• svetsarn

analt?

hur får man sin tjej att gilla analt? tips?

• Svar på tråden analt?
  • Anonym (kvinna)

Själv är jag en tjej som vill prova fast min man vill inte. Jobbig situation. Känns som om jag bara blir mer och mer sugen bara för att han inte vill... han är nöjd med vårt vanliga vaniljsex, suck.

• Anonym (tröga människor)
    Anonym skrev 2010-03-10 17:05:46 följande:
    Myt!
    Lotti Helström , överläkare och gynekolog på Karolinska sjukhusets Sesammottagning:

- Analsex kan ge skador på ringmuskeln, redan vid ett första samlag. Det kan också leda till en uttänjning som gör det svårt att hålla tätt, helt enkelt.
      - Dessutom är det vanligt att man kombinerar analt och vaginalt sex, och när bakterier från ändtarmen når slidan kan man få infektioner.
    Hur vanligt är det med skador?
      - Man ser en och annan, men jag kan inte säga om det har blivit vanligare med åren. Däremot är det ju så att ungdomar får mycket sexualupplysning via porren. Där är det mycket analsex, och då vill de pröva. Men så länge det handlar om frivillig sex mellan vuxna, har jag inga åsikter om formen, säger Lotti Helström.

Anonym skrev 2010-03-10 16:21:04 följande:
    Men snälla, varför skulle vi skapats med en kloakkanal om det var meningen att man skulle stoppa upp k***n där och joffsa runt? Ringmuskeln har inte alls samma geniala funktion att dra ihop sig som slidan. Därav analinkontinens, Dvs ofrivilliga pruttar och bajsläckage. Porrstjärnor som sysslat mycket med denna kladdiga historia har ofta ingen annan utväg än operation.
    Hmmm... Var själv på en tjejmiddag då en av tjejerna plötsligt släppte väder flera gånger, rodnande ursäktade hon sig med att hon haft för mycket analsex och att det blivit så efter det. Kul va? Inte värt det kanske.
  • Anonym
    Anonym (tröga människor) skrev 2010-03-10 17:09:35 följande:
    Lotti Helström , överläkare och gynekolog på Karolinska sjukhusets Sesammottagning:   - Analsex kan ge skador på ringmuskeln, redan vid ett första samlag. Det kan också leda till en uttänjning som gör det svårt att hålla tätt, helt enkelt.   - Dessutom är det vanligt att man kombinerar analt och vaginalt sex, och när bakterier från ändtarmen når slidan kan man få infektioner. Hur vanligt är det med skador?   - Man ser en och annan, men jag kan inte säga om det har blivit vanligare med åren. Däremot är det ju så att ungdomar får mycket sexualupplysning via porren. Där är det mycket analsex, och då vill de pröva. Men så länge det handlar om frivillig sex mellan vuxna, har jag inga åsikter om formen, säger Lotti Helström.
    Plocka fram ett fall som är dokumenterat där det har handlat om vanligt analsex som folk har mest och det inte varit frågan om redskap som man använt eller rent övervåld.

Gör man fel och använder våld så blir det skador även i vaginalt sex. Även vid ett första tillfälle.

Om det skulle vara farligt med vanligt analsex så skulle aldrig Lotti avsluta med "Men så länge det handlar om frivillig sex mellan vuxna, har jag inga åsikter om formen,"
  • Anonym
    Anonym (tröga människor) skrev 2010-03-10 17:12:25 följande:
    Hmmm... Var själv på en tjejmiddag då en av tjejerna plötsligt släppte väder flera gånger, rodnande ursäktade hon sig med att hon haft för mycket analsex och att det blivit så efter det. Kul va? Inte värt det kanske.
    Att man blir gasig efteråt är inte helt ovanligt. Det har absolut inget med att hålla tätt. Har man ätit en riktig chili så brukar man oxå bli gasig och inte kunna låta bli att fisa. Innebär det att min ring är slapp? Inte ett jävla dugg.
    Anonym skrev 2010-03-10 18:51:32 följande:
    Att man blir gasig efteråt är inte helt ovanligt. Det har absolut inget med att hålla tätt. Har man ätit en riktig chili så brukar man oxå bli gasig och inte kunna låta bli att fisa. Innebär det att min ring är slapp? Inte ett jävla dugg.
    Är du trög?

"- Analsex kan ge skador på ringmuskeln, redan vid ett första samlag. Det kan också leda till en uttänjning som gör det svårt att hålla tätt, helt enkelt."

Säger alltså överläkaren på gyn Karolinska. Hon lär ju ha sett mer uttänjda rövhål än vad du har sett eller? Du kanske är utbildad läkare som kan bevisa motsatsen?
  • Anonym

Om man gör fel. Och visst har hon sett fler uttäjnda rövhål som blivit det pga av våld. Nu pysslar jag inte med sånt så dom rövhålen jag satt på sluter tätt även efter mycket analsex.

Ingen skulle komma på tanken att dra in kuken i musen utan att tjejen är kåt. Men gör man det blir det med stor risk skador även där. Ser man inte till att anus är förberett blir det likaledes skador där. Det har inte med vilket hål man väljer. Det har med att man gör fel.

• Anonym (krrrrr)
    Anonym skrev 2010-03-10 10:36:21 följande:
    Inte alls vännen. Stör det dig att jag är mer öppen och få uppleva mer än du? Eller stör du dig bara på att jag inte tänker som du? Ta det lugnt nu. Du har massa roligt kvar att upptäcka. Nästan avundsjuk på dig som har allt detta framför dig :) Men lycka till i sökandet.
    Tack du. Då ska jag ge dig ett tips tillbaka, "vännen min". Funderat på att inte vara så överlägsen? Tror det skulle öka dina chanser att ses som vidsynd och ödmjuk.
  • Anonym (krrrrr)
    Anonym skrev 2010-03-10 16:21:04 följande:
    Men snälla, varför skulle vi skapats med en kloakkanal om det var meningen att man skulle stoppa upp k***n där och joffsa runt? Ringmuskeln har inte alls samma geniala funktion att dra ihop sig som slidan. Därav analinkontinens, Dvs ofrivilliga pruttar och bajsläckage. Porrstjärnor som sysslat mycket med denna kladdiga historia har ofta ingen annan utväg än operation.
    Du är ute och cyklar. Klart att man kan få skador av analsex, det kan man av vaginalt sex med om det går för vilt till eller sker mot ens vilja. Inget att go mad över. Och jag kan berätta för dig att ringmuskeln har en ännu mer genial funktion än vaginan. Ringmuskelns normala tillstånd är att den är spänd, en spänd muskel. När man ska ha analsex så mjukar man upp den, har sexet (samma funktion som att strecha benet när man tränat) och när man slutat stimulera den så återgår den snabbt till sitt normala tillstånd, spänd.

När det gäller bajsläckage så är det ingen risk. Man går inte runt med bajs i tarmen hela tiden, det finns en övre öppning. Om du skulle ha bajs närmast den först öppningen hela tiden så skulle det resultera i att varje gång du fiser så skulle det komma bajs. Om det är så i ditt fall, så bör du söka läkarhjälp.

Om jag släppte mig på en tjejmiddag skulle jag också tycka att det vore mindre pinsamt om jag lade till "oj, för mycket analsex, hehe".

Det finns ingen statestik som bevisar att det är vanligt att rumpan blir skadad vid analsex. Klart det går illa för vissa, som sagt. Men jämfört med hur många som har det så är det nog en förvinnande liten skara. Analsex är mycket vanligt.
  • Anonym (krrrrr)
    Anonym (tröga människor) skrev 2010-03-10 19:02:46 följande:
    Är du trög? "- Analsex kan ge skador på ringmuskeln, redan vid ett första samlag. Det kan också leda till en uttänjning som gör det svårt att hålla tätt, helt enkelt." Säger alltså överläkaren på gyn Karolinska. Hon lär ju ha sett mer uttänjda rövhål än vad du har sett eller? Du kanske är utbildad läkare som kan bevisa motsatsen?
    Du gillar fakta? Ta en titt på denhär sidan isf: www.analsexguiden.se/

"Trots att analsex är någonting som fortfarande är tabubelagt så diskuteras det flitigt i media. De senaste tjugo åren så har den allmänna uppfattningen om analsex svängt mellan både mycket negativ och positiv. Man kan tycka att det är konstigt att politiker, religiösa och feminister ska ha en åsikt om hur andra människor lever ut sin sexualitet, men frågan har varit aktuell i alla tider. Även om analsex ofta skildras som en modern företeelse, så har människor haft analsex i många tusen år.

Det finns många myter kring analsex och den informationen som vi matas med genom media är inte alltid korrekt. Analsexguiden är en politiskt oberoende webbsida vars syfte det är att tillhandahålla information om analsex. Vi tar varken ställning för eller emot analsex, utan försöker tillhandahålla objektiv information kring ämnet."

Svar på tråden analt?