• MiScHoOo

Cerclage?

Vecka det kommer att gå jätte bra nästa gång också efter att du har andats ut

• MiScHoOo

Idag hade jag jätte trevligt. Vi var i ett stort köpcentrum och letade efter en overall. Klart hittade ingen jag var nöjd med. Sedan åkte vi till en matadfär och handlade och sedan åkte vi till min syster i och senare till Coop. Hade aldrig i min vilda fantasi att jag skulle hitta en overall från 0 månader. Jag blev jätte lycklig och den är så himla söt också. Jaja nu är första grejerna färdig utan min söta mans handarbete. Sängen och skötbordet är inte monterade ännu jag frågade faktiskt honom när han har tänkt att göra det( kommer du göra det nör ditt barn är hemma) jag fick världens bästa svar.... Han skrattade. Jaja vi har tid hoppas jag. När vi var på Coop fick jag ont. Satt på pallen och när jag gick blev det värre. Gick till bilen tills munnen var färdig. Hemma blev jag sämre tog panodil, citodon och bricanyl. Det rann så mycket ( flyttningar). Ringde förlossningen eftersom jag hade jätte ont i ryggen. Ville bara checka med den vad jag kan ta mot smärtan. Hon tyckte det lät som fostervatten och jag sa att det var inte den mängden, tydligen kunde det vara och att jag skulle åka in. Barnet mådde bra och jag hade inga sammandragningar, högsta måttet var 23. Hon tryckte på magen för att se om det kom fostervatten, och det kom inget. Eftersom hon såg hur ont jag hade i ryggen sa hon foglossning och eftersom jag är mot slutet så hade jag klassiska symptom av graviditetskrämpor. Nu är jag hemma och väntar på förlossningskliniken på tv 4 fakta. God natt alla.

• MiScHoOo

Tack mamma mys. Skönt att bli färdig med bebis grejerna och behöver inte ha dåligt samvete att jag inte hittade eller hann. Idag måste jag ta mig i kragen och packa min väska. Mannen är ledig så jag får hjälp. Ligger i sängen och har i magen och ryggen och benen. Jag är verkligen trött på detta. Ska avvaka medmedicinen och hoppas det går över eller jag kan dra ut på tiden. Lill z....... Skönt att slippa medicinen. Jag tog lactulos förra gravidteten regelbundet och denna gången har jag sluppit. Ät mycket grönsaker, frukt och massa vatten. ... Till alla; hoppas ni har trevlig dag med första ljuset.... Imorgon har jag läkartiden hoppas bara att jag får ändrat snitt datum. Jag klarar inte av smärtan mer.

• MiScHoOo
    Lill Z skrev 2011-11-27 16:08:35 följande:
    MiScHoOo: Det datumet du har nu var den 27 dec, eller? Hur långt är du då?
    jag är i v. 33+5 idag och snitt datum är jag i v 38+0
  • MiScHoOo
    mamma mys skrev 2011-11-27 17:22:21 följande:
    nu är håret borta o har skrubbat hela kroppen o smörjt in mig, filat fötterna o smörjt in dom med..skönt att pyssla om sig själv lite...ikväll ska jag be sambon massera axlarna....
    ja det är riktigt skönt att klipp tiden närmar sig..ja man känner sig riktigt fri efter klippet kommer jag ihåg med de andra....

imorgon ska jag ha telefon terror o ringa verkstäder o försökringskassan o sånna grejer o köpa coca cola o lägga i bb väskan så den är klar....snart blir det middag..kyckling o ris med currysås..mmm är så sugen nu... 

grattis, du påminnde mig när jag rakade mig var 2v-3v tills min man sa till mig gör det 1 gång i v så underlättar det för dig, jätte skönt.
  • MiScHoOo
    mamma mys skrev 2011-11-27 19:23:06 följande:
    mischooo: jag kör ju med hårtborttagningskräm så är inte så avancerat som rakning nu när mage o tuttar är i vägen;) o så har jag bara ansat lite nu under tiden när man ändå inte fått ha sex....men sen senaste kollen har jag inte brytt mig..är ju ändå ingen som är där o kollar..mennu när det vankas klipp av cerklage o sex så passar jag på att fixa till down there;)

jag har också använt lactulos men har tagit 10-15 ml på kvällen sen på morgonen har det verkat så pass att man inte behöver anstränga sig överdrivet med att få ut det...o oftast får jag gå på toa en eller två ggr till under dagen sen... 

hahah. jag förstår dig.
  • MiScHoOo
    Lill Z skrev 2011-11-27 23:00:35 följande:
    Ska se om jag vågar mig på 10 ml lactulos i morgon bitti igen, då slipper jag iaf vara vaken hela natten om det blir mag ont igen. MiScHoo: jag blev snittad i v 36 förra gången och tror inte att det blir senare än v 37 denna gång. Så du borde väl kunna tjata till dig en v el tvås minskning tycker jag .

hoppas det, ber för mig
  • MiScHoOo
    mamma mys skrev 2011-11-28 08:11:19 följande:
    åh.. böjde mig ner nyss o skulle sätta i en kontakt till en julstjärna o då får jag värsta sura uppstötningen, kan det bli mer underbart att vara gravid??
    idag har jag en lugn o skön ensam dag för mig själv fram till 14....så ska passa på o ringa alla dessa samtal o imorgon gäller det:S klipp klipp klipp:S ska bli skönt när det är klart....

mischooo: du borde ju kunna få nån vecka tidigare iaf tycker jag..fast iof så räknar de ju också 1-2 veckor + - på bf tiden o vill ju kanske vara säkra på  att bebisen iaf är 36 fulla veckor när den kommer...men jag håller tummarna för dig..det är ju inte kul när man bara har ont hela tiden o mår dåligt över det...

tack snälla, får veta om en timme.
    Lill Z skrev 2011-11-28 12:25:30 följande:
    Efter alla dessa god råd kommer min mage inte att ha en chans...tack!!

MiScHoOo: menar du efter att jag blivit snittad så låg vi först i lund på neos sammvård i ca 1v och sen mellan landade jag ca 2-3 dagar på neo i hbg innan vi åkte hem. Min dotter vägde lite lite för tiden, 2130 g och väger man under 2200g kommer man till neo. Annars mådde hon prima, hade lite problem med att kunna amma, men det ordnade sig .

Mamma mys: vad du verkar kunna om bilar, blir lite avis. Är glad om jag kan tanka min .     

tack snälla för svaret. jag är jätte nervös
Svar på tråden Cerclage?