• Dallis

Cerclage?

PennyJenny: Vad härligt att allt ser bra ut!

giraffas: Håller med Thalis och Magda, det "slösas" inte med cerclage i det här landet. I Lund som ändå är ett STORT sjukhus sätts det 2 om året. Och då har de upptagningsområde för hela södra Sverige, inte bara Skåne. Vi är många som har fått tjata oss till våra cerclage, för de flesta läkare vet inte tillräckligt, eller så anser de inte att det har någon effekt. Tyvärr, får man väl säga.
  • Dallis

Hej tjejer!

Har läst igenom inläggen och oj, vad jag har missat mycket!
    Jag håller alla fingrar och tår jag har för att allt ska flyta på fint för er!

jag var på återbesök i Lund igår och allt såg fint ut! Infektionen har gett med sig (woho) och tappen hade ökat med ca 5mm (den hade minskat vid förra besöket)
    Läkaren är helt toppen. Hon frågade hur jag ville ha det med kontroller och självklart vill jag ha kontroller! Ska tillbaka om en månad och det känns U N D E R B A R T ! En läkare som faktiskt frågar hur jag vill ha det och jag fick själv bestämma om jag ville ha kontroll tidigare :) Jag har bestämt mig att klippa cerclaget i Lund, nu gör jag slut med CSK!

• Dallis
    Schäfer skrev 2010-08-26 12:12:56 följande:
    Dallis: härligt med såna läkare, man blir så glad när man läser att de finns
    Fråga bara, vad är CSK?
    Hur långt gången är du?
    Det hjälper till med förtroendet för sjukvården om inget annat :)
    CSK är mitt hemsjukhus. Central Sjukhuset kristianstad
    Idag är jag i v28+5, så snart är nästa mål nått! :)
    Grazila skrev 2010-08-26 12:24:53 följande:
    Åh grattis till att det går så bra! Och mer sådana läkare, tack!!! Glad
    Schäfer skrev 2010-08-26 12:12:56 följande:
    Oj vad jobbigt det måste vara!
    Kan säga att när dom klippte mitt cerklage sist så öppnade jag mig tokfort direkt efteråt  (var inte öppen när dom klippte det) och min dotter är född några timmar senare. Så där kändes det verkligen som det var cerklaget som "höll ihop"...
    Hoppas att det kommer igång snart för dig! *kram*

Håller också tummarna för Magda idag!!!!

Dallis: härligt med såna läkare, man blir så glad när man läser att de finns
    Fråga bara, vad är CSK?
    Hur långt gången är du?
    Ja, det är ju vad man förväntar sig att man ska öppnas rätt kvickt, men tydligen beror det lite på vilken sorts insuff man har. Dr som satte mitt första och akuta cerklage sa att det inte alls är ovanligt att när man väl kommit förbi det kritiska man går full tid eller över. Jag har en otät inre modermun som släpper ner en slinga fosterhinna ca 2 cm ner i cervix, därefter fylls den på och bänder upp livmoderhalsen. Alltså börjar jag öppnas i mitten och ut istället för som de flesta med en trattliknande öppning inifrån. Konstigt va?! Det syns liksom inte ens på UL att det ligger fosterhinna i cervix innan den börjar fyllas. 

Nehepp.. nu in med ungar i bilen och in för lägeskontroll. Återkommer såklart med rapport om den här busen :)
    Ja, mer sådana läkare! Vi vill ha! :)
    Jag ahde ingen aning om att det spelade någon roll vilken form av insuff man har. Man lär sig något nytt varje dag. Då kan jag ju hoppas på att jag öppnar mig snabbt efter att cerclaget är satt :) Vill verkligen inte gå över, vill ju träffa Plutt så snabbt som möjligt.

LYCKA TILL IDAG! HÅLLER TUMMARNA
  • Dallis
    Magda: Vad skönt att det gick bra för dig! Nu hoppas vi att op blir snart, så du kan få slappna av lite till.

Schäfer:
    Nästa mål är 30 veckor, sen känner jag att Plutt kan få komma om hoan vill. Även om vi vill att det ska gå så långt som möjligt, såklart.
  • Dallis
    PennyJenny skrev 2010-08-26 20:09:06 följande:
    KL 10.37 SÅG VÅRT MIRAKEL DAGENS LJUS Hjärta

EN UNDERBAR LITEN GOSSE PÅ 1645 GRAM OCH ÄNNU OKÄND LÄNGD TITTADE UT. HEEEELT FANTASTISK! VI MÅR BRA ALLA TRE OCH KAN INTE VARA LYCKLIGARE <3 TACK ALLA HÄRLIGA VÄNNER FÖR ERT STÖD UNDER VÅR JOBBIGA RESA. NU TAR EN NY RESA MED NYA MÅL VID :)
    JÄTTE GRATTIS! Jag blir alldeles varm i hjärtat av gläjde för er!
    Säger som de andra, du får berätta mer när du orkar :)
  • Dallis

helgen har varit skit. Har haft sjuk klåda hela helgen! Jag lyckas inte bli av med den!
    Var på jourläkarcentralen eftersom jag dessutom fått utslag på magen och läkaren där säger bara; Det ser ut som att du är allergisk mot något.
    Jag har en massa allergier, men jag har inte ätit något som jag inte tål. Suck. Det enda jag fick med mig därifrån var att jag skulle ta receptfria antihistamintabletter, vilket jag redan gjort...

Ringde till Bm idag och hon trodde på Hepatos (gravklåda) jippie eller inte.
    Ska in imorgon för koll av levervärdena och gallsalterna...
    Att det inte kan få vara bra! Jag vill kunna andas ut nu och bara vänta ut Plutt....

Hoppas ni andra har det bättre!

• Dallis
    GRATTIS GRAZILA! Skönt att han äntligen ville komma ut Solig
  • Dallis

Det var inte hepatos! Äntligen något bra :)

• Dallis

Inga antiklitabletter utskrivna. Just nu är min bästa vän det underbart rosa kylbalsamet :)

När jag trodde att det var bättre, så kommer nästa nederlag.
    Igår blev jag tacklad av valpen i trappan, så det blev 24h på förlossningen för observation.
    CTG kurvan visade på fin hjärtaktivitet hos Plutt och några sammandragningar hos mig.
    Vi mår bra och är hemma igen med ett ömt smalben

• Dallis

Hej alla tappra tjejer!

Jag har inte haft tillgång till internet på ett tag, men har nu läst ikapp i tråden och oj, vad det har hänt grejer.
    Skickar massor med peppning och lyckatill kramar!

Ni som har blivit av med era Cerclage, vilken vecka togs dem bort? Togs dem efter 36 fulla eller efter 35 fulla veckor?

Svar på tråden Cerclage?