Cerclage?
TikTok: det är nog inget konstigt alls. jag blödde endel efter min op. som typ sista dagen på mensen, sparsamt, ganska ljust. höll på 2-3 dagar. jag blev kvar 2 dagar efter op.
TikTok: det är nog inget konstigt alls. jag blödde endel efter min op. som typ sista dagen på mensen, sparsamt, ganska ljust. höll på 2-3 dagar. jag blev kvar 2 dagar efter op.
Dallis: för min del var det planerat att ta bort cerklaget på 38+0, men eftersom jag fick ökat tryck neråt så tog dom bort det 1,5 vecka tidigare ungefär.
Hej på er!
Efter dagislämningen i morse åkte jag till mitt "vanliga" jobb på jordbruket. Har inte varit där på ett tag, har helt enkelt inte orkat. Har suttit med lite datajobb, listor, schema mm. SÅ skönt att bara tänka på annat hela dagen! Träffa lite folk och tiden gick så fort! Jobbade 4 timmar innan det var dax att hämta Alex på dagis igen, så dagen har rusat iväg!
I morgon dax för läkarbesök igen. Hoppas allt ser lika bra ut som sist. Eller ja.... en del av mig säger att det kanske vore "bra" med lite försämring, så att beslut tas om cerklage... samtidigt som jag såklart är glad om jag skulle slippa det. vansinigt kluven måste jag säga. Nån som förstår vad jag menar?
jag visste de... de va för bra för att vara sant. jag har känt mig så otroligt lugn inför dagens läkarkoll, läskigt lugn! Å så nu på morronen ringde min bm. Läkaren jag skulle träffa är sjuk, så jag får komma till en annan läkaren, IDIOTEN! Den enda läkaren som jag verkligen inte gillar! Han har behandlat mig illa flera ggr och jag har eg sagt att jag vägrar gå till honom. Men, nu finns det ingen annan, dom är väldigt kort om folk. Går jag inte till honom idag så får jag garanterat vänta till nästa vecka nån gång...å de vill jag inte. Vill gå idag och se att allt är okej. Jag har en tid till min bm kl 13, hon satte upp en timme, har nu tid till läkaren 13.30, så jag hoppas att bm kan vara med under läkarkollen, skulle kännas bättre då.
Suck. Jag som var så lugn. Nu håller magen på att vända sig ut och in. Dessutom måste jag vänta flera timmar på att få "göra bort" det. blä!
jag tog det nog lugnare än vad läkaren rådde mig. "Undvik all helt nödvändig fysisk aktivitet" stod det på mitt sjukintyg. Jag tror att man måste försöka tänka lite själv.
Om det hade gått galet, hade jag inte velat se tillbaka och ångrat att jag gjort "för mycke". Tvärtom. Jag vill då kuna känna att jag gjorde det jag kunde i den situation som var.
har pratat med min bm nu. hon är med på läkarundersökningen. skönt!