• MiScHoOo

Cerclage?

violatricolor skrev 2011-12-06 22:47:52 följande:
    Mischooo: Förstår att du slutat lita på vad de tror. Det är ju fantastiskt att du gått så långt! Varför trodde de inte att du skulle gå längre?

Hm, till mig sa läkaren förra veckan att hon tyckte att jag bara skulle ta salva. Det var inte så farligt så jag har väntat och hoppats att det skulle gå över men nu borde jag nog behandla med något. Vet ej hur jag ska göra med vagiatorerna. Ska nog ringa bm och fråga imorgon. Canesten köpte jag... Hoppas den ska funka...

Vet inte varför det är farligt när man är gravid att ta salvan inne i slidan. Vagitorier ska du ta innan du lägger dig och ta salvan utan på för det kommer klia. Finns en gångs behandling och tre dagars behandling.

Eftersom jag har förlorat så många barn trodde dem inte jag kommer gå så långt som jag har kommit.
  • MiScHoOo
    violatricolor skrev 2011-12-06 22:47:52 följande:
    Mischooo: Förstår att du slutat lita på vad de tror. Det är ju fantastiskt att du gått så långt! Varför trodde de inte att du skulle gå längre?

Hm, till mig sa läkaren förra veckan att hon tyckte att jag bara skulle ta salva. Det var inte så farligt så jag har väntat och hoppats att det skulle gå över men nu borde jag nog behandla med något. Vet ej hur jag ska göra med vagiatorerna. Ska nog ringa bm och fråga imorgon. Canesten köpte jag... Hoppas den ska funka...

Vet inte varför det är farligt när man är gravid att ta salvan inne i slidan. Vagitorier ska du ta innan du lägger dig och ta salvan utan på för det kommer klia. Finns en gångs behandling och tre dagars behandling.

Eftersom jag har förlorat så många barn trodde dem inte jag kommer gå så långt som jag har kommit.
  • MiScHoOo
    mamma mys skrev 2011-12-07 00:26:55 följande:
    {#emotions_dlg.flower}Slapptapparnas BFlista{#emotions_dlg.flower}  

Vixan BF 28/10 Klipp 11/10 född: 2/11 i V 40+4 
    FruHellström BF 4/11 klipp 12/10 född:24/10 
    MeOnFire BF 4/11 Klipp 11/10 född:3/11 
    Melinda88 BF 19/11 Klipp 25/10 född:11/11 
    Mamma mys BF 27/12-11 klipp: 29/11 född:??? 
    MiScHoOo Bf enligt rul 9 jan, snittas 27 dec 
    Silverklar BF 24 jan 2012 5/1    född:??? 
    Pupp BF 30/1,Snitt i början av januari född: 20/10 i v. 25+2 
    Trassel BF 15/2 -12  Klipp 19/1  född:???
    Jomanjano BF 11/1-12 klipp 19/12 född??? 
    Violatricolor BF 10/3-12 klipp???  född:??? 
    Becka81: BF 20/3-12 klipp???   född??? 
    Lill Z  BF 12/5-12 snitt i mitten av april

mischooo: men det är väl ingen fara när jag haft vattkoppor förut??!!
    nu ska du inte ta mina ord så starkt utan prata med bm. men jag vet även om mamman har haft det kan det påverka mamman och bebisen i magen.
  • MiScHoOo
    Silverklar skrev 2011-12-06 23:26:48 följande:
    mischooo: inte jag heller till för några veckor sedan. Och inte så konstigt eftersom inte ens läkarna på SpecMVC på vare sig KS eller SÖS (som jag träffade) visste om det...

egentligen är det hemskt när dem inte vet bättre och specielt med uppdateringen
  • MiScHoOo
    Silverklar skrev 2011-12-07 10:06:19 följande:
    Apropå svampbehandlingen kom jag på att apotekspersonalen rådde mig att använda 3-dagarsdosen eftersom vagitorierna/behandlingen skulle vara skonsammare mot slemhinnorna då än ifall man tog endosvagitorien. mischooo: ja, kändes ju lite knepigt att bli tipsad om pevaryl av läkaren (som även nämnde att det var receptfritt)... Antar att det kan vara svårt att hålla reda på alla nya medel/mediciner och ändringar för gamla för läkarna men OM något skulle hända för att de ger fel info skulle man ju bli helt förtvivlad och arg samtidigt.

Skönt att dem på apoteket är kunniga. Jag kan hålla med att man kan inte ha koll på all uppdatering MEN när det är inom deras specialitet tycker jag att dem bör ha mer koll.
  • MiScHoOo
    Lanie skrev 2011-12-07 10:41:46 följande:
    ser att ni pratar om svamp.. jag fick svamp när jag låg inlagd, det var rätt väntat då jag åt så mkt antibiotika för alla mina infektioner.. nu kommer jag inte ihåg hur det var, men jag tror att jag fick pevaryl kräm först som jag skulle smörja in med, kan ha varit canesten också, kommer inte ihåg.. men jag fick ännu mer ont, det bara brann i underlivet när jag vaknade morgonen efter att ha smörjt in mig.. jag påpekade de och sa, hoppsan, det var inte det jag skulle ha för den gjorde det värre. så då fick jag en dos vagitorier istället.. om det var pevarylkräm jag fick först var det canesten vagitorie jag fick sen o var det canesten kräm jag fick först så fick jag pevaryl vagitorie sen.. som sagt, kommer inte ihåg vad jag fick, men sur var jag för jag hade ont i flera dagar helt i onödan för att de gav mig fel! tror tom jag fick vänta på dosen med vagitorie ett par dagar då de inte hade det hemma! jag kan säga att jag var så där lagom trött på personalen då!

