• MiScHoOo

Cerclage?

mamma mys skrev 2011-11-28 20:19:07 följande:
    mischooo: hur gick det hos läkaren???

lill z: haha ja tydligen har nåt fastnat efter att man stått ut med 2 bilnördar till ex....  ;)

jaha då har man fördrivit tankarna genom att ha telefon terror till allt o alla idag då, diskat, vikt tvätt, dammsugit, dammat av lite, lagat mat, tankat, o sambon fick dra hjul bultar,bokat tid på verkstan....om några timmar ska jag väl försöka sova så man kommer upp imorgon o kommer iväg i tid till verkstan med bilen o sen vidare till sjukhuset för imorgon kl 10 ska cerklaget bort:s en aning nervös o nu har jag inget att göra för att tänka på nåt annat.....men men det är ju skönt när det är över... 

inte som jag hade tänkt mig, men samtidigt väntat.... =(

bebisen är lång och väger ca 2500g och etappen är som minst 4 cm. Snittdatumet är tyvärr kvar och vi tar en ny ställning över min hälsa om 2 veckor. Jag får fortsätta ta bricanyl, panodil och citodon... =(

Han vill helst inte födda mig tidigare för att bebisen ska kunna behålla värmen, kunna amma osv. Barnläkarna blir inte glada att man snittas tidigare om det inte finns risker och än så länge är det bara jag som inte ha det bra.... Sedan lurade läkaren mig och sa att det är fortfarande en flicka och glad blev jag och då sa han nej nästa barn blir det en flicka....

v 36+0 Har jag åter besök, nästa vecka bm, veckan efter dr, veckan efter det gör dem ctg inför snittet och veckan efter kommer min bebis och jag som hoppades innan....

Gud vad aktiv du har varit idag och jag önskar dig all lycka imorgon och att du inte får ont. Ska tänka på dig och hålla tummarna.

• MiScHoOo
    Lill Z skrev 2011-11-28 22:39:19 följande:
    MiScHoOo:: Vad trist att dr inte kunde tänka sig ett tidigare datum. nelly behövde inte ligga i en värmebädd utan höll värmen själv. Visst det var lite jobbigt med ammningen, och hon fick ha en sond som komplement 2-3 dagar. men det känndes inte så jobbigt med tanke på hur jag mådde innan hon kom ut och dessutom var jag sååååå lycklig över att jag äntligen fått mitt barn att jag inte brytt mig så mycket om en värmebädd el en sond . Tycker allt att dem kunde gett dig en vecka iaf.

Mamma mys: Lycka till i morgon!!!

Nu ska jag försöka sova, har haft ont i magen nästan hela dagen. Får nog ringa min arb.givare imorgon och säga till att dem nog får klara sig utan mig i ytterligare 1v.        

Så tråkigt att du har ont i magen. Hoppas du får vila mycket i nästa vecka och om det inte skulle hjälpa veckan efter ta längre sjukskrivning.

Jag hade hoppats på födda i v 36+0 för att jag orkar verkligen inte mer, jag sa det till läkaren att det är jobbigt att ringa till förlossningen eftersom varje gång jag ringer måste jag åka in, inte som en vanlig som säger gör detta, ta detta.... Han sa ja du måste alltid åka in för att att ge dig råd är svårt. Men samtidigt som läkaren sa det är bättre att få ett barn och åka hem än att få barn och vara inlagd och jag hatar vara inlagd, men samtidigt vill jag ha mitt barn och att mina smärtor försvinner..

sov gott min vän       
  • MiScHoOo
    mamma mys skrev 2011-11-29 08:18:02 följande:
    nu ska jag snart åka till sjukhuset:S usch vad nervös jag är:( hoppas jag inte behöver vänta så länge på läkaren idag...

du har väl inte fött?
  • MiScHoOo
    Becka81 skrev 2011-11-29 19:49:10 följande:
    Hoppas allt är bra med mamma mys och barnet. Hur är det med dig Mischoo? Här är det som vanligt lugnt och ngtråkigt. På torsdag ska jag till sjukhuset koll. Är även samma dag i graviditeten som jag blev inlagd sjukhuset i min förra graviditet och torsdag nästa vecka är den dagen då jag födde. Lite pirrigt nu när det närmar sig.

tack snälla, jag mår så bra man kan, har börjat få extrema halsbränna utöver alla andra symptom... Jag överlever sista månaden hoppas jag.

hur mår du själv? hoppas kontrollen ser bra ut  du får en fullgången bebis
  • MiScHoOo
    Becka81 skrev 2011-11-29 20:51:13 följande:
    Fysiskt mår jag bra. Är 24+0 idag så barnet är inte så stort att det trycker på cerclaget än. Usch halsbränna är inte kul. Haft det till och från de senaste veckorna.

Från nästa vecka kommer du ha mål v25 sedan v26 och sedan v27 osv och helt plötsligt har du endast några dagar inför förlossningen. Jag trodde aldrig i historien att jag skulle komma så lång och att tiden går fort framåt och samtidigt känns det segt... hoppas du förstår vad jag menar... hehe kanske behöver ni tolk... blev konstigt snabbt och segt på en och samma gång..
  • MiScHoOo
    mamma mys skrev 2011-11-29 21:22:13 följande:
    hej alla slappisar;) har vart hemma sen 14 tiden..min dag idag..började med att jag vaknade vid 04 i kunde inte somna, tillslut somnade jag om o efter en kort stund ringde väckarklockan..sen åkte vi o lämna in bilen o det gick inte att felsökao sen började det durra satan i bilen när jag kom ut på motorvägen så jag höll på att skita på mig..kommer till sjukhuset o det finns kanppt parkering..2 platser snodde 2 andra bilar..då var jag redan irriterad innan..sen parkerar ju folk som en påse nötter så om man inte har en liten bil är det inte så lätt att parkera...när jag väl kommit in på parkeringsplatsen o stängt av bilen så kommer tårarna pga nervositet o irritation över bilen.... kommer till förlossningen o får först sitta i fika rummet o tårarna bara rinner ..sedan får vi ett rum o läkaren är sen 1,5 timme..sedan så är det dax för klippet o jag får lustgas o så o satan vad ont det gjorde men sen blev jag hög som ett hus o hörde inte ett skit vad nån sa förutom ett sus..när gasen börjar gå ur skallen o läkaren förklarar att jag är öppen 2 cm o tappen är förkortad till hälften..alltså ca 2 cm så kan jag bara le...o inte har jag blödit nåt heller..läkaren tippade på att det ska vara igång om 2 dagar till 2 veckor..så vi får väl se:) sedan låg jag med ctg i 1,5 timme o allt såg bra ut..tror dock att jag är öppen lite mer då läkaren undersökte mig direkt efter klippet o sedan sprang iväg till operation..förra gången väntade hon  ca 30 min o då var jag öppen 3 cm...så imorgon är det vecka 36+0...har sedan haft en mysig kväll med ett par vänner o ätit pizza..nu ska jag hoppa in i duschen så får vi se om det blir nåt mys ikväll;)

de sista lär du förtjäna efter en sådan dag. Nu är det inte så många dagar kvar. Välkommen hem och njut av magen innan den försvinner
  • MiScHoOo
    Jomajano skrev 2011-11-29 22:22:10 följande:
    usch ja nu blev jag också lite ängslig.. fan ska de med göra ont... trött på allt som har med vård att göra... mitt cerclage sitter väldigt ytligt, typ 7-8 mm bara längst ut på tappen. Jag var på kontroll i går och då mättes tappen till 11 mm..  men en läkare jag träffat tidigare han tyckte inte det gjorde så my om cerclaget satt kvar när förlossningen satte igårng..

kan du inte få en ny?
  • MiScHoOo
    mamma mys skrev 2011-11-29 22:46:36 följande:
    mischooo: glämde skriva att vad synd att läkaren inte ville ge dig ett tidigare snitt..iaf nån vecka..speciellt när du har det så jobbigt..styrke kramar till dig o du får ta en dag i taget...

tack snälla och jag hoppas att du verkligen njuter dessa sista dagarna
  • MiScHoOo
    Jomajano skrev 2011-11-29 23:50:52 följande:
    Det sitter ytligt för dom satte det så sent kallas typ rescue (räddning) dom tager vad dom haver, :) det sitter väldigt dåligt i alla fall men dom lät det sitta kvar ändå, i v 31 var jag öppen 2 cm och hade buktande hinnor men sen så stängde sig tappen igen.... Knasigt allt dedär med tappen.. Är i vilket fall i v 35 nu så nu kan hon gärna få komma snart... :)

då är det ingen fara med 11mm. vad spännande att det närmar sig
Svar på tråden Cerclage?