-
-
Svar på tråden Sensommar-/höstbarn i Göteborg 2008
-
Det kanske är en flicka Karin...
Underbart att allt gick så bra idag och kul att de släpper lite på könsreglerna även här i Göteborg
Fast ni kommer väl ihåg att våran bm BERÄTTADE att det var en pojke trots att vi INTE ville veta. Det är ju lite knäppt men ändå ett väldigt kärt minne
Kram på er!
Och Ellie, lite bättre update nästan gång!!!! Så glad att höra att ni mår braoch befinner dig där du hör hemma, alltså på molosalgen bland miljoner molosar
-
Nu har jag armarna fria att skriva en trudelutt...
Ellie var som skrivet ovan på molosalgen, skulle väl gissa på att hon är rätt död nu. Var tvungen att sms:a henne då vi verkade bli lite oroliga här i tråden, men hon får skriva själv sen.
Nu vet jag känslan när jag själv inte tänkte på att uppdatera i tråden efter mitt rul när jag drog till Ullared istället
Karin: Åh vad härligt att höra! Mysigt, tänk om bebben kommer på Jolines födelsedag! Till Viggos födelsedag får du nog inte gå...
Ell En: Gott att höra att det funkar bra, räknar med dagliga inlägg då om en veckahehe...
Här hemma har vi ganska mysigt nu för tiden, trots att jag är så trött så det värker i både kropp och hjärna av att vara själv med barnen i 12 timmar varje dag, undantaget de 1½-3 timmarna Alva är på förskolan. Men det tröttar ju ut en genom att baxa ut ungarna 2-3 ggr varje dag.
Alva trotsar och testar gränser men är däremellan inne i en supermysig period, kanske är att vi har kommit varandra närmre igen nu när M. inte är hemma. Viggo är i stort sett en sol, visst, lite gnäll, men det är ju inte så lustigt när mamma inte uppmärksammar så mycket ibland mellan varven.
Från och med denna veckan så är Alva ledig fredagar också så att vi kan gå till öf som Alva verkligen älskar och saknar
Idag har jag lagat mat till Viggo att fylla frysen med, Äppelpäpplig rotfruktsgryta, Sötnosens sötpotatisgryta, Minsta fiskgrytan och vanlig hederlig broccolipuré. Japp, jag har investerat i Första och andra mosboken
Åh, just det! I tisdags morse blev min vän mamma till en liten flicka! Så glad för deras skull att denna graviditet fullföljdes efter att deras lilla Ida inte fick komma till världen...
-
frida: Glömde nog svara ang PDL-kläderna när du skrev
Kläderna kom ju typ samtidigt som dina tror jag, och är hur fina som helst!! Bägge byxorna som jag köpte är supermysiga och de används faktiskt ganska så flitigt här hemma. Tog också strl 98 men trixar upp dem på längden lite så funkar det fint!
La upp ett kort på bloggen senast idag på Alva när hon har ett par av byxorna -
Skriver från helsinborg. Inte varit hemma sen igårkväll så haft svårt att logga in, men ul gick inte att göra, så förbli vul om två veckor istället. Kram på er otack för att ni bryr er lovely mammor!
-
Min gissning var att Ellie skulle ha tvillingar och låg paralyserad av chock någonstans
Tess: Låter som ni har det supermysigt!
Frida: I know! Tänkte på det hela vägen dit. Jag kunde verkligen inte bestämma mig för om jag ville veta och så tänkte jag "men om hon bara berättar det, som de gjorde för Frida, då är det meningen att vi ska veta"Men det fanns verkligen inte en chans att se. När hon mätte lårbenet (det är väl då man brukar kunna se det annars) filmade hon från sidan så jag tror hon var helt ärlig när hon sa att hon inte hade sett något. Sen var hon så söt för hon kallade bebisen för "ert barn" hela tiden
-
På väg till jobbet, blev att ta det lungt imorse, även om alex passade på att vakna kl halv sex.. Idag ska jag på intervju med min chef angående fastanställning, håll tummarna! Å vad jag längtar tills vul, vill ju se pyret ju! Synd att det inte funkade med ul.
-
Bad skönt att allt såg bra ut Karin! Så då var det mer detaljerat precis som min bm sa? Eller? Molo igår var bästa bästa salgen ever! Har köpt så mycket bebis molosar. Har köpt till er andra oxå såklart. HoppAs alla mår bra!
-
Hon som gjorde vårt sa att de i stort sett tittat på samma saker innan men inte varit tvungna att göra det och heller inte jornalfört det, vilket var den största skillnaden. Då kanske de mer skummade igenom medans de nu verkligen tittade noga på varje organ.
-
Hej hej
Idag har tanden kommit igenom tandköttet och lillan har i stort set bara ätit och sovit hela dagen igenom. Vaken i knappa halvtimmar avslutade med måltid och sedan sömne i 1-2 timmar på det. Felix och jag har haft nästan hela dagen för oss själv eftersom vagnen fick punka IGEN(!) så vi kom aldrig iväg till förskolan idag.
Choc > Så roligt!! Jag är också sådan, helt avis på det där ögonblicket när man har kämpat och kämpat och väntat och väntat och så säger det squitt och så är den lilla varelsen i ens famn, helt otroligt!!! Min gamla bästis som har två pojkar sedan innan 4 och 2 skall ha en till nu i februari. Jag skulle nog inte vilja vara i hennes skor, det känns alldeles tillräckligt just nu med 2 men samtidigt... åååh va skoj med en till. Jag kommer vara farlig om några år, tigga och be om ännu en bebis.
Idag har jag lärt mig något. Jag har länge spanat på de gröna FIX overallerna på Lindex och tidigare i veckan konstaterade jag att Mirandas fleeceoveraller är för kalla men att den som Felix hade är alldeles för stor (konstigt för han var ju 3 månader yngre när det var vinter...). Självklart är alla 68:or slut!! Buhuu, jag fick Tom att kolla hela Göteborg men det fick bli en av den rosa modellen istället. Nästa gång skall jag ge efter för shoppingimpulserna. -
godmorgon tjejer!
Ahhhh, äntligen känner jag mig utvilad.. sov knappt natten mellan ons och tors, salg heeeela torsdagen, hemma sent med några få timmars sömn innan det var dags att åka till jobbet (alex vaknad ju som sagt halv sex..) ..så igår kraschade jag i säng innan sju..o sov till halv åtta idag.
Hittat SÅ mkt fint att jag blir helt sjuk, främst bebis då, som vanlgt lite skralt utbud till pojk i våra barns storlek..
Hittade fint till er oxå, men det var extremt svårt att hitta bodys i storlek 80!HELT tomt typ.. bara tröjor.. men sen lyckades jag, efter MKT letande hitta så att no nog blir nöjda (jaf hade iaf blivit det!
). Till flick i större storelkar fanns hur mkt fint som helst, man blir ju heeelt sjuk. Tar med sakerna tll Karin näst nästa helg! o Tess, du får nog ta komma till GBG då så att du får dina kids saker..
MOrris: å lilla pluttan, var det tanden alltså! Skönt att den spruckit igenom iallafall..!Vad gäller shopping så vet jaginte exakt vilken modell du menar av overall, men trist att den är slut överallt! Men rosa är ju säkert oxå jättefint!
Karin:; tänk att ni fått se ert lilla hjärta! MYYS!
Vink vink till alla!