-
Om det går att se så vill vi gärna veta. Men vi kommer nog hålla det för oss självaSchäfer skrev 2010-09-21 07:00:21 följande:Magda: vad skönt att allt såg bra ut!!! Läskigt när man får ont så där... Så ni ska ta reda på kön? Spännande
Jag har fått för mig att det är en tjej, och vi vill SÅ gärna ha en flicka på jorden. Jag är SÅ rädd att bli besviken om det kommer ut en pojke till. Men får jag veta att det är en pojke och kan förbereda mig så går det nog bättre. Just nu jämför jag graviditeterna, och det är så mycke som är likt grav med Ebba, inte alls likt grav med Alex, därför jag har fått för mig att det är en tjej.
-
Så var Rutin UL avklarat. Kändes lite lyxigt när jag var där i måndags också, men nu var ju även Micke med. Det var 2 bm, en ny som höll på att lära sig, så hon gjorde det mesta, sen tog den orinarie över för en extra snabbkoll och för att vi skulle få med oss några bilder. Lillskrutt va inte speciellt sammarbetsvillig, bara sprattlade, ville inte alls ligga stilla
Frågade om dom berättade kön ifall dom kunde se, men då log hon bara å sa "vi brukar visa en bild så får ni titta själva", så hon zoomade in och pekade och förklarade och vi vet
Hade tänkt hålla det hemligt men för er här kan jag avslöja att det är en lillebror i magen. Lite "besvikna" blev vi nog. Hade hoppats på en flicka, samtidigt som det känns bra att få veta nu och kunna förbereda sig ett tag. Sen OM dom råkade visa fel och det kommer ut en lillasyster så är det ju helt klart en bonus. Självklart är vi glada för en pojke till, och nu har vi ju chansen på en 4:a
Hade det varit en flicka nu hade det nog inte blivit fler...
Nu blev det dock problem med namn! Har flera fina flicknamn som vi gillar, men pojknamn tycker vi är mycke svårare, vi har ju redan valt det finast en gång.
Skriv inget nån annanstans ang könet är ni snälla!
-
Schäfer: absolut finns chansen till fler barn! å nu när vi vet att det blir en pojke till så finns det absolut planer på en 4:a om 4-5 år. INgen brdska här inte. Jag är då ca 30, å de ju inte ju gammalt, många får ju första barnet senare än så numera.
Skönt att det gick bra för dig idag! Låter som dom har god hand om dig! Många tummar och lycka till! KRAM!!! -
nån mer än jag som ugglar här en fredagkväll? eg sitter jag inte vid datorn. men va tvungen att slänga in en fråga till er, mina kloka vänner!
Jag har varit förkyld nu hela veckan, är fortfarande snorig och hostig, man känner ju i hela kroppen att man spänner sig när man hostar, och det känns "där nere"... nån som vet om hosta vid ex förkylning kan påverka tappen? Vet att det säkert låter som en skitlöjlig fråga, men jag måste fråga iaf. Nån som kanske frågat sin läkare el bm om detta?
nästa koll är inte förns på torsdag, tycker dagarna går segt..... man får så mycke tankar och funderingar nu när det är just kring de läskiga veckorna när allt dåligt har hänt i tidigare graviditeter.
-
Dallis: skönt att du fick åka hem! Å lyssna nu på vad läkaren sa, var en klok tjej och VILA! Hoppas kollen i morgon går bra! -
Schäfer: du har gjort det förr, du klarar det igen
Som Thalis skrev, även om det är sjukt jobbigt när man är mitt i det s är det nått gott vi får ut av det! Kommer det bli liggläge hela graviditeten precis som förra gången el får du vara uppe lite? Hur känns det efter op? Känner du av cerklaget mycke?
-
Schäfer: Hostan är mycke bättre tack! Rädd att det ska ha påverkat tappen men vi får väl se på torsdag då jag ska på nästa koll. I övrigt är det lugnt, utom i magen då där det är full rulle
Jag vet hur det är, första tiden är värst! Nu är jag ju inte sängliggandes, men ska ta det lugnt, å första 2-3 veckorna var det svårt. Man glömmer bort sig hela tiden. Van att kunna göra vad man vill när man vill. Skönt att det inte blöder mer, alltid jobbigt även om man vet att det är "normalt" efter op.
Just nu är nästan det värsta att inte få va riktigt intim med min man. Jag drömmer om sex flera nätter i veckan! Men, de går väl över...hoppas jag. -
Schäfer: här har vi själva valt att avstå sex redan från start iom att jag vid alla 3 grav fått blödningar i samband med sex. Sen har även läkaren sagt att dom avråder från sex i sånna här fall, men för oss är det som sagt ett eget val från start.
Vet du hur mycke kortare din kompis tapp blev? hade hon en försvagning el var hon "normalt gravid"?
2 veckor kan kännas länge, speciellt när man bara ligger. Minns hur det var första tiden efter op när jag väntade Alex. Man tyckte de va evigheter till första kollen! Jag hade den 3 v efter op. Läkaren ville inte göra nån undersökning tidigare för risk att störa läkningen. -
var iväg å jobbade några timmar idag. jag har ju väldigt flexibelt schema. världens bästa chef som låter mig ha väldigt fria händer, vilket känns skönt nu när allt är som det är. jag kan jobba när jag känner att jag vill och orkar själv. brukar försöka åka dit 2 dagar/vecka, men nu har det varit lite mindre då jag varit sjuk. Fick nytt sjukintyg av läkaren förra måndan och har inte hunnit lämna det på jobbet än. Vi har en pärm på kontoret där vi sätter in dom. Sa till chefen idag att jag satt in det där, "jaja, de är bra de, då vet jag vars det är om jag behöver det..." sa han bara å skrattade. han litar på mig till 100, känns skönt. Idag har jag bara suttit på en stol 3 timmar på jobbet och diskuterat foder med en gubbe från Lantmännen, lökigt värre

-
jag HATAR den här ovissheten! är så less nu så jag sitter med gråten i halsen. Haft lite sammandragningar i em/kväll. eg inget märkvärdigt, gjorde inte speciellt ont el så, men det lämnade ett obehagligt tryck neråt och en ömmande känsla kring tappen. är garanterat bara hjärnspöken som förvärrar allt men det är så jobbigt när man inte vet. 1 vecka mellan kontrollerna är verkligen max för mig, blir det längre dyker alltid sånna här grubblerier upp! förra kollen var mån förra veckan, nästan inte förns på tors. ska ringa i morgon å se om jag kan få komma in i morgon, om det finns nån stackars läkare som kan göra en snabb mätning.
blä. less. nu lägger jag mig på soffan och låter maken passa upp resten av kvällen. KRAM på er!