Becka81 skrev 2012-02-20 11:09:45 följande:
Varit på besök hos BM. Hjärtfrekvensen var alldeles för hög, 175, så fick vila en halvtimme innan den kollades igen och då var den nere på 150 någonting. Hon sa att hade den varit hög även efter vila hade jag fått åka till sjukhus för bedömning. Hoppas verkligen att det inte är någon fara med barnet. Dessutom fick jag veta att jag hade en sammandragning som jag inte ens kände. Känns lite läskigt. Tänk om jag märker av förlossningsverkarna så sent när de kommer att jag inte hinner få epidural eller ens hinner in till sjukhuset. Ska berätta allt det här när de klipper cerclaget imorgon och hoppas att de kanske kan ta en ctg-kurva eller något eftesom jag uppenbarligen inte märker alla verkar och hjärtfrekvensen varit hög idag. Någon som känner igen sig?
Jag tycker det kan vara svårt och veta om jag har en sammsndragning eller om det bara är bebisen som trycker utåt på något sätt, det är särskilt svårt att avgöra om jag inte ligger och vilar, dvs om jag går eller sitter, men oftast känner jag dem, tror jag. Jag känner dock igen mig i oron att inte hinna in.
Har du långt till sjukhuset?
Be om att få göra ctg imorgon! Hoppas klippet går så smidigt som möjligt också!
Har också varit hos bm. Hade lite högre bt än tididigare men fortfarande normalt: 130/80 och lite vita blodkroppar i urinen så nästs vecka ska de skicka odling. Har dock inga symtom på uvi...