-
Min band är starkare än ett vanligt cerklage, min etapp har krympt från 4,5-2,7 men än så länge stängd och är i v. 18+6MeOnFire skrev 2011-08-15 12:05:17 följande:Hej alla ! Tänkte på detta med längden på tappen.. Min tapp är 3,5 cm nu med cerlaget, hur lång är er andras som har cerclage?? -
Det är imponerande hur många duktiga kvinnor som klarar hela graviditeten med en kort etapp. Ja, det är härligt när mannen går runt och städar och är duktiga. Jag får dåligt samvete när min man jobbar kommer hem laga mat och städa =(, ännu värre när han opererades och jag mådde jätte illa och hade dropp. Dessa super män.Pupp skrev 2011-08-15 15:26:23 följande:Min är 17-18 mm hoppas att detta ska hålla sig så länge till..
Känns ju positivt iaf med snalmums 13mm som hållt så länge..;)
Idag är det samma dag som vattnet gick sist vi var gravida så har knappt vågat röra mig.. Min älskling har semester idag och har varit så duktig och städat och hållt på medans jag bara ligger men han klagar inte sötnosen. Vill ju också kunna fixa och dona men det får vänta..
Kram på er alla -
hoppas den är oförändrad och härligt att komma så långt, jag är orolig själv har kontroll på torsdag och min etapp krymper per besök, men en av mina besök så blev etappen 1 cm längre.vixan skrev 2011-08-15 17:20:28 följande:Min tappa har varit från 54mm-56mm men det beror tydligen på vem som mäter. Min läkare sa att tappen blir kortare ju längre man kommer. Är nu inne i v30 och ska på tappkontroll och mätning imorgon och då får vi se hur lång den är nu. -
det var bra att den höll så lång. Oj för gbs, vad tänker dem göra, kommer du få pencilin eller?Trassel skrev 2011-08-15 17:39:11 följande:Vixan: jodå, det gick jättebra förra gången jag hade cerklage över lag i alla fall!
Snalmums: Jag hoppas verkligen hösten ska gå undan!
MiScHoOo: Förra gången höll sig min tapp på 4cm hela tiden till klippet, denna gången vet jag inte än, få se på fredag.
Sjukhuset ringde just och meddelade att de hittat GBS i odlingen de tog sist. SKIT!!! -
ja det förstår jag, kommer dem ändra tid för operationsdagen eller det går bra att operera dig i alla fall?Trassel skrev 2011-08-15 18:14:08 följande:MiScHoOo, Läkaren ringde och jag har hämtat ut penicillin och redan knaprat i mej första tabletten. Usch, jag tycker det är otäckt. Hade problem med bakterier sist med men då var det andra inte gbs. -
hoppas det löser sig vännen och att datumet blir inte ändrad. håller tummarna för dig på torsdagTrassel skrev 2011-08-15 18:55:39 följande:Sist när jag skulle sätta cerklaget hade jag också bakterier men då enterococcer. Jag käkade en penicillinkur som tog slut dagen efter cerklageinsättandet tror jag, denna kuren går väl ut på måndag så det blir ju ungefär samma sak som sist men olika bakterier. Så jag tror inte de ändrar op-dag men jag träffar min läkare på torsdag så då får hin säga hur vi ska göra.
Jag hatar dessa bakterier, förstår inte varför dom ska bråka med mej och dessutom bara när jag är gravid! Annars är det inga problem. -
jag hoppas du når till mål och får ett friskt barn, du och alla andraTrassel skrev 2011-08-15 22:08:28 följande:Vixan, usch och fy för bakterier, det är så lömskt. Med Sander så hade jag återkommande bakterier också och första gången då vi örlorade Gabriel så fanns bakterier där med ( inte gbs ) men då kunde de inte säga ifall bakterierna kommit dit efter att jag hade öppnat mej eller om det kunde varit tvärtom.
Hursomhaver är jag inte överens med bakterier!
MiScHoOo, jag hoppas också på att allt ska funak på fredag och många månader därefter! -
Ingen ska vara mammaledig eller pappaledig. Vi kommer spara dagarna. Min man jobbar natt och jag kvällar. Vi ska försöka klaffa ihop dagarna och i värsta fall får jag vara mammaledig på deltid och jobba resten av tiden. Jag har läst att man får lov enligt lag att amma efter barnets behov. Så mannen får köra mitt barn till mig och jag brukar ha rasten hemma också sedan tidigare. Min dröm och mannens är att vi får barn och ta både semester och föräldrar ledigt under flera månader i Libanon. Så jag kan vars mammaledig 1-2 månader efter födelsen och sedan jobba till slutet av april. Vi vill gärna köra igenom Europa och hem. Kunna se världen tillsammans. Vi har förlorat så många år av vårt liv och våra barns förlust. Och framför allt vill jag gå tillbaka till jobbet för att jag saknar den sociala biten också. Hade jag inte bott så nära mitt hem. Hade jag varit mammaledig hela året. Men nu har jag en möjlighet av både min man och familj hjälpa mig och dessutom går det pumpa om ammningen kommer att gå bra tills rasten.
-
hehe, javixan skrev 2011-08-16 20:06:43 följande:Jaha är det så ni tänker. Förstår att ni skulle vilja resa iväg till ert hemland. =)
Så trött att alla får barn och inte jag, tycker att jag är misslyckade kvinna. Vill vissa mig stolt mamma. -
gud vad skönt att etappen ser bra ut trots att den har blivit något kortare.vixan skrev 2011-08-16 20:13:20 följande:Har varit på kontroll idag och allt såg bra ut men han mätte tappen något kortare än vad de andra gjort. Det var en ny läkare då min ordinarie läkare skadat sig. Känns inte bra att ha nya hela tiden. Har fått ny tid den 13 september och då hoppas jag att det är min läkare.
Denna läkaren som jag hade idag berättade att han bara kunde sjukskriva mig till v 37 för sedan räknades det fullgånget. Hur har de gjort med er? De kan inte men att jag ska in och jobba tills barnet kommer.