kommer ihåg nu när du berättade, när jag var inlagd och fick antibiotika i dropp och sedan i tab så fick jag svamp. Jag fick tab kommer inte ihåg vad dem hete eller hur många dagar jag tog den.
  • MiScHoOo

Läkaren ringde mig. Jag har inte bara järnbrist utan även b12 brist och folsyra och snittet bli ändrad till 22 alltså fem dagar innan. Nu ska jag försöka sova har endast sovit tre timmar inatt

• MiScHoOo
    mamma mys skrev 2011-12-07 12:32:00 följande:
    {#emotions_dlg.flower}Slapptapparnas BFlista{#emotions_dlg.flower}  

Vixan BF 28/10 Klipp 11/10 född: 2/11 i V 40+4 
    FruHellström BF 4/11 klipp 12/10 född:24/10 
    MeOnFire BF 4/11 Klipp 11/10 född:3/11 
    Melinda88 BF 19/11 Klipp 25/10 född:11/11 
    Mamma mys BF 27/12-11 klipp: 29/11 född:??? 
    MiScHoOo Bf enligt rul 9 jan, snittas 22 dec 
    Silverklar BF 24 jan 2012 5/1    född:??? 
    Pupp BF 30/1,Snitt i början av januari född: 20/10 i v. 25+2 
    Trassel BF 15/2 -12  Klipp 19/1  född:???
    Jomanjano BF 11/1-12 klipp 19/12 född??? 
    Violatricolor BF 10/3-12 klipp???  född:??? 
    Becka81: BF 20/3-12 klipp???   född??? 
    Lill Z  BF 12/5-12 snitt i mitten av april

mischooo: ändrade snitt datumet för dig:) har pratat med spec.mödravården angående vattkoppor o iom att jag vet att jag haft det(har gjort imuniseringsprov) så är det ingen fara..sätter förlossningen igång så ska sonen hem till sin pappa...

guud vad snön öser ner här...första snön med körkort...delade tankar om att ut o köra i snön...höggravid o första halkan ingen bra kombination....sen visst är det bra att prova på men just den där biten med hög gravid är inte så lockande...
    förkyld har jag också blivit:/
    usch.. skulle behöva städa lite också, men vill också åka o köpa pulkor till barnen....det är ju trots allt snö nu;) 
    tack snälla, skönt att höra ang vattenkoppor, din son är inte välkommen hem till mig ;) bara han är frisk heheh har inte haft vattenkoppor fast vi har haft hemma när jag var yngre och jag blev inte smittad. Grattis till snön och kör sakta. En gång när jag var på jobbet och skulle svänga var det fyllt med snö och under snön va det frysen is så gled bilen mot trottoaren och mot ett träd, så jag bromsade men gör i all världen inte det, då kan du inte kontrollera bilen. Släpp gasen och styr bilen då har du mer koll på allt. Lycka till
    violatricolor skrev 2011-12-07 14:46:13 följande:
    Var inne och träffade en läkare idag. Som jag trodde ingen uppenbar svampinfektion eller uvi. Kunde vara svamp ändå så jag kunde prova att behandla. Skicka urinodling... Undrar vad det är som sticker, kliar och svider så egentligen Blir orolig när jag inte får någon förklaring...

Mischooo: Ska du äta mer tillskott då eller?
    Ja, järnbrist ska jag ha niferex, b12 ska jag ta behepan, för c vitamin brist ska jag ta folacin och dessutom ska jag köpa en vitaminburk för gravida, det skulle jag fråga efter på apoteket. Så himla besviken jag är på mig själv. jag som undvik massa tab tills 2-3 veckor...

skönt att dem skickade odling. Hoppas dem hittar orsaken, jätte jobbigt när man inte vet. håller tummarna för dig   

• MiScHoOo
    Casipoeia skrev 2011-12-07 20:07:05 följande:
    Hej,
    Tänkte kolla om jag får skriva hära med er.
    Jag är en tjej på 22 år med cervix cerklage och väntar mitt andra barn. Är nu i v. 24+4 med beräknat bf den 23/03-12

Är just nu i ordinerat liggläge eftersom tappen har börjat öppnat sig ovanför cerklaget (de har försvunnit runt 7mm) + att jag har sammandragningar lite till och från.
    Går på Bricanyl vid behov Glad

Detta är helt nytt för mig med cerklage och kände att man ville höra sig runt med folk i samma sits eftersom de kan var väldigt jobbigt ibland och få höra era erfarenheter Glad

Hoppas de är okej för er att jag skriver lite här och kanske ställer en fråga eller två nån gång.
    välkommen till tråden och grattis till graviditeten
  • MiScHoOo
    Trassel skrev 2011-12-07 21:50:53 följande:
    MiScHoOo, Har du kollat ifall du redan är imun mot vattkoppor? Du kan ju haft det ändå fast vääääldigt lindrigt?

Casipoeia, hej och välkommen! Fråga på bara! Här är INGET konstigt!

Jag har faktiskt inte kollat upp det, men min mamma säger hela tiden att jag ska vara försiktig för att jag har inte fått den och när mina syskonbarn hade höstblåsor trodde dem att det var vattenkoppor så va dem inte välkommna hem till mig av min mamma
Svar på tråden Cerclage?