• MagdaA

Cerclage?

hej på er

här fortsätter det med små blödningar. vaknade i natt igen med en liten blödning. Känns jobbigt men det är väl bara å gilla läget å hoppas det går bra.

Ebba har fått en lillebror! Vår Älskade Alexander är här!
  • MagdaA
    PennyJenny skrev 2010-07-03 12:35:46 följande:
    Vilken vecka är du i nu? Jobbigt med blödningar :( Vad säger läkarna? Min dr har bara sagt till mig att jag måste säga till om jag börjar blöda för då kan det vara så att cerklaget har börjat "skära sig in".
    Jag är bara i vecka 8 och har inte något cerklage än, så det kan inte vara det som spökar.
  • MagdaA
    PennyJenny skrev 2010-07-03 16:32:03 följande:
    Aha, okej! Då håller jag tummarna för att det bara är som det spökar allmänt för dig. Har själv haft stora problem med blödningar i 3 av 4 graviditeter och vet hur jobbigt det kan vara :(
    Jag hade problem med blödningar i båda mina tidigare graviditeter så jag borde väl vara "van" och veta att det är så för mig, men man kan ju ändå inte låta bli att oroa sig.
  • MagdaA

Hej tjejer!

Många kramar till er alla! Kämpa på! Förstår att ni har det riktigt tufft! Har legat själv och vet hur jobbigt det är!

Vaknade i morse igen med en liten blödning. Verkar som jag måste vänja mig vid att det är så varje morgon... händer det extra mycke i livmodern på nätterna? Tänkte om det är det som gör att jag blöderlite varje natt? För jag tycker ju att belastningen borde va mindre eftersom jag bara ligger å sover...

• MagdaA
    PennyJenny skrev 2010-07-04 14:37:30 följande:
    Okej en dryg vecka längre än jag då! Bara önskar att tiden kunde gå fortare... Har fått en bricanylinjektion nu då jag hade vääldigt mkt sd :( Är så sketans rädd att detta ska gå fel, orkar inte förlora en liten till. Detta är min sista chans till en bebis, sen är min livmoder "förbrukad". Det får bara inte gå fel *ledsen*

Kram till alla kämpar här ute, vilken tur att ni finns!!!
    Vad är det för problem med din livmoder?
  • MagdaA

Hej på er!

Hoppas ni har det bra i värmen!

Här är det bra. Har inte haft några blödningar på 2 dagar vilket känns skönt! Igår var jag och införskaffade ett par 3/4 jeans och en kjol i mammamodell, är i vecka 8 men jag har redan kläd-problem. Mysig med kula

Hoppas ni alla mår bra och att alla bäbisar stannar i magarna! KRAM!

• MagdaA

almam: grattis! Hoppas allt har gått bra! Vilken vecka kom han i?

• MagdaA
    PennyJenny skrev 2010-07-08 09:16:15 följande:
    Tjoho, 23 fulla veckor idag Äntligen är mitt första riktiga mål på denna mardrömsväg!!! Det trodde jag aldrig i v18 när livmoderhalsen började utplånas :) Hoppas innerligt på minst 3-4 veckor till iaf.
    Grattis! Förstår att det känns helt underbart! Här är det 12 fulla veckor som är första målet, en bit kvar tills dess, sen är 21+0 nästa mål.
  • MagdaA
    PennyJenny skrev 2010-07-09 14:06:11 följande:
    Nu har jag fått lite mer klarhet i hur cerklaget satt igår. Det sitter alltså 13 mm nedanför inre modermunnen och där buktar hinnblåsan ff ner. Under cerklaget är det stängt (!!!) 1,5 cm vilket ju är jättebra. Så dr är mkt nöjd, cerklaget sitter där det satt från början. högre kunde han inte sätta det då jag var så öppen och med så kraftigt buktande hinnblåsa att det nog hade gjort hål på hinnorna direkt iställlet.

Och idag sa han för första gången inte att vi tar en dag i taget Nu planerar vi för veckor framåt sa han :))
    Åh! Vilka härliga nyheter! Det låter ju toppen! Kämpa på!!!
  • MagdaA
    PennyJenny skrev 2010-07-12 17:38:44 följande:
    Verkar ha blivit ändrade planer och jag kommer få sprutorna i 24 fulla veckor, i övermorgon. Hoppas man kommer dit bara!! :o) Liten kan titta ut precis när som helst, ingen vet så därför tror jag att (en annan) dr tog det beslutet idag, känns bra.
    va skönt å höra! kan verkligen va tvära vändningar på besluten ibland.
Svar på tråden Cerclage?