Cerclage?
Mammamys, Lycka till!!!! och grattis till 24+0!
Mammamys, Lycka till!!!! och grattis till 24+0!
FruHellström, du kan nog räkna med cerklage, ingen idé att chansa på det!
mammamys, fint med bra tappkoll! Jag har min om en vecka och usch vad långt bort det känns. Denna cerklagegravidietet är sju resor jobbigare än den förra och det är halva tiden kvar , minst....
Å, sitter och håller på med sjukskrivningspapper. Denna djungel!! Och allt ska beskrivas på typ två rader.
Fru Hellström, jag hade en ovanligt medgörlig tapp sist men det blev cerklage ändå. Denna gång börjar jag tveka på om det kommer vara lika medgörligt. Det trycker en del tycker jag svårt att avgöra vad det är som känns...
Meonfire och Vixan, men vad roligt med samma dag! Då får vi se sen då hur långt ni går efter klipp!
Mischooo, ingefära i varmt vatten ( tevatten) och lite honung i brukar vara skönt för halsen. Drick hellre varmt än kallt vatten men gärna mycket!
Vixan, sist så hade jag sjukskrivning fram till v 30och därefter HP ( 10 dagar innan bf tror jag man kan få det om jag minns rätt? ) sen tog jag en del kompdagar jag hade. Kanske blir samma sak denna gång, jag blir sjukskriven ca en månad i taget. Nu har jag bf 15/2.
FruHellström, tappen börjar mjukna när den blir mogen så det kan ju vara det som är på g? Det kan säkert vara lite valfritt men om nu tappen redan börjat mogna så skulle jag nog helst vilja ha cerklage nästa gång också men det kan du ju ta då! Men det är ju bra att man kan prata igenom det med läkaren och se vad de säger och så får man ta det från det helt enkelt!
Spännande med så många som har klipp samtidigt!
Mitt förra cerklge satt högt upp , de hade sparat långa trådar för att det skulle vara lätt att klippa. Jag behövde ingen smärtlindring. Det tog väl knappt en minut att klippa bort och ja det kändes men absolut ingen fara tyckte jag. Det gick ju väldigt snabbt och smidigt, skillnd är väl om de ska hålla på och greja i 10 minuter...
Silverklar, jag skulle nog också luta åt ett akut cerklage med det du berättar. Om tappen ändå ser hyfsad ut trots funneling ( tratt) så är det ju lite mindre risker med cerklaget. Det läskiga är ju att det inte alls är säkert att man känner av att man öppnar sig. När vi förlorad vårat första barn fick jag ingen som helst förvarning, det bara hände.