• Thalis

Cerclage?

Schäfer skrev 2010-10-25 11:22:08 följande:
    Thalis: fy för foglossning Mitt bäcken knakar och hoppar varje gång jag vänder mig i sängen eller ska gå upp på toa...men än så länge är smärtan överkomlig... Lider med dig! *kram*
    Jag hoppas att det stannar där för dig, detta är ju förjäkligt!!!
    känner du när det hoppar eller hör du det?
    Ja kan både höra och känna det,skitläskigt!
    Snart mamma- igen!!
  • Thalis
    Niinis skrev 2010-10-25 14:25:08 följande:
    är du också gravid nu? vilken vecka isåfall? har du cerklage? tänkte på det där med att du jobbar...

Är i v.22+3 och jepp jag har cerklage

Kommer bara att få jobba 50%

Snart mamma- igen!!
  • Thalis
    Liisa skrev 2010-10-25 22:32:34 följande:
    Mm har vart rätt jobbigt med panikångesten, fick min första attack i jan 2010, beror mkt på stress & sömnbrist, har vart för mkt under de senaste 4 åren helt enkelt. Såhär i efterhand kan jag ju konstatera att jag troligtvis hade panikångest även under grav med Theo......

Oh gumman jobbigt att vara i de "kritiska" veckorna, vet inte riktigt vad jag ska säga men en stooor bamsekram skickar jag till dig Hjärta
    Jag fick rätt ofta sådana attacker när jag väntade Alex  och fick lära mig hur jag skulle "lyfta" bort elefante från bröstet.
    För mig kändes det som om en elefant satt på mit bröst och jag kunde inte andas och fick värsta paniken.
    Jag skulle andas in genom näsan och ut genom munnen och äkna till 10 vid varje inandning och utandning och mentallt lyfta bort elefanten.
    Det funkade för mig.
    Jag hade för 2 veckor sedan en sådan attack,det var inte roligt!!
    Snart mamma- igen!!
  • Thalis
    Liisa skrev 2010-10-25 22:43:33 följande:
    Oh tack för tipset, är verkligen inte kul när man får de där attackerna.... går just nu på Uppsala Universitet, pyskologimottagningen & får behandling av en psykologstudent & det har blivit mkt bättre sen jag började där o det är skönt, men nu har jag sovit lite dåligt på sistone, vart uppe lite för sent, & blivit förkyld så nu är det lite mera än på länge men ändå inte speciellt farligt som tur är.
    Själv får jag tungt att andas o molande, diffusa konstiga känslor runt bröst/hjärttrakten så man tror ju det är något fel varje gång, sååå obehagligt. Domnar i tungan, läpparna, får yrsel, mår illa fryser osv....
    Hoppas man blir helt fri nån gång....

Men ska anamma ditt tips då det blir tungt att andas men än så har det vart lugnt *peppar peppar*
    Usch! Det är så himla jobbigt! Känner igen det där med bröstet och hjärttrakten fösta gången trodde jag att jag höll på att få hjärtflimmer.
    Bra att du får hjälp med behandling,tekniken som jag lärde mig av läkare är en nödgrej det optimala är ju behandling!!
    Bamsekramar!!
    Snart mamma- igen!!
  • Thalis
    Liisa skrev 2010-10-25 22:51:08 följande:

Thalis: tack ja det är sååå obehagligt att det är sååå fysiskt. Nu har jag ju vart rätt skonad speciellt senaste månaden o det är nog mycket tack vare att jag går på behandlingen. (KBT) tror att det kan vara till bra stöd nu under graviditeten, men skönt att få lite "nödtips" oxå.
    Jag har ju trott jag ska få hjärtinfarkt eller nåt o det är inte nå roligt det heller, hjälper ju inte till att man dessutom är vääääldigt överviktig....så tankarna snurrar ju igång direkt då man haft en  attack.

Kram till dig med tjejen...

Förresten, när är du beräknad?

Vad vi måste gå igenom här livet!! Men vet du vad, vi bilr bara starkare av alla dessa prövningar även om jag helst sett att vi sluppit!
    Jag är beräknad till den 24/2 men det blir nog i slutet på Jan eller början på Feb
    Snart mamma- igen!!
  • Thalis
    Liisa skrev 2010-10-25 22:57:44 följande:
    Ja det är väl så....du har så rätt....men ibland undrar man när 17 man ska få bara vara utan alla dessa problem...
    Oh vad häftigt...jag var beräknad till den 24/2-2009 med Theo, han kom 6/2-2009

Själv är jag beräknad till 30/6 enligt FL's graviduträkning efter senaste mensen... men det blir nog ett par veckor innan..
    Coolt! Min Alex är född den 25/5
    Jepp maken och jag myser alltid vid samma årstid hahahahaha
    Snart mamma- igen!!
  • Thalis

Maria: Stort grattis till tösen!!!

Dallis: Vill du att vi tar ett snack med busfröet? Håller tummarna på att han/hon kommer snart!

Grattis till alla lyckade operationer och undersökningar!!!

...........................................................................................................................................................................................

Niinis: Vad är det för jävla puckoläkare du träffade? Fy sjutton vad jag hade blivit galen om en läkare sagt så till mig!
    Nä,nu är jag förbannad och har lust att skälla ut någon!
    Kram på dig gumman och kom ihåg att vi stöttar dig!
    Bamsekramisar

Snart mamma- igen!!
  • Thalis
    PennyJenny skrev 2010-10-28 10:28:38 följande:
    Tyvärr verkar det inte vara en alltför ovanlig inställning av läkare. Jag råkade själv ut för flera stycken under vår resa som sa "Tänk för f-n över detta" och "du vill inte ha ett för tidigt fött barn i kuvös" (va vet dom om det hellre ett barn i kuvös än inget barn alls!!!) och "ett barn som dör sörjer man en tid, ett handikappat barn för livet" osv. I mina öron MYCKET märliga argument för att jag inte skulle fortsätta kämpa. Jag har förlorat ett barn och blev helt vansinnig när dr sa det där om att man sörjer ett barn en tid. Hallå i huvudet liksom...

Så Niinis, gå på din magkänsla och kämpa på om du känner att du vill och orkar. Jag gjorde det och vi hade några djävulskt jobbiga månader men nu har vi också en belöning för livet!

kram
    Men jösses!!!
    Är så himla glad för mina läkare! Visst man har varit småförbannade på dem men de har alltid utrryckt att de är så glada att vi väntar barn igen och att det kommer att gå lika bra som med Alex!
    Blir matt av att läsa om dessa puckon!!!
    Snart mamma- igen!!
  • Thalis
    PennyJenny skrev 2010-10-28 10:36:11 följande:
    Ja, jag blir rätt matt bara av att tänka tillbaka på det faktiskt. Tur man inte lyssnade på dom!
    Just nu känner jag mig lite våldsam och skulle hemskt gärna vilja veta deras namn och telefonnr så jag kan ringa och skälla ut dessa puckon!!!
    Men allvarligt vart tog empatin vägen för dessa läkare?
    Snart mamma- igen!!
  • Thalis

Kommer om en stund med mitt recept på Spalimpan som jag äter varje dag och allt löser sig för mig också hahahahahaha!!

Snart mamma- igen!!
Svar på tråden Cerclage?