerklagare!
    Jag var gravid men tyvärr slutade det i missfall för några veckor sen, ett tidigt sådant. Jag vill ändå hålla lite knas på er härinne så nu har jag er i mina favorittrådar! jag får återkomma ordentligt när det är dags för ett nytt +

Thalis, Å men grattis!! Gudars så söt!! Vad härligt att allt gick väl trots stor dramatik!

Magda, skickar över ett gäng med styrkekramar! varje dag är ju värdefull så tidigt så klarar hon en vecka så är ju det jättebra! Håller självklart tummar och tår!!!!

• Trassel

Jättekul att se att det är ett gäng goa cerklagare som är gravida!
    Nej det var tidigt, jag kan inte exakt säga men runt v 6 troligen. det var väääldigt oplanerat och mensen var oregelbunden som vanligt så det var nog v 6. Känslan av att det kan ha varit ett väldigt tidigt ma är rätt stark med. Jag hade dåligt med graviditetssymptom och jag hade inte speciellt ont av missfallet och det blödde inte särskilt mycket s jag tror att det stannade av tidigt. Nått var förmodligen inte rätt.
    Men nya tag är det som gäller. Just nu har vi halsfluss hela familjen så denna äl kankse det inte blir...

• Trassel

ISSEN, skönt att det går bra att vila! 2cm är inte fy skam alls! Det finns de som haft kortare tappar som har hållt länge! Min med cerklage höll sig faktikst runt hela 4cm vilket känns som jättelångt men även som ogravid så håller den sig där omkring. När cerklagt var klippt försvann den rätt snabbt.
    Tapplängden kan variera lite ändå, när barnet blir större och trycker lite nedåt kan den bli kortare och gör den inte det kan den vara lite längre.

Magda, varje dag som din kompis klarar är ju jättebra! Hoppas det går vägen nån vecka till för att komma på ännu säkrare mark!

• Trassel

Schäfer, Grattis till lillebror! Det var dramatiskt men det låter ändå som allt är bra nu? Stora kramar!!!

Magda, vad skönt att hör att det ändå gått så bra! Låter som en strak liten dam! Hoppas allt fortsätter se så här bra ut!

Mamma till Gabriel f/d 25/8 2007 & Sander f 4/12 2008
  • Trassel

Schäfer, det går säkert bra med lite ljus och lite extra mat. Vänder det så brukar det ju rätta till sig ganska fort. Så gjorde det för Sander i alla fall!
    Det gör väl inget att du är lite gråtmild, det brukar ju alltid lätte lite på trycket så gråt du!
    Hoppas det nu redan på eftermiddagen är bättre och att du sitter med honom i famnen! Hjärta
    Vad heter lillkillen, har ni kommit på något fint? Och hur stor är han?

Kramar!!!!

• Trassel
    Schäfer, Å finaste Melvin! Han var inte så liten då för v 36! Härligt att höra att det går bra! Sander åt upp sig nått otroligt efter att han fått lite tillägg och solat lite ( och han var ju verkligen ingen liten kille från start...)
    De för himla söta när de ligger och solar, som små tvättbjörnar
    Kramar igen!

Smulan, hej på dej också! Hur är det?
    Tack, ja mf var verkligen inget roligt det heller Väntar på att kroppen ska hoppa igång men både äl och mens lyser med sin frånvara, just nu har jag foglossningsont som attan vilket borde tyda på antingen det ena eller andra.
  • Trassel
    Smulan, ha ,ja Vabruari är det väl det heter? 20 månader redan! Ja jösses! Ja och Sander är väl typ 27 månader! Tiden går fort! Med lite tur är äl äntligen här men vi får se! Krya på er!
  • Trassel
    Issen, trådarna de lämnar kvar kan kännas, kanske det som du känner? Hoppas också cerklaget gör susen nu
  • Trassel

Det är ju alltid bättre med en planerad op än akut och det är ju oftast rätt bra odds även om det verkar som att de aldrig törs lova något. Går man bara på kontroller så är det ju under rätt bra kontroll! Mitt satt väldigt bra och det var inga konstigheter med det under de veckor jag hade det ( från 13+4- 35+4 nånting) 
    Min läkare sa att de lämnade rätt långa trådar så att det skulle vara lätt att klippa det sen och jag kunde känna hur det stack till ibland. Kände också av att cerklaget satt där men det var aldrig obehaglig bara att det var något där.
    Det kändes lite från och till och kanske mest i början. 

• Trassel

SaraDK, Förstår att det är en jobbig väntan! Hoppas allt ser bra ut! Bra att de ändå kollar ordentligt. Många kramar och hoppas på bra besked!

Svar på tråden Cerclage?