• MiScHoOo

Cerclage?

han hjälper en vän idag och kommer snart och hans jobb börjar kl 23. jag har opererats flera gånger och är orolig att vara vaken,,,

• MiScHoOo
    Becka81 skrev 2011-12-05 20:01:51 följande:
    Varit vaken under operation tidigare? Jag var det vid mitt kejsarsnitt och var också rätt orolig innan, men så här i efterhand var det inte värre än att vara vaken när jag fick cerclaget. Den enda skillnaden är ju så klart efteråt eftersom man har ett snitt som måste läkas.

jag har varit sövd alla gånger, men aldrig snittats eller opererad med ögonen öppna.
  • MiScHoOo

Ja. Jag var sövd med mitt vanliga cerklage och min abdominella. När cerklaget hade spruckit hade bandet redan lämnat stygnen så jag fick inte ont och när läkaren plockade ut den hade jag mest ont i slidan och inte där bandet fanns.

• MiScHoOo

Tack becka för rådet. Hoppas jag klarar av att tänka på något annat. Jag är skit rädd och längtar tills det är över.

Mamma mys. Inatt blev det en timmes sömn. Hade mensvärk ont i ryggen och ont i bandet. Var i kontakt med förlossning två gånger. Eftersom jag är envis och vill inte bli inlagd för jag vet att det kommer att knäcka mig psykisk så valde jag med råd av den att stanna hemma och tog med vanliga mediciner. Hade värmeduna på ryggen och det var skönt. Smärtan blev mindre.

Nu väntar jag på samtal ifrån antingen läkaren eller underbara bm på lasarettet för att meddela läkaren om mina smärtor. Har ont/ klia känsla ifrån slidan. Jaja vi får se hur detta slutar.

Ska till min bm idag och jag hoppas att min järnvärde har stigit.

Tack att ni finns och bryr er. Utan er hade jag tidigare kalapsat. Tusen tack

• MiScHoOo
    Lill Z skrev 2011-12-06 10:49:57 följande:
    Mischooo: Har både varit vaken och sövd, både vid snitt och cerklage. Föredrar vaken om jag får välja. Tycker att det är mycket lättare att återhämta sig efter och sen gillar jag att "vara med". Hoppas att dem lyssnar på dig på sjukhuset och att du får som vill. Tänker på dig!!
    Va du aldrig rädd att dem skulle säga något så som söv henne nu snabbt?!!
    Trassel skrev 2011-12-06 10:57:23 följande:
    Nu har jag varit på koll på diverse avdelningar på sjukhuset. Appråpå det lite höga blodsockret så nu har jag fått med mej en mätare hem och ska kolla två ggr i veckan. Total avsaknad av motion och den hemskt sega förkylningen kunde spela in en hel del trodde diabetes-ssk men vi får se, lika bra att kolla.
    Sen fik jag gör ett TUL och Snodden väger ca 1,7, ligger typ en vecka före ungefär. Sander var ju stor så det var ju ingen större nyhet egentligen. H*n har vänt sig med huvudet nedåt också vilket jag tycker mej ha märkt för magen har ändrat form.
    Sen kollade han cerklaget. Har funneling trodde han ( kollade med vanliga ul på det) , tappen är kort något öppen och dessutom har cerkalget börjat skära in! Jag har inte märkt ett dyft, som vanligt.
    Så nu är det väldigt mycket vila som gäller.
    Fick klipptiden också 19/1 v 36+0 om det håller så länge....
    oj, skönt att du har inte haft ont av cerklaget. och det är inte länge till klippet. Gud vad spännande för dig
    Jomajano skrev 2011-12-06 13:45:17 följande:
    Har också fått klipptid den 19/1 kl 8.00 dom vill att jag kommer fastande så dom kan söva mig om de skulle behövas.... Hmmm e det vanligt att klippet sätter igång kakaset?
    nu blir det en tävling mellan dig och trassel. Vem som får barn först. Grattis till snitt datumet

Var hos bm och allt såg bra ut. min järnvärde va lite högre men fortfarande låg. hon tog prover som är skickade till lasarettet. Dagens värde va 96.

Privatläkaren kollade tappen och den var lång 4,25. Min smärta i magen som jag har inte nämnt innan.. jag känner som det finns en sten i magen, om jag ligger och vänder 1 mm kan jag få himla ont, det vissade sig att det var min bebis rumpa. big ass kanske hehe

Läkaren på lasarettet har fyllt upp, han har ej hunnit ringa mig idag, han har haft full rulle på förlossningen idag. Massa akuta fall.

Nu ska jag försöka vila lite min vilde är i farten just nu        
  • MiScHoOo
    Silverklar skrev 2011-12-06 15:21:11 följande:
    Trassel och Jomajano: Roligt med klipptider. Vill någon vara snäll och lägga in min klipptid 5/1 (kan inte göra radbryt på ipaden). .............. Trassel: tråkigt med tappen och cerklaget, men bra att få veta eftersom du inte känt något. ....... ...... ...... ..... MiScHoOo: Roligt att allt såg bra ut hos BM och att tappen var lång! Skönt att få veta att det var bebis rumpa som gör ont och inget "farligare".

Ja skönt att veta inget allvarlig. Men jätte ont gör det. Hoppas jag har endast dagar kvar. Är verkligen trött att vara gravid. Rädd att det slutar katastrof som vanligt...
  • MiScHoOo
    violatricolor skrev 2011-12-06 19:04:20 följande:
    Oj, ser att alla före mig fått klipptid! Känns att man kommit en bit nu. Varken jag eller läkaren tror riktigt på att jag ska gå ända till mars men man vet ju aldrig! Jag var där imorse och tul och tappen var bra. Däremot kan jag känna ibland att det sticker och kliar lite där nere (ursäkta detaljer). Nu kände jag inte detta i morse så tog inte upp det men jag undrar om det är cerklaget eller svamp. Jag var inne akut förra veckan och då sa läkaren att det kanske var lite svamp... Men det var en annan läkare. Någon som behandlat mot svamp? Jag är rädd att föra in bakterier om jag ska stryka på salva. Och känner ni andra av cerklaget ibland utan att det är någon fara? Idag kollade inte läkaren på cerklaget utan mätte bara tappen med vul.

Det att dem inte tror har jag slutat lita på. Ingen trodde jag skulle nå v 28 och nu är jag v 35. Jag har varit min egen dr med dra hjälp. Jag har verkligen vilat och inte gjort något. I v 28 började jag fuska lite och satt ner och lagade mat. V 33 började jag plocka undan lite. Men nu en v tillbaka har jag slutat pga smärtan. Jag har tagit pevaryl vagitorier och det är ingen fars mot svamp men man får inte föra in salva i slidan utan man får ta det utanpå.

Hemskt med svamp. Hoppas du börjar behandlingen snart. Peppar peppar med detta band har jag inte haft uvi eller svamp som jag hade med min gamla cerklage
  • MiScHoOo
    mamma mys skrev 2011-12-06 20:57:03 följande:
    Slapptapparnas BFlista  

Vixan BF 28/10 Klipp 11/10 född: 2/11 i V 40+4 

FruHellström BF 4/11 klipp 12/10 född:24/10 

MeOnFire BF 4/11 Klipp 11/10 född:3/11 

Melinda88 BF 19/11 Klipp 25/10 född:11/11 

Mamma mys BF 27/12-11 klipp: 29/11 född:??? 

MiScHoOo Bf enligt rul 9 jan, snittas 27 dec 

Silverklar BF 24 jan 2012 5/1    född:??? 

Pupp BF 30/1,Snitt i början av januari född: 20/10 i v. 25+2 

Trassel BF 15/2 -12  Klipp 19/1  född:???

Jomanjano BF ??? klipp 19/1 född??? 

Violatricolor BF 10/3-12 klipp???  född:??? 

Becka81: BF 20/3-12 klipp???   född??? 

Lill Z  BF 12/5-12 snitt i mitten av april

tog mig friheten att lägga till dig jomanjano:)

o ni andra som vart på kontroller..skönt att ni har haft bra kontroller trots allt....

idag ringde de från dagis..nu har lilleman fått vattkoppor..så hoppas faktiskt lite att bebisen inte kommer nu då det inte är bra om den blir utsatt för vattkoppor som nyfödd...hans pappa har dock sagt att det bara är jag ringer om det skulle bli dax så kommer han o hämtar honom o har honom tills han inte smittar längre...nehe ta o natta barnen nu då... 

Har du inte tänkt att du blir smittad som gravid? Det är jätte farligt för er båda. Kan inte sonen vara hos sin pappa tills han är frisk?K
  • MiScHoOo
    Lill Z skrev 2011-12-06 22:04:35 följande:
    Mischooo: hade pratat igenom precis vad som skulle hända med min läkare. Också vad som skulle ske om något gick fel, men enl honom så går det väldigt sällan fel under ett någorlunda planerat snitt. Litade helt på min läkare där och jag ska absolut vara vaken nästa gång också om det är möjligt. Att vara vaken gjorde att jag kännde att jag "födde" och var helt med när barnet kom ut och fick ha henne i famnen. Jag tror att om du bara kan få prata igenom din räddsla med ngn som du litar på så ska allt bli jätte bra och skulle du hellre vilja bli sövd så måste dem kunna fixa det. Hoppas bara att du slipper känna sådan räddsla och att du kan få uppleva hur fantastiskt det är när du får ut din bebis!!!

Ska på ul i morgon, kolla tapp och bebbe. Så hoppas att allt är bra. Hittar ju alltid ngt att oroa sig för.......     

Tack snälla för svaret. Jag är kanske inte är så rädd för själva snittet. Men rädd för bebisen inte klara sig. Ju närmare jag kommer ju mer kommer gamla minnen tillbaka och lycka till imorgon
Svar på tråden Cerclage?