• Thalis

Cerclage?

Schäfer skrev 2010-10-18 11:53:06 följande:
    Hon vägde 530 g när hon föddes men gick såklart ner en hel del efter förlossningen... Hon låg 6 veckor i Uppsala och sedan på sitt hemsjukhus och blev utskriven samma vecka som BF
    Vilket solskenshistoria!!!
    Snart mamma- igen!!
  • Thalis
    Dallis skrev 2010-10-18 12:55:03 följande:
    Tigerkaka: STORT GRATTIS!! Vad skönt att allt har gått bra! Tänk vad ett litet snöre kan åstadkomma :)

Idag är det dagen D! Ska snart sätta oss i bilen för färd ner till Lund och cerklageklipp. Känns så sjukt overkligt.
    Jag hoppas att jag kan få lustgas, så det blir mindre smärtsamt..

To be continued ;)
    Tjohoooooooooooooo!!
    Lycka till, det kommer att gå kanon!
    Kram
    Snart mamma- igen!!
  • Thalis
    MagdaA skrev 2010-10-24 15:47:50 följande:
    Maria3: som jag förstått blir inte tappen mer försvagad för varje graviditet, utan snarare är det väldigt individuellt mellan graviditeterna. jag t ex fick ceklage vecka 20 förra gången då man såg att det började ge efter. nu är jag i vecka 24 och har inte behövt knyta åt ännu...
    Fast tappen kan bli försvagad för varje förlossning, och det kanske är var Maria menar.....?
    Snart mamma- igen!!
  • Thalis
    karo skrev 2010-10-24 16:04:02 följande:

Jag skulle nog gärna vilja bli sövd men det har aldrig varit prat om det.. Börjar att bli riktigt nervös nu för ryggbedövningen. Känns som att jag kommer blie en "barnrumpa" som ligger och vägrar  och inte låter någon röra migSkäms
    På erat förberedande samtal träffa ni då de på NARKOS som skulle utföra bedövning/sövning, det har inte jag gjort. Utan först träffa gynläkare (inte han som ska göra cerclaget) som gjorde undersökning och undra om jag hade några frågor, Sen fick jag träffa en BM som tog blodprov kolla även blodtrycket. Hon tala om när jag skulle infinna mig på avd, samt gav instruktioner på Hibiscrub dusch...

En mycket nervös Karolina.....

Hej Karolina!
    Du har rätt att kräva att bli nedsövd! Det har jag krävt 2 ggr och det har gått hur bra som helst!!
    Man blir skitnervös tyvärr så hör det till men det kommer att gå kanon!
    Jag har båda gångerna träffat samma narkosläkare och då har vi pratat om narkos och vad som kommer att göras. Denna gång blev det lite mer prat om hur det hade gått förra gången, och då jag hade kräkts på uppvakningen så fick jag "kräkmedicin" denna gång.

Tillåt dig att vara nervös,det är ju helt normalt!
    Kram
    Snart mamma- igen!!
  • Thalis

Liisa: Jag känner igen ditt nick,trodde att det var från den gamla cerklagegänget,men eftersom du skrev att du inte behöver cerklage så vet jag nu inte!!
    STORT GRATTIS !!!!

Snart mamma- igen!!
  • Thalis

Ninnis: Vad jobbigt det måste kännas! Förstår att du oroar dig för att gå igenom det hela en gång till! Men det kommer att gå kanon!

Och skönt att er son får stöd!
    Vår dotter kommer att utredas av BUP,och vi har sett mycket som tyder på ADHD. MEN eftersom hon adopterades vid 5 år så vet mán inte hur mycket som kan vara ADHD och mycket beror på tiden innan adoptionen.

Snart mamma- igen!!
  • Thalis
    Liisa skrev 2010-10-25 10:45:39 följande:
    Du har så rätt Thalis...jag var med där för jag skulle ev ha fått det förra grav men det blev inte så....men tror inte att jag kommer få något denna gången heller då Theo kom i v.37 så...
    TACK & Grattis själv
    Tack tack!!
    Vad skönt att du slipper cerklage!! Önskar att vi alla slapp det!
    Det är jättekul att vi är så "många" från det gamla gänget som är återigen på smällen !!

Bara inte Småfötter kommer in i tråden och säger att hon väntar trillingar!!!
    Hahahahaha nä,jag kan tyvärr inte glömma Småfötter
    Snart mamma- igen!!
  • Thalis
    Liisa skrev 2010-10-25 10:55:03 följande:
    Ja det är jätteskönt & jag önskar ni alla skulle få slippa...
    Ja men det är ju superskoj, letade efter "gamla cerklage"-tråden men hittade den inte...
    Oh nej Småfötter vill vi inte behöva råka ut för igen...kan inte glömma jag heller......
    Gamla tråden är nog för gammal, man kan bara gå tillbaka 6 månader!
    Jättetråkigt tycker jag...
    Snart mamma- igen!!
  • Thalis
    Schäfer skrev 2010-10-25 11:14:33 följande:
    småfötter...usch...får rysningar...Kräks

Liisa: vad jobbigt med panikångest... Hoppas du får må bra under graviditeten!!! Själv tycker jag att det är jätte jobbigt nu...bara väntar på att allt ska gå åt helvete Jag är i "mina kritiska veckor" kom jag på igår så inte så konstigt att allt känns jobbigt... Tyvärr lär jag nog få ha det så här i någon månad till innan det känns bättre.

Niinis: är övertygad om att SöS är duktiga också! Även om det inte sätts lika många där som på KS så finns det med största sannolikhet en gammal räv som satt ett gäng på 80-talet när det var så mycket vanligare med cerklage
    På KS är man ju alltid nervös för att få en "elev" i stället...

Thalis: börjar du jobba snart? Hur känns det?

Magda: fick du tag i specen? Är det lugnare idag?

Har mått skit dåligt senaste dagarna och kom som sagt på igår att jag är i min mest kritiska period. I mina första två graviditeter var det i denna vecka som jag har blivit inlagd... Så jag gissar att det kommer kännas så här nu i någon månad innan det förhoppningsvis känns bättre...
    Oroar mig för undersökningen på onsdag också...tänk om jag öppnat mig mer Vill så gärna få behålla denna lilla skrutt...
    Jag mådde också jättedålig under mina kritiska veckor! Jag hade värsta härdsmälta och grät och grät och grät!
    Det kommer att gå hur bra som helst för oss alla,det något vi alla måste tro på! Men vi kommer att oroa oss tills vi har våra bebisar i famnen och sedan kommer vi att oroa oss för allt annat som tillhör föräldrarskapet!!

Jag börjar jobba den 3 november och det känns lite sådär! Jag vill så gärna jobba men har drabbats av foglossningen från helvetet. Kan knappt gå och det är rena pinan att vända sig i sängen eller ändra sittställning.
    Så vi får väl se om jag får börja jobba igen.
    Snart mamma- igen!!
Svar på tråden Cerclage?