Schäfer skrev 2010-08-26 12:12:56 följande:
Dallis: härligt med såna läkare, man blir så glad när man läser att de finns
Fråga bara, vad är CSK?
Hur långt gången är du?
Det hjälper till med förtroendet för sjukvården om inget annat :)
CSK är mitt hemsjukhus. Central Sjukhuset kristianstad
Idag är jag i v28+5, så snart är nästa mål nått! :)
Grazila skrev 2010-08-26 12:24:53 följande:
Åh grattis till att det går så bra! Och mer sådana läkare, tack!!!

Schäfer skrev 2010-08-26 12:12:56 följande:
Oj vad jobbigt det måste vara!
Kan säga att när dom klippte mitt cerklage sist så öppnade jag mig tokfort direkt efteråt (var inte öppen när dom klippte det) och min dotter är född några timmar senare. Så där kändes det verkligen som det var cerklaget som "höll ihop"...
Hoppas att det kommer igång snart för dig! *kram*
Håller också tummarna för Magda idag!!!!
Dallis: härligt med såna läkare, man blir så glad när man läser att de finns
Fråga bara, vad är CSK?
Hur långt gången är du?
Ja, det är ju vad man förväntar sig att man ska öppnas rätt kvickt, men tydligen beror det lite på vilken sorts insuff man har. Dr som satte mitt första och akuta cerklage sa att det inte alls är ovanligt att när man väl kommit förbi det kritiska man går full tid eller över. Jag har en otät inre modermun som släpper ner en slinga fosterhinna ca 2 cm ner i cervix, därefter fylls den på och bänder upp livmoderhalsen. Alltså börjar jag öppnas i mitten och ut istället för som de flesta med en trattliknande öppning inifrån. Konstigt va?! Det syns liksom inte ens på UL att det ligger fosterhinna i cervix innan den börjar fyllas.
Nehepp.. nu in med ungar i bilen och in för lägeskontroll. Återkommer såklart med rapport om den här busen :)
Ja, mer sådana läkare! Vi vill ha! :)
Jag ahde ingen aning om att det spelade någon roll vilken form av insuff man har. Man lär sig något nytt varje dag. Då kan jag ju hoppas på att jag öppnar mig snabbt efter att cerclaget är satt :) Vill verkligen inte gå över, vill ju träffa Plutt så snabbt som möjligt.
LYCKA TILL IDAG! HÅLLER TUMMARNA