• MiScHoOo

Cerclage?

Jag blev inte chockad idag. Ville beröma honom, men jag blev arg... Han får åka igen och han handlade saker utanför listan. Min mamma stackaren blev utmattad. Fick städa skafferiet och kyl och frys. Stakars mamma. Det har inte blivit städat sedan juni månad. Satt på en stol som en chef och sedan gjorde mamma romantisk middag med tända ljus.

• MiScHoOo
    måste jag berätta någonting sjukt. Bebisen sparkar rätt så ofta nu. Varje gång mannen lägger handen slutar den sparka. Vet inte om det är respekt eller vad hehe, men igår natt la mannen huvudet på magen för att höra och vad händer... Barnet sparkar pappan med all sin kraft på hans öra. Kunde inte låta bli att skratta. Kanske bllir det mammas lilla bebis trotts allt
  • MiScHoOo
    vixan skrev 2011-09-26 12:11:22 följande:
    Nu efter 20 veckors sjukskrivning har jag vant mig vid detta lataliv. Ser inte framemot att putsa fönster och storstäda som jag gjorde innan. 

Har ju slagit rekord är i v35+2 så länge har jag inte varit gravid tidigare.  Har inte varit så här stor tidigare heller. Denna graviditet har jag expanderat 13kg. Gick bara upp 7 kg med dottern som kom i v 35. =)

stort grattis, jag förstår att man blir lat, men inte jag, jag kan ge order fortfarande vad som ska göras, så illa att jag sitter på en stol och gör det på mitt sätt och dessutom få utskällning, jag längar in i bomeben efter ett levande barn och längar att jag en månad efter kejsarsnittet så ska jag stooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooor sstäda oj oj oj vad jag hatar mitt hem just nu
  • MiScHoOo
    vixan skrev 2011-09-26 14:45:33 följande:
    Så kände jag också innan men inte nu längre =)

kanske finns det hopp för mig också Flört
  • MiScHoOo

hej alla nya

ni har ställt bra frågor som jag tyvärr inte har svar på och meonfire beklagar  

• MiScHoOo

läkarebesöket idag gick super bra bebisen väger över 700g och är inne i v. 25+0 och etappen är 39mm och kejsarsnittet är fortfarande i dec månad då jag är i v 36.

• MiScHoOo
    mamma mys skrev 2011-09-28 07:27:03 följande:
    vecka 28 idag(27+0) o "bara" 90 dagar kvar till bf :)  skönt att det går frammåt...

oooooooooooooooh stort grattis, jätte bra kämpat själv är jag i v 25+1 (v26) och fattar inte att om eländet ska komma (dumma dumma etappen) så får jag ett levande barn men risk för men. Nu kan du andas ut lite mer och verkligen börja njuta.

En fråga ,,,,?

Det är så att jag har sett olika veckor, alltså jag är i v 25+1 idag och man säger v.26 inte för att jag gör det håller mig till fylla veckor, men hur gör läkaren, ibland blir jag smart efter läkarebesöken. Läkaren sa snitt i v 36 och om min kropp klarar av att stå ut till v 38 så skulle vi prova, men inget garanti. Hur som helst vilken av dessa veckorna pratar läkaren om v 36= 35+0 eller 37= 36+0. Låter kanske lite förvirrande, har precis vaknat      
  • MiScHoOo
    supermum2012 skrev 2011-09-28 14:52:15 följande:
    Vad menas med risk för men? 
    Är du i v.25+1 då é du i v.26, det é nog så läkaren menar.  

barnet får men för livet, antingen astma eller hjärnblödning eller vad som helst. Klart barnen överlever efter v 25 men inte säkert dem är friska och jag vill helst stå ut till efter v 30
Svar på tråden Cerclage